مینی پی سی گیمینگ Minisforum مجهز به پردازنده Ryzen 9 5900X

مینی پی سی گیمینگ Minisforum مجهز به پردازنده Ryzen 9 5900X
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در بازار محدود کامپیوتر های کوچک از نظر سخت افزار داخلی، مینی پی سی گیمینگ Minisforum مجهز به پردازنده Ryzen 9 5900X به عنوان یک راهکار قدرتمند و ویژه آماده ورود به بازارهای جهانی است. مینی کامپیوتر ها به دلیل محدودیت در طراحی خنک کننده و منبع تغذیه نمی توانند به قطعات قدرتمندی مجهز شوند، اما کمپانی Minisforum با تولید محصول جدید دست به تغییر بزرگی در این ساختار زده است.

مینی پی سی گیمینگ Minisforum به یک مادربرد دارای چیپ ست AMD B550 مجهز شده تا بتواند شرایط لازم برای راه اندازی پردازنده بسیار قدرتمند Ryzen 9 5900X را فراهم سازد. پردازشگر ای ام دی مدل Ryzen 9 5900X از تعداد 12 هسته و 24 رشته پردازشی با فرکانس پایه 3.7 گیگاهرتز برخوردار بوده و فرکانس کاری آن با فعالسازی فناوری توربو به 4.8 گیگاهرتز افزایش می یابد. حافظه نهان سطح دوم به میزان 6 مگابایت (6MB L2 Cache) و حافظه نهان سطح سوم به میزان 64 مگابایت (64MB L3 Cache) نقش پر رنگی در ارائه قدرت پردازشی بی نظیر ایفا می کنند.

 

 

طبق ادعای کمپانی AMD پردازنده دوازده هسته ای این برند در حال حاضر به عنوان قدرتمندترین CPU گیمینگ جهان شناخته می شود و کسب امتیاز متوسط 39521 در بنچمارک Passmark نیز تایید کننده این مدعاست. در حقیقت بر اساس آمار و ارقام، قدرت پردازشی نماینده AMD در مقایسه با Core i7-10700K به میزان دو برابر بیشتر است. شرکت Minisforum برای تنوع بخشیدن به کانفیگ سخت افزاری و جلب نظر کاربران بیشتر، قابلیت نصب و سفارش مینی کامپیوتر مجهز به پردازنده های Ryzen 5 5600X، Ryzen 7 5700G و Ryzen 5 5600G را فراهم ساخته است.

طبق اعلام کمپانی سازنده، مینی پی سی گیمینگ Minisforum به کارت گرافیک مجزا در مدل های دارای پردازنده مرکزی Ryzen 5 5600X و Ryzen 9 5900X مجهز خواهد بود که مدل دقیق این واحد گرافیکی تاکنون اعلام نشده است. مدل های دارای پردازنده Ryzen 5 5600G و Ryzen 7 5700G به واحد گرافیکی مجتمع مجهز شده و به نظر می رسد که واحد گرافیکی مجزا برای آنها در نظر گرفته شود. با توجه به پشتیبانی مادربرد AMD B550 از درایو های ذخیره سازی متنوع، اصلی ترین بخش آن شامل درایو PCIe 4.0 SSD به منظور ارائه سرعت انتقال داده بسیار بالا خواهد بود.

 

 

به منظور ارائه توان مناسب با سخت افزار داخلی نیز چند مدل منبع تغذیه با توان 120 وات تا 1000 وات با فرم فکتور ATX SFX در نظر گرفته شده که نشان می دهد قدرتمندترین کارت گرافیک قابل سفارش برای مینی پی سی گیمینگ Minisforum از میان مدل های پرچمدار جدید انتخاب شده است. ابعاد کلی دستگاه به ترتیب در ارتفاع برابر با 6.7 سانتی متر، طول برابر با 15.8 سانتی متر و عرض 16.65 سانتی متر اعلام شده است.

پورت های موجود روی پنل پشت دستگاه نیز شامل پورت شبکه 2.5 گیگابیتی، چهار عدد USB 3.0 Type-A، دو عدد USB Type-C، دو عدد خروجی تصویر HDMI، یک عدد خروجی تصویر DisplayPort و جک های صوتی مجزا برای هدفون و میکروفون می شود که مجموعه کاملی را تشکیل می دهند. روی سطح بدنه در قسمت بالا نیز شیارهایی به منظور تهویه بهتر جریان هوا مشاهده می شود و یک نوار نورانی (به احتمال فراوان از نوع RGB) در این بخش به کار رفته است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.