لنوو در تلاش برای خرید سرورهای IBM

لنوو در تلاش برای خرید سرورهای IBM
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

شرکت IBM در صدد است سرورهای رده پایین مخصوص بیزینس خود را به فروش برساند و در همین راستا با شرکت هایی مانند Dell و لنوو مذاکراتی داشته است.
 شرکت IBM که سال گذشته می خواست این واحد را به لنوو بفروشد به دلیل عدم توافقات مالی از این کار خودداری کرد و این روند به تاخیر افتاد. لنوو سال پیش پیبشنهاد ۲.۵ میلیارد دلاری داشت در حالی که IBM حداقل قیمتی در نظر داشت ۴ میلیارد دلار بود.
   

 
 به تازگی این مذاکرات از سر گرفته شده است و Dell هم علاقه زیادی به خرید نشان می دهد ولی جدی ترین خریداراین واحد لنوو است. این فروش آخرین گام  IBM در روند تغییر از یک تولید کننده بزرگ سخت افزار مانند کامپیوتر و سرور به شرکتی با تمرکز بر روی ارائه خدمات به دولت و کسب و کارهاست. این شرکت که قبلا واحد کامپیوترهای شخصی و پرینتر را به فروش رسانده همچنان به ساخت سرورهای رده بالا ادامه می دهد. برای شرکت چینی لنوو، بزرگترین تولید کننده کامپیوتر شخصی دنیا، خرید سرورهای رده پایین مخصوص بیزینس به چیره شدن هرچه بیشتر آن در بازار مرکزی کمک می کند. لنوو که ThinkpPad PC شرکت IBM را در سال ۲۰۰۵ به قیمت ۱.۷۵ میلیارد دلار خریداری کرد در آن زمان خود را به عنوان سومین سازنده بزرگ کامپیوتر شخصی در تمام دنیا به اثبات رساند. در سال های اخیر لنوو شروع به ساخت تلفن هوشمندو تبلت نیز کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.