روش‌های Render نمودن در مجازی سازی دسکتاپ

روش‌های Render نمودن در مجازی سازی دسکتاپ
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در فضای دسکتاپ مجازی دو نوع راهکار برای Media Rendering وجود دارد که عبارتند از Host Rendering و کلاینت Rendering  هر یک از این روش‌ها، تجربه مناسبی را برای کاربران در بیشتر محیط های مجازی ایجاد می‌نماید. تفاوت اصلی آنها در این است که کدام یک بتواتند بهترین تجربه را برای کاربر در شرایط مختلف شبکه فراهم نمایند. بنابراین با تشخیص این تفاوت می‌توان رویکرد مناسب برای هر سازمان را تعیین نمود.
گام اول در هنگام استفاده از Host Rendering، کدگذاری یا فشرده‌سازی اطلاعاتی است که باید منتقل شوند. با زیروکلاینت، این فرآیند‌ها در دیتاسنتر صورت می‌گیرد که منابع گسترده‌تری برای محاسبه در دسترس قرار دارد. مزیت Host Rendering در این شرایط این است که داده‌های مورد نظر قبل از ارسال به نقطه نهایی یا کلاینت، کاملا فشرده می‌شوند.
الگوریتم‌های کدگذاری
PCoIP، از مجموعه‌ای از الگوریتم‌های کدگذاری یا Codecها برای انواع مختلف اطلاعاتی که نمایش داده می‌شوند، استفاده می‌نماید. در این تکنولوژی، الگوریتم‌های تصویرسازی (Imaging Algorithm) مختلفی نیز بسته به نوع اطلاعات کدگذاری شده، به کار گرفته می‌شوند. به عنوان مثال، الگوریتم مورد استفاده برای متون با الگوریتم‌های به کار رفته برای ویدئوهای در حال انتشار، عکس، گرافیک و یا آیکون‌ها متفاوت است. هر یک از قالب‌های داده، منحصر به فرد بوده و ویژگی‌های خاصی را دارا می‌باشد که نحوه درک تصویر توسط کاربر نهایی را نشان می‌دهد. کاربرد چندین Codec  در یک پروتکل PCoIP، امکان مدیریت انواع داده‌ها به مناسب‌ترین و موثرترین شکل و در نتیجه استفاده بهینه از پهنای باند موجود در شبکه را فراهم می‌نماید.
پردازشگر PCoIP در تجهیزات زیروکلاینت، اطلاعات ارسالی از سرور را دریافت نموده و آن را برای نمایش در مانیتور تبدیل به پیکسل می‌نماید. این تکنولوژی، با استفاده از تجهیزاتی مانند کیبرد و ماوس، اطلاعات را از طریق یک کانال اولویت‌بندی شده‌ی جداگانه، به سرور انتقال می‌دهد تا زمان پاسخگویی برای تراکنش‌های کاربر نهایی را بهینه نماید.
فشرده‌سازی تصویر
فشرده‌سازی تصویر به دو شکل صورت می‌گیرد Lossless Data Compression و Lossy Data Compressionدر فشرده‌سازی به صورتLossless ، فایل اصلی یکبار دیگر توسط برنامه برای کاربر نهایی ساخته می‌شود، در صورتی که در Lossy Codec، اطلاعاتی که از دید برنامه غیرضروری باشند، حذف خواهند شد. این موضوع باعث تفسیر مجدد فایل اصلی توسط برنامه فشرده‌سازی شده و در نتیجه تصویری با کیفیت پایین‌تر ارائه می‌گردد Lossy Compression، زمانی به کار می‌رود که نیازی برای بازآفرینی فایل با کیفیت فایل اصلی وجود نداشته باشد. Lossless Compression نیز برای موقعیت‌هایی مناسب‌تر است که کاربر باید فایل اصلی را دقیقا به همان صورت اولیه بازیابی نماید. PCoIP زیروکلاینت می‌تواند شرایط Lossless یا بدون اتلاف را در صورت نیاز به نمایش تصویر با پیکسل‌های کامل در نقطه نهایی، ایجاد نماید.
سایر تکنولوژی‌های ارائه تصویر صرفا می‌توانند تصاویر را به صورت Lossy ایجاد نمایند که تمامی اطلاعات مربوط به فایل اصلی را شامل نمی‌شوند، زیرا ارسال تمامی داده‌ها به نقطه نهایی، برای پهنای باند و عملکرد به عنوان یک مانع عمل می‌کند. در هنگام استفاده از این تکنولوژی‌ها، باید کیفیت تصویر را پایین آورد تا پهنای باند و عملکرد بهینه، حفظ گردد. با PCoIP زیروکلاینت این الزام برای کاربران وجود نخواهد داشت که کیفیت تصویر را قربانی عملکرد بالا و استفاده کمتر از پهنای باند شبکه نمایند. مدیران IT می‌توانند سطح فشرده‌سازی را بر اساس محدودیت‌های شبکه و نیازهای کاربر نهایی به صورت Lossless (بدون اتلاف) یا Lossy (پراتلاف) انتخاب نمایند.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.