جزئیات و تصاویر جدید از Fujitsu Stylistic S01 اپراتور Orange

جزئیات و تصاویر جدید از Fujitsu Stylistic S01 اپراتور Orange
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

فوجیتسو با عرضه گوشی های مخصوص برای سالمندان که در ابتدا تنها گوشی های غیرهوشمند را شامل می شد ، توانست طیف جدیدی را با خود همراه کند و سپس به عرضه گوشی هوشمند اندرویدی Raku Raku برای مخاطبین این گروه پرداخت.
 حالا و برای نخستین بار ، این گوشی به اروپا گام گذاشته و در کنگره جهانی موبایل بارسلونا ، برای علاقمندان به نمایش در آمد.
 Fujitsu Stylistic S01 ، در آغاز از طریق اپراتور فرانسوی Orange برای مشترکین این اپراتور در دسترس خواهد بود. احتمالا در آینده ای نزدیک باید شاهد حضور این گوشی در بازارهای دیگر کشورهای اروپایی نیز باشیم که طیف جمعیتی آنان به سمت پیر شدن سوق پیدا کرده است.
 

 

  

گوشی از سیستم عامل Android 4.0 Ice Cream Sandwich بهره می برد. گرچه رابط کاربری ویژه فوجیتسو به شکل قابل ملاحظه ای آن را تغییر داده است. منوی اصلی تنها به سمت بالا و پایین قابل پیمایش است تا در حد ممکن از سر در گمی کاربران کاسته شود. آیکون های رابط کاربری اندازه بزرگی داشته و در رنگ های اصلی طراحی شده اند تا کسانی که بینایی چندان خوبی ندارند هم به آسانی امکان کار با گوشی را داشته باشند.
 Google Play هم به صورت پیش فرض بر روی گوشی نصب شده است تا امکان دانلود نرم افزارهای جدید برای کاربران فراهم باشد و ان ها تنها به نرم افزارهای پیش فرض ارائه شده بر روی گوشی محدود نباشند. اما نرم افزارهای دانلود شده در بخش جداگانه ای نسبت به صفحه اصلی جای می گیرند.
 صفحه نمایش گوشی از بالاترین رزولوشن موجود در بازار بهره نمی گیرد اما به نظر می رسد رزولوشن ۸۰۰ x 480 هم بتواند به خوبی نظر مخاطبین هدف را به خود جلب کند. با این حال صفحه نمایش از فناوری خاصی بهره می گیرد که آن را در میان انواع صفحه نمایش های دیگر متمایز می سازد: فناوری بازخورد لمسی.

  

 

  

 به جای پاسخگویی سریع به حرکات دست کاربر، باید کاربر بر روی آیکون مورد نظر کمی طولانی تر مکث کرده تا بازخورد لرزشی فیزیکی حاصل از اجرای دستور را احساس کند. این قابلیت برای کاربرانی که در حرکت دادن انگشتان خود با مشکل مواجه هستند ، بسیار مهم و حیاتیست . استفاده از تلفن های همراه هوشمند معمول برای کاربرانی که کنترل اندکی بر روی انگشت خود دارند، ممکن است بسیار دشوار باشد.با این روشStylistic S01  از ثبت دستوراتی که در اثر برخورد تصادفی دست کاربر با صفحه نمایش شکل می گیرد، جلوگیری می کند.
 گوشی از یک فناوری صوتی ویژه هم برخوردار است که به صورت خودکار فرکانس صدا را مناسب با سن کاربری که در حال استفاده از گوشی است (بر اساس میانگین های جهانی) تنظیم می کند. و حتی S01 امکان کاستن از سرعت سخن گفتن طرف مقابل را نیز برای آسان تر ساختن درک صحبت های وی را داراست.
 یکی دیگر از قابلیت های گوشی ، تعبیه راهنمای ویژه برای تمامی بخش ها و حتی قسمت های کوچک است.  یک علامت سوال کوچک در هر بخش مسئول به نمایش در آوردن اطلاعات مورد نیاز کاربر است. چنین مشخصه ای سبب می شود تا کاربران پا به سن گذاشته تر بدون آنکه نیاز به خواندن کتابچه های راهنما داشته باشند ، امکان کار با گوشی را با سهولت بیشتری بدست آورند.

  

 

  

 و بر خلاف بسیاری از گوشی های تلفن همراه اندرویدی ؛ کلید بزرگ Home کاربران را با بستن برنامه ای که در آن هستند به صفحه اصلی هدایت می کند. بدین ترتیب نرم افزارها بسته شده و نیازی نیست در مورد ادامه دادن آن ها به مصرف باتری نگران باشید.
 از دیگر مشخصه های این گوشی می توان به دوربین ۸.۱ مگاپیکسلی و دوربین ثانویه ۰.۳ مگاپیکسلی برای برقراری تماس های ویدیویی، اشاره کرد. فوجیتسو با استفاده از پلاستیک مات در کناره ها و پشت گوشی امکان نگهداشتن راحت و مستحکم آن را فراهم ساخته است.
 پردازنده تک هسته ای ۱.۴ گیگاهرتزی Qualcomm، چهار گیگابایت فضای داخلی که امکان توسعه آن از طریق اسلات کارت حافظه microSD وجود دارد و باتری ۱۸۰۰ میلی آمپری دیگر قابلیت های اساسی این گوشی را شکل می دهند.  استفاده از یک پایه شارژ خلاقانه هم به سالمندانی که با ناتوانی های جسمی روبرو هستند، امکان می دهد تا گوشی شان را بدون دردسر و آسان شارژ کنند.
 این گوشی از ماه ژوئن از طریق اپراتور Orange در فرانسه در دسترس قرار خواهد گرفت اما هنوز از قیمت دقیق آن اطلاعی در دست نیست.

  

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.