ماژول های FRM امکان مینیاتوری شدن ابزارهای قابل حمل را فراهم می کنند

ماژول های FRM امکان مینیاتوری شدن ابزارهای قابل حمل را فراهم می کنند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با قرارگرفتن در یک پکیج Son-8 با ابعاد ۳×۲ میلیمتر ، FeRAM  جدید فوجیتسو با نام MB85RC16 با بهره گیری از  رابط I2C و مصرف انرژی ۰.۱ میکرو آمپر در حالت آماده به کار، طول عمر محصولاتی با زمان آماده به کار طولانی چون وسایل اندازه گیری قابل حمل را به صورت قابل توجهی گسترش می دهد. اندازه کوچک و جریانی عملیاتی اندک مورد نیاز سبب می شود تا این ماژول برای استفاده در سیستم هایی چون تجهیزات پزشکی پوشیدنی که طراحی آن ها با محدودیت اندازه روبرو بوده و به گزارش گیری بلادرنگ در آن ها نیاز است بسیار مناسب باشد. 

 

  

 فوجیتسو یک FRAM 16 کیلوبیتی در پکیچ بسیار کوچک SON-8 و با انرژی بسیار اندک معرفی کرده است که عمر باتری را در سیستم های قابل حمل، پوشیدنی و کوچک به حداکثر می رساند.
 
 فوجیتسو همچنان به پیشگامی خود در زمینه تولید FRAM ها که عمر باتری را افزایش داده و امکان مینیاتوری شدن وسایل و تجهیزات قابل حمل را فراهم می کند، ادامه می دهد.

 Fujitsu Semiconductor America) FSA) امروز یک ماژول FeRAM جدید را معرفی کرد که در پکیج SON-8 اندازه بسیار کوچکی داشته و برای محصولات مینیاتوری شده طراحی شده است.
 
 ماژول ۱۶ کیلوبیتی MB85RC16 از رابط I2C بهره برده و از جریان عملیاتی اندکی در میان رده محصولات همانندش بهره می برد.  در حالت آماده به کار ، این جریان تنها به ۰.۱ میکرو آمپر رسیده و عمر باتری را برای محصولاتی با زمان آماده به کار طولانی همانند وسایل اندازه گیری قابل حمل تا حد بسیاری افزایش می دهد .
 اندازه بسیار کوچک MB85RC16 و جریان عملیاتی بسیار پایین، این ماژول را برای استفاده در سیستم هایی چون تجهیزات پزشکی پوشیدنی که طراحی آن ها با محدودیت اندازه روبرو بوده و تجهیزات اندازه گیری قابل حمل که به گزارش گیری بلادرنگ در آن ها نیاز است بسیار مناسب می سازد. در مقایسه با EEPROM ها ، میزان مصرف انرژی در هنگام نوشتن می تواند تا ۹۸ درصد کاهش یابد.
 
 FRAM ساخت فوجیتسو از کارآیی بالاتر ، سرعت بیشتر ، طول عمر و دوام طولانی تر و مصرف انرژی بسیار پایین تر نسبت به ماژول های حافظه غیر فرّار دیگر برخوردار است. این FRAM در کاربردهای بسیاری چون اندازه گیری که به قابلیت اطمینان بالا نیاز دارند ، کاربرد های صنعتی و تجهیزات اتوماسیون کارخانه ای  قابل استفاده خواهد بود.
 
 اندازه پکیجی که MB85RC16 در آن تعبیه شده است ، ۲×۳ میلی متر است. در مقایسه با پکیج قدیمی تر SOP-8 ، SON-8 به اندازه هشتاد درصد کوچکتر شده است.
 
 تونگ سوان پنگ ، مدیر ارشد بخش بازاریابی FSA ، می گوید :تجهیزات پزشکی قابل پوشیدن و تجهیزات قابل حملی که باتری کار می کنند و به دلیل اندازه کوچک نیاز به قطعات قابل استفاده کوچکتری دارند، از جمله موارد کاربرد این ماژول خواهند بود. MB85RC16 با وجود اندازه بسیار کوچک ، عمر باتری را هم افزایش داده و طراحی محصولات مینیاتوری را تسهیل می کند.

 
 واژه نامه:
 FeRAM یا Ferroelectric RAM یک حافظه با دستیابی تصادفی است که از نظر ساختار بسیار به DRAM ها مشابه است اما به جای لایه عایقی که در آن ها به کار برده می شود از یک لایه فِرو الکتریک استفاده کرده و حافظه ای غیرفرار به دست می دهد. FeRAM یکی از فناوری های در حال گسترش برای جایگزینی حافظه های غیرفرار است و عملکردی همانند حافظه های فلش ارائه می دهد و از مزایای آن می توان به مصرف انرژی پایین ، سرعت نوشتن بالاتر و تعداد بسیار بالاتر چرخه های خواندن و نوشتن اشاره کرد. (از ویکی پدیا)

 
  

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.