فوجیتسو سرورهای Athena Sparc64-X را در ژاپن عرضه می کند

فوجیتسو سرورهای Athena Sparc64-X را در ژاپن عرضه می کند
زمان مطالعه: 3 دقیقه

غول فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن و شریک طولانی مدت Sparc ، جزئیات جدیدی را در مورد سرورهای خانواده آرنا که بر مبنای معماری پردازنده های 16 هسته ای Sparc64-X ساخته شده اند ، منتشر کرد.اخبار و نحوه پیشرفت فرآیند سه سرور نخستی که از پردازنده های Sparc64-X استفاده می کنند در وب سایت ژاپنی فوحیتسو منتشر شده است . این مدل ها شامل سرورهای تاور و تیغه ای قابل نصب در رک هستند.
 فوجیتسو در کنفرانس Hot Chips 24 که در تابستان گذشته برگزار شد، از پردازنده های Sparc64-X رونمایی کرد.
 جدیدترین پردازنده به کار گرفته شده توسط فوجیتسو از شانزده هسته با حداکثر فرکانس پردازشی 3 گیگاهرتزی  بهره برده و 24 مگابایت حافظه نهان مشترک Level 3 در میان آن ها به اشتراک می گذارد.  هر یک از هسته ها ، امکان پردازش دو فرآیند همزمان را داراست.
 

 

 تعبیه پورت پنج گانه NUMA هم اجازه می دهد تا بدون وجود تراشه ای جانبی، چهار پردازنده در کنار یکدیگر کار کنند. Sparc M10-1 از یک سوکت با پردازنده Sparc-64X بهره می برد و ارتفاع آن برای نصب در رک ، 1U است. تمامی شانزده هسته پردازنده ، فعال بوده و با فرکانس 2.8 گیگاهرتزی، که نزدیک به حداکثر توان هسته های پردازشی است ، کار می کنند.  گرچه میزان حافظه نهان Level 3 در این محصول ، به 22 مگابایت می رسد.
 این سرور از 512 گیگابایت RAM پشتیبانی کرده و فضای کافی برای نصب شش دیسک SAS و یا SSD را در کنار درایو دی وی دی در اختیار کاربر می گذارد. درایو دی وی دی فضای دو دیسک را اشغال کرده و در صورت چشم پوشی از نصب آن فضای بیشتری برای دیسک ها در اختیار شما خواهد بود. Sparc M10-1 سه پورت x8 PCI Express 3.0 و چهار پورت اترنت گیگابیتی نیز دارد.  

 

  

Sparc M10-4 از چهار سوکت پردازنده برخوردار بوده و ارتفاعی برابر با 4U دارد. این سرور 24 مگابایت کش Level 3 داشته و هسته های پردازنده آن در فرکانس سه گیگاهرتزی کار می کنند. به دلیل نیاز M10-4 به گردش هوای زیاد در میان پردازنده ها و حداکثر 2 ترابایت RAM قابل پشتیبانی اش، هنوز هم هشت اسلات برای نصب دیسک های SAS و یا SSD در اختیار کاربر قرار داده می شود. ارتفاع زیاد سرور به فوجیتسو اجازه داده است تا یازده اسلات PCI Express را در کنار هم در این محصول به کار بگیرد. همانند برادر کوچکتر این سرور هم از چهار پورت گیگابیت اترنتی برخوردار است.
 دیتاشیت های آنلاین فوجیتسو حکایت از آن دارند که Sparc M10-1 یک Application Server محسوب شده و M10-4 برای استفاده به عنوان سرور های پایگاه داده با اندازه متوسط گزینه ای ایده آل محسوب می شود. شاید آن را بتوان جایگزینی مناسب برای سرورهای M4000 و M5000 دانست که از پردازنده های چهار هسته ای Sparc64-VII+ استفاده می کنند.

  

 

  

Sparc M10-S به صورت خوشه ای شانزده نود چهار سوکتی را به هم متصل کرده که در مجموع امکان استفاده از  64 سوکت و 1024 هسته پردازشی را برای کاربر مهیا می کنند. حداکثر میزان حافظه قابل پشتیبانی توسط این محصول هم به 32 ترابایت می رسد. به نظر می رسد این محصول جایگزینی ایده آل برای سرورهای پیشرفته M8000 و N9000 فوجیتسو هستند. این سرور غول پیکر از 128 اسلات برای دیسک ها ، 128 اسلات PCI Express و 64 پورت گیگابیت اترنتی برخوردار است.هنوز خبری از قیمت های رسمی و زمان عرضه این محصول به بازار در دست نیست.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.