به نمایش در آوردن مبدل آنالوگ به دیجیتال CMOS 28 نانومتری در کنفرانس فیبرنوری توسط فوجیتسو

به نمایش در آوردن مبدل آنالوگ به دیجیتال CMOS 28 نانومتری در کنفرانس فیبرنوری توسط فوجیتسو
زمان مطالعه: 2 دقیقه

 مبدل های آنالوگ به دیجیتال نیاز به استفاده از یک طول موج ثابت در ارتباطات را از میان برده و امکان دستیابی به سرعت های صد گیگابیتی را برای اتصال فواصل کوتاه به یکدیگر مهیا می سازد.
 Fujitsu Semiconductor Europe  (FSEU)که از نخستین سازندگان مبدل های آنالوگ به دیجیتال (ADC) و مبدل های دیجیتال به آنالوگ (DAC) که برای انتقال همگرای سیگنال های نوری ضروری محسوب می شود، بوده است ، در هفته جاری نخستین نتایج کار خود بر روی مبدل های 28 نانومتری را در کنفرانس ملی مهندسین فیبر نوری در آناهیم کالیفرنیا به نمایش در خواهد آورد.

   

 
 در این کنفرانس FSEU از مبدل های آنالوگ به دیجیتالی رونمایی خواهد کرد که از نرخ های نمونه برداری از 55-70 GSa/s (میلیارد نمونه در هر ثانیه) و با امکان مقیاس پذیری پهنای باند آنالوگ پشتیبانی می کنند. فوجیتسو اعلام کرده است که در آینده ای نزدیک از مبدل دیجیتال به آنالوگی که از همان ویژگی ها پشتیبانی می کند نیز رونمایی خواهد کرد. در همین حال فوجیتسو از عرضه مبدل های CMOS 28 نانومتری نیز که نرخ نمونه برداری را تا رقم خارق العاده 90GSa/s افزایش خواهند داد هم در سال جاری خبر داد.
 مبدل ها امکان به کارگیری در محیط های چندکاناله را خواهند داشت و تمامی انواع آن هشت بیتی خواهند بود. استفاده از فرآیند های 28 نانومتری سبب کاستن از هزینه های تولید شده و میزان بهره وری تراشه ها را نسبت به CMOS های قدیمی تر بهبوده داده و استفاده از این محصولات را برای شبکه های فیبر نوری درون شهری که باید با هزینه اندکی به انجام برسند ، ممکن خواهد ساخت.  شرکت همچنین بر روی استفاده از این محصول در لینک های داخل دیتاسنتر ها و لینک های مورد نیاز برای اتصال آن ها به همدیگر نیز چشم داشته و برای فراهم آوردن سرعت صد گیگابیت در هر ثانیه برای اتصال به PCB ها یا لینک های اصلی شبکه آن ها را طراحی کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.