فوجیتسو تولید میکرو کنترلر های همه منظوره 32 بیتی را با ساخت محصولات مبتنی بر ARM گسترش می دهد

فوجیتسو تولید میکرو کنترلر های همه منظوره 32 بیتی را با ساخت محصولات مبتنی بر ARM گسترش می دهد
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شرکت Fujitsu Semiconductor America روز شش نوامبر خبر از عرضه خانواده جدیدی از محصولات FM4 که شامل میکرو کنترلر های همه منظوره RISC و مبتنی بر معماری هسته های پردازشی ARM Cortex M4  بوده، خبر داد. علاوه بر این فوجیتسو خانواده جدیدی از این محصولات با نام FM0+ نیز که بر مبنای معماری Cortex M0+ شکل گرفته است را معرفی کرده است.

  

  

 خانواده FM3 از محصولات فوجیتسو که در سال 2010 به صورت رسمی معرفی شده بود حالا 463 عضو دارد. با معرفی خانواده های FM4 و FM0+ ، فوجیتسو بیش از هفتصد محصول با معماری یکپارچه مبتنی بر ARM و حداکثر انعطاف طراحی ، با کارآیی بالا و مصرف پایین انرژی ارائه خواهد نمود.

  

  

خانواده FM4 شامل FPU ها ، رابط های SDRAM و SD ، حافظه های فلش و … خواهد بود.
 
 خانواده FM4 در واقع برترین گستره محصولات برتر شرکت را با عرضه FPU و DSP ها دارد که در خانواده FM3 در دسترس نبودند. تمامی اعضای این خانواده به FPU و سلولهای حافظه از نوع SD مجهز خواهند بود. محصولات سری Fm4 همچنین شامل مشخصه های بسیار دیگری چون تایمرهای گوناگون و امکان برقراری ارتباطات سریال خواهد بود.  این ابزارها ، کیفیت بالا و فناوری قابل اطمینان فوجیتسو را با هم ترکیب خواهند کرد.

  

 

  

 

 علاوه بر معکوس کننده ها ، عملکردهای ارتباطی مختلف و متنوع، پشتیبانی از USB 2.0 و اترنت ، خانواده FM4 از امکان برقراری ارتباطات سریال پرسرعت و مبدل های پر سرعت و کارآی AD هم برخوردار خواهند بود. این مشخصه ها سبب می شوند تا محصولات FM4 برای کنترل های موتورها و کنترل های شبکه در کارکردهای اتوماسیون صنعتی و همین طور سایر تجهیزات صنعتی مناسب و ایده آل باشند.
   

خانواده FM0+ مصرف پایین انرژی را هدف قرار داده است.
   

خانواده FM0+ شامل مدل های کم مصرفیست که از هسته پردازشی Cortex M0+ استفاده کرده و از عملکردهای جانبی خانواده FM3 ، با بالاترین کیفیت ممکن ، پشتیبانی می کند. در مقایسه با هسته پردازشی Cortex M0 ، M0+ از نظر قدرت پردازشی 10 درصد بهبود یافته و از سویی مصرف انرژی آن هم به دو سوم مقدار پیشین کاهش پیدا کرده است.

  

  

 

 

 

 

  

عملکردهایی که سبب کاسته شدن از میزان مصرف انرژی می شوند ، در میکروکنترلر ها به صورت داخلی تعبیه شده و اعضای خانواده FM0+ را قادر می کند در حالت کار تنها 70uA/MHz و در حالت آماده به کار تنها 0.7uA انرژی مصرف کنند. این خصیصه باعث می شود تا این میکرو کنترلر ها برای ابزارهای قابل  حمل ، مترهای الکترونیکی و سنسورهای کنترلی به گزینه ای خارق العاده تبدیل شوند.
   

خانواده FM3 باز هم گسترش خواهد یافت.
   

فوجیتسو همچنین تصمیم دارد تا خانواده FM3 را باز هم گسترش دهد تا تعداد اعضای این خانواده تا سال 2013 به 570 محصول برسد. مصرف پایین انرژی که از جمله مشخصه های مهم محصولات این خانواده است با قرار گرفتن در کنار چندین ویژگی دیگر از جمله پشتیبانی تا یک مگابایت حافظه فلش به تولید محصولات جدید کمک خواهد کرد.  این خانواده از محصولات فوجیتسو برای کاربردهایی که به مصرف پایین انرژی و حافظه بالا نیاز دارند چون چاپگرهای چندکاره و ابزارهای ماژولار و کوچک مناسب خواهد بود.

 

 

 زمان عرضه
   

فوجیتسو قصد دارد تا نمونه های اولیه محصولات این خانواده های جدید را تا آغاز سال 2013 تولید کرده و تولید انبوه آن ها را در همین سال به سرانجام برساند.
 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد میکروکنترلرهای ساخت فوجیتسو می توانید از آدرس http://us.fujitsu.com/semi/mcu دیدن نمایید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.