لنوو در حال مذاکره برای خرید فوجیتسو

لنوو در حال مذاکره برای خرید فوجیتسو
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

به نظر می رسد اشتهای لنوو برای خرید شرکت های بزرگ سیری ناپذیر است. در اقدامی جدید مقامات این شرکت چینی آمریکایی اعلام داشتند قصد خرید شرکت فوجیتسو را دارند.
   

همکاری لنوو و فوجیتسو
  

 به نظر می رسد شرکت لنوو در صدد است تا موقعیت خود به عنوان سازنده رایانه های سطح بالا را تحکیم بخشد. رسانه های ژاپنی گزارش دادند که غول چینی لنوو در حال مذاکره با فوجیتسو برای خرید امتیاز کسب و کار رایانه ای این شرکت است.
 پیش از این قرار بود شرکت های سونی، توشیبا و فوجیتسو در اقدامی مشترک و در زمینه تولید رایانه های شخصی به همکاری با یکدیگر بپردازند اما این توافق به سرانجام نرسید. این در حالیست که توافق میان لنوو و فوجیتسو در روزهای آینده بسیار جدی به نظر می رسد و در صورت توافق تحول عظیمی در تولید لپ تاپ و رایانه های شخصی رخ خواهد داد.
  

 لنوو و فوجیتسو

 
 بر اساس مذاکرات انجام شده میان مقامات لنوو و فوجیتسو، پکن قول داده است تا کارخانه های فعلی فوجیتسو را حفظ کند و همکاری خود با ۲۰۰۰ کارگری که در آنها مشغول به فعالیت هستند را ادامه دهد.   با توجه به IDC در صورتی که این مزایده رخ بدهد، لنوو به عنوان بزرگترین فروشنده رایانه در جهان دست خواهد یافت و با ۲۱.۱ درصد از سهم جهانی، موقعیت خود را بیش از پیش مستحکم تر خواهد کرد.
   

سهم بازار PC

 
 
 شرکت فوجیتسو دومین شرکت بزرگ فعال در صنعت رایانه ژاپن محسوب می شود و نزدیک به ۴۰ درصد از بازار این کشور را در اختیار دارد. این در حالیست که شرکت NEC با همکاری لنوو توانسته است به عنوان رده اول در این بازار معرفی شود. منابع مرتبط با وال استریت ژورنال اعلام داشتند که لنوو همانند طرح خرید شرکت NEC، طرح مشابهی را برای خرید فوجیتسو در نظر گرفته است و قصد دارد اکثریت سهام این شرکت را خریداری نماید.
 در پی انتشار این خبر، سخنگوی شرکت فوجیتسو اعلام داشت که هنوز هیچ اعلام رسمی از این خرید بزرگ عنوان نشده است اما تایید کرد که شرکت فوجیتسو این طرح را مورد بررسی دقیق قرار خواهد داد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.