فوجیتسو و تقویت شبکه های فیبر نوری با استفاده از فناوری ADSL

فوجیتسو و تقویت شبکه های فیبر نوری با استفاده از فناوری ADSL
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به لطف استفاده از فناوری ADSL به کار گرفته شده در مودم های ADSL خانگی امروزی ،شبکه های نوری نسل آینده ده برابر سریع تر از همنوعان امروزی شان خواهند بود.
 غول فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن ، فوجیتسو ، خبر از توسعه فناوری جدیدی داده است که سرعت جریان داده در دیتا سنترها را تا ده برابر افزایش داده و امکان انتقال اطلاعات را با سرعت صد گیگابیت در هر ثانیه از طریق تجهیزاتی که برای سرعت ده گیگابیت در هر ثانیه طراحی شده بودند، فراهم می کند.
 در هر جایی که مجموعه گسترده ای از کامپیوترها وجود داشته باشد، شبکه های پرسرعت هم قابل یافت شدن است . در دیتا سنترها، این شبکه ها برای انتقال داده میان سرورها برای پردازش داده ها یافت می شود. در پردازش های ابرکامپیوترها ، آن ها امکان برقراری ارتباطات پرسرعت میان اجزای مختلف را فراهم می کند؛ بالا بردن این سرعت همیشه یکی از چالش های پیشرو در فناوری اطلاعات بوده است و شرکت های بزرگ هزینه های هنگفتی را برای بهبود این کارآیی هزینه کرده اند.
 گرچه عمکلرد فوجیتسو در این مورد تا حدی متفاوت بوده است. با بنا شدن بر اساس قالب مدولاسیون DMT ، که همان فرمت مورد استفاده برای فناوری ADSL است ، و بوسیله آن داده ها به چندین موج حامل با سطوح مدولاسیون متفاوت حمل می شوند ، و با اجرا بر روی پردازنده های سینگالی دیجیتال (DSP) ، این سیستم اجازه انتقال داده ها را با سرعتی صد گیگابیتی با استفاده از همان تجهیزاتی که برای سرعت های ده گیگابیتی طراحی شده بودند ، فراهم می آورد.این افزایش ده برابری تنها در ازای هزینه ای اندک حاصل می شود.
 

 
 گیرنده و فرستنده های پیشرفته اترنت ، که در محصولات تجاری بزرگ کاربرد دارند، معمولا از چهار کانال با سرعت ده گیگابیتی استفاده می کنند که بازده آن ها را در مجموع به چهل گیگابیت در هر ثانیه می رساند.  فوجیتسو می گوید با استفاده از سیستم جدید، یکی از این گیرنده /فرستنده ها با تغییرات سخت افزاری اندک ، امکان ارائه سرعتی چهارصد گیگابیتی در هر ثانیه را خواهد داشت و بدین ترتیب امکان دستیابی به ظرفیت مورد انتظار برای دنیای پردازش ابری، که به شدت هم رو به افزایش است، به آسانی فراهم خواهد شد.
 استفاده آزمایشگاهی از این سیستم با موفقیت روبرو بوده است و متخصصین فوجیتسو توانسته اند با استفاده از اجزای لیزری مورد استفاده در تجهیزات ده گیگابیتی ، داده ها را با سرعت صد گیگابیت در هر ثانیه به پایانه راه دور منتقل کنند. این نخستین باری است که با استفاده از قالب مودم های DMT  امکان دستیابی به چنین سرعتی فراهم شده است.
 این گروه ادعا می کنند که امکان استفاده از تمامی تجهیزات ده گیگابیتی و حتی تجهیزات بی کیفیت برای ارسال و دریافت داده ها با سرعت صد گیگابیت در هر ثانیه وجود دارد. برای مشتریان سازمانی این موضوع درهای جدیدی را برای جایگزینی فناوری ده گیگابیتی در آینده ای نزدیک خواهد گشود ؛ فوجیتسو می گوید در حال کار بر روی مودم های DMT یکپارچه با گیرنده و فرستنده های اترنتی است اما هنوز زمان مشخصی برای عرضه آن ها به بازار بیان نشده است.
 این سیستم برای کاربران خانگی نیز نوید بخش افزایش سرویس های پهن باند فیبر نوری است :  سیستم های FTTC  موجود می توانند از این فناوری برای حذف تصادم ها و سیستم های FTTH برای افزایش سرعتی متناسب با سرعت ذکر شده بهره گیرند.
 تیم پژوهشی فوجیتسو ، در کنفرانس فیبرنوری و کنفرانس ملی مهندسین فیبر نوری که هفته آینده در ایالات متحده برگزار خواهد شد، نتایج تحقیقات خود را ارائه خواهند کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.