سیر صعودی دل در رده بندی برترین لپ تاپ های جهان

سیر صعودی دل در رده بندی برترین لپ تاپ های جهان
زمان مطالعه: 3 دقیقه

هنگامی که به دنبال خرید یک لپ تاپ جدید هستید، سعی می کنید دستگاهی را خریداری نمایید که حداقل چندین سال بتواند از عهده کارهای شما به خوبی برآید. اطمینان و اعتماد به شرکت سازنده، کارایی بالای پردازنده، کیفیت ساخت بدنه و پشتیبانی قطعات از مواردی هستند که در خرید یک لپ تاپ باید به آنها دقت کرد.
 شاید در میان موارد نام برده شده، گارانتی و پشتیبانی قطعات از جمله مهمترین مواردی باشد که کاربر را به خرید لپ تاپ مورد نظر خود سوق می دهد. بر همین اساس، طبق گزارش های ارائه شده در سال گذشته میلادی، مشخص گردید که دو شرکت اپل و دل به خوبی توانسته اند با رعایت موارد بالا و استانداردهای لازم در صدر فهرست شرکت های سازنده لپ تاپ در سرتاسر جهان قرار گیرند.
 

 سیر صعودی در لپ تاپ های دل

 
 در سالیان اخیر کارشناسان فناوری اطلاعات، شرکت اپل را در صدر این فهرست قرار داده اند، اما شرکت های دیگر به خصوص شرکت دل توانسته است با تولید لپ تاپ های بی نظیری همانند لپ تاپ سری XPS خود را به صدر جدول مذکور نزدیکتر کند. این در حالیست که شرکت اپل با وجود در صدر قرار گرفتن، روند نزولی را طی می کند و جابجایی آن با شرکت دل تا سال های آینده بسیار محتمل است.
 یکی از عوامل مهم در سیر صعودی شرکت دل، تغییر رویکرد استفاده کاربران در اندازه لپ تاپ و گرایش آنها به سمت لپ تاپ های هیبریدی با صفحه نمایش های کوچک است. لپ تاپ ها معمولا در اندازه های 13 تا 17 اینچی تولید می شوند. اما گزارش های مختلف شرکت های سازنده نشان می دهد که با وجود پیشرفت های حاصل شده در تولید لپ تاپ هیبریدی و قابل حمل، میل کاربران به خرید لپ تاپ های این چنینی افزایش چشمگیری داشته است.
 همانطور که در جدول ذیل مشاهده می کنید، شرکت های سازنده در امتیاز کلی 100 با یکدیگر مقایسه می شوند. شرکت اپل توانسته است با کسب امتیاز 83 در صدر قرار بگیرد و شرکت دل نیز با کسب امتیاز 82 رقابت تنگاتنگی را با اپل دنبال می کند. اما نکته جالب توجه در این مقایسه اینست که از سال 2015 تا 2016، شرکت اپل روند نزولی را طی می کند و با کسر 2 امتیازی مواجه شده است. این در حالیست که دل در مدت زمان مشابه روند صعودی داشته و با افزایش 5 امتیازی مواجه شده است.
  

 رتبه بندی برندها

 
 شرکت های دیگر مانند ایسوس و لنوو نیز در سال 2016 توانسته اند با کسب امتیازات لازم خود را به بالای جدول نزدیکتر کنند. در این فهرست ایسوس با کسب امتیاز 81 و لنوو با امتیاز 77 در رده های بعدی قرار گرفته اند.
 نمودار ذیل نیز به خوبی روند سیر صعودی یا نزولی 10 شرکت برتر تولید کننده لپ تاپ در شش سال اخیر را نمایش می دهد.

   


 برند دل در رتبه بندی

 
  

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.