بهترین و بدترین برندهای لپ‌ تاپ 2018

بهترین و بدترین برندهای لپ‌ تاپ 2018
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
بهترین و بدترین برندهای لپ‌تاپ 2018

 
 تجربه نشان‌داده که شما چه یک لپ‌تاپ گیمینگ ۱۵۰۰ دلاری را برای خود بپسندید و چه یک Chromebook   ۲۰۰ دلاری، برند انتخابی، در کیفیت لپ‌تاپ مورد نظرتان، نقش به‌سزایی دارد. بنابراین ما هر ساله ده برند برتر لپ‌تاپ را به لحاظ پشتیبانی، طراحی، نوآوری، قیمت و سایر ویژگی‌های یک لپ‌تاپ خوب دسته‌بندی کرده و اطلاعات به‌دست‌آمده را در اختیار همگان قرارمی‌دهیم.
 برای سال ۲۰۱۸، Lenovo   هم‌چنان نیز مانند سال قبل، گوی سبقت را از سایر لپ‌تاپ‌های موجود در بازار ربوده‌است. در این میان، HP  در جایگاه دوم و Dell نیز در جایگاه سوم قرارگرفته‌است. در این میان، Apple  که روزگاری اسم‌ورسمی در میا لپ‌تاپ‌ها و سایر لوازم الکترونیکی داشت از غافله عقب‌مانده و در طول هفت‌سال گذشته جایگاه خود را در رتبه‌ی هفتم، حفظ‌کرده‌است.
 *در این مقاله، به بررسی و مقایسه‌ی بهترین و بدترین لپ‌تاپ‌های انتخاب‌شده در سال ۲۰۱۸ پرداخته‌شده  و به هر برند از ۱۰۰ نمره‌داده‌شده‌است.
 ۱-(Lenovo (86/100
 Lenovo  ، در سال گذشته، مجددا با رونمایی از ThinkPad X1 Carbon  زیبا و منحصربه‌فرد، که تنها محصولی بود که در یک نقدوبررسی امتیاز پنج‌ستاره را گرفت، و یا لپ‌تاپ همه‌کاره‌ی  Yoga 920، نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده و جایگاه نخست را در رتبه‌بندی مربوطه به خود اختصاص‌داده‌است. هم‌چنین در یک رتبه‌بندی دیگر، ۵۳% کل لپ‌تاپ‌های این کمپانی امتیاز بالای ۴ را به خود اختصاص‌داده‌اند. با این همه، باید گفت که امتیاز مربوط به پشتیبانی فنی Lenovo، در سال گذشته کاهش‌یافته و از طرف دیگر، رقابت سنگین و نزدیکی میان این کمپانی و کمپانی HP  و Dell  در خصوص امتیازهی و انتخاب بهترین لپ‌تاپ سال، به‌وجود آمده‌است.
  
  
 ۲-(HP (85/100
 پس از ارائه‌ی لپ‌تاپ‌های باکیفیتی هم‌چون : HP Spectre X360، لپ‌تاپ قدرتمند ZBook 17  و یک لپ‌تاپ مقرون‌به‌صرفه به نام HP Envy 13t  توسط شرکت HP   به بازار، شرکت HP  دو مرتبه از جایگاه پیشین خود ارتقا پیدا کرده تا در جایگاه دوم رتبه‌بندی ما قرارگیرد. به‌طوری‌که تنها برتری شرکت Lenovo  که در جایگاه نخست قرارگرفته، نسبت به این جایگاه قیمت لپ‌تاپ‌های عرضه‌شده به بازار از طرف آن است.
 ۳-(Dell (82/100
 نمونه لپ‌تاپ‌های ارائه‌شده توسط شرکت Dell  به بازار، مخلوطی از سیستم‌های خارق‌العاده و پیش‌رفته است. از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به Dell XPS 13 ، و Alienware 15  و هم‌چنین، سایر محصولات اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه‌ی این شرکت اشاره‌کرد. این شرکت به دلیل برخورداری از خدمات پشتیبانی پیشرفته‌ی خود رتبه‌ی بالایی را در میان رقبای خود به‌دست آورده‌است.
 ۴-( Acer (81/100
 با ارائه‌ی دستگاه‌هایی هم‌چون Spin 1  و Aspire E15  به بازار، شرکت Acer  توانسته‌است قیمت‌های رقابتی خود را به نمایش گذارد. این کمپانی هم‌چنین، محصولات ۹۰۰۰ دلاری را نیز به بازار عرضه‌کرده‌است.
 ۵-(Asus (81/100
 با وجود مدل‌های منحصربه‌فردی مثل Zephyrus ، Asus  در ارائه‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ پیشتاز است. از طرفی هم‌چنین با ارائه‌ی مدلهایی هم‌چون ZenBook UX 331 UN  و هم‌چنین ChromeBook C213S  و نیز ZenBook UX 330UN  شرکت Asus  در طراحی و قیمت نیز از پیشتازان عرصه‌ی لپ‌تاپ به‌شمارمی‌رود.
  
 ۶-(Microsoft (77/100
 مایکروسافت تنها مجموعه‌ی متنوعی از لپ‌تاپ‌هایی کارآمد را به بازار عرضه‌کرده‌است، از طراحی نوآورانه‌ی Surface Book 2  گرفته تا مدل‌های کارآمد و رنگارنگ Surface Laptopها.
 ۷-(Apple (72/100
 به‌نظر می‌رسد که کمپانی Apple  دیگر توجه چندانی به ایجاد نوآوری در لپ‌تاپ‌های تازه‌ی خود ندارد. با این حال هنوز هم از نظر پشتیبانی فنی، پیشتاز به‌شمارمی‌رود.
 ۸-(Razer (70/100
 اگر به دنبال یک لپ‌تاپ گیمینگ، با کیفیت بالا هستید و بودجه‌ی سخاوت‌مندانه‌ای را نیز در اختیار دارید، بهتر است به سراغ لپ‌تاپ‌هایی همچون Razer Blade  و Razer Blade Pro  بروید. اما اگر بودجه‌ی مناسبی در اختیارتان نیست بهتر است به دنبال مدل‌های دیگر بگردید.
 ۹-(MSI (67/100
 شرکت MSI  یکی از اولین کمپانی‌های تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ‌های گیمینگ به‌شمار می‌رود، اما با این همه، به‌علت ضعف سیستم پشتیبانی فنی، در آستانه‌ی رتبه‌ی دهم قرارگرفته‌است. اما این شرکت هم‌چنان طراح مدل‌های جذاب لپ‌تاپ است. به‌عنوان نمونه، مدل MSI GT75VR Titan Pro. ، یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین نوع کیبورد را در میان لپ‌تاپ‌های گیمینگ دارد.
  
  
  
 ۱۰-(Samsung (67/100
 اگر شرکت Samsung  تنها نیمی از عشق و علاقه‌ای که به گوشی‌های خود دارد را نسبت به لپ‌تاپ‌های خود نیز نشان‌می‌داد، در  حال حاضر، قطعا در رتبه‌ی بالاتری از این طبقه‌بندی قرارداشت. این شرکت مدل‌هایی با کم‌ترین جذابیت‌های صنعتی ممکن را به بازار عرضه کرده‌است، با این حال، به لحاظ پشتیبانی صنعتی، بهترین عملکرد را از خود به معرض نمایش گذاشته‌است.
 نحوه‌ی امتیازدهی به  برندها در این طبقه‌بندی
 برای رتبه‌بندی هر برند، امتیازی از ۱۰۰ در نظر گرفته‌شده‌است و به فاکتورهایی هم‌چون:طراحی، نقدوبررسی کاربران، پشتیبانی فنی، نوآوری، قیمت و انتخاب کاربران، نمره‌ای جداگانه در نظر گرفته‌شده‌است.
 نقدوبررسی‌ها (۴۰ نمره): مهم‌ترین فاکتور مربوط به هر برندی، کیفیت محصولات عرضه‌شده توسط آن است. به‌منظور طبقه‌بندی نقدوبررسی‌ها در مورد هر شرکت، یک بازه‌ی زمانی مشخص، از اول مارس ۲۰۱۷ تا ۲۸ فوریه‌ی ۲۰۱۸ در نظر گرفته‌شده‌است. برای هر برند، امتیاز ۱ تا ۵، به نسبت ۴۰ نمره محاسبه‌شده‌است.
 طراحی (۱۵ نمره): در نگاه اول، هر مدل لپ‌تاپ، از هر برند و با هر کیفیتی از روی ظاهرش قضاوت‌می‌شود. هر چند هیچ دو لپ‌تاپی، ظراحی یکسان ندارند اما با این حال، ظاهر هر لپ‌تاپ در نحوه‌ی قضاوت و انتخاب آن بسیار موثر است.
 پشتیبانی فنی و ضمانت (۲۰ نمره): طبیعتا، وقتی یک لپ‌تاپ تازه را خریداری می‌کنید، برایتان مهم است که بدانید آیا کمپانی مربوطه حمایت لازم را از دستگاه خود به عمل‌می‌آورد یا نه. لازم به یادآوری است که دو نمره از بیست نمره‌ی اختصاص داده شده به این فاکتور، مربوط به کیفیت برند مربوطه است.
 نوآوری (۱۰ نمره): صنعت لپ‌تاپ و فناوری اطلاعات به سرعت رو به جلو حرکت می‌کند. بنابراین، اگر کمپانی‌ها در ورژن‌های تازه‌ای که به بازار ارائه‌می‌دهند آپشن جدیدی نداشته‌باشند، از قافله عقبمی‌مانند. ۱۰ نمره‌ی اختصاص‌‌داده‌شده به بخش نوآوری مربوط به توانایی کمپانی در پیشبرد محصولات و نیز میزان ریسک‌پذیری آن در ارائه و پیش‌برد محصولات است.
 نحوه‌ی قیمت‌گذاری کالا و انتخاب آن توسط کاربران (۱۵ نمره):آیا کاربران استقبال قابل‌توجهی از دستگاه مربوطه و کمپانی سازنده‌ی آن داشته‌اند؟ برای امتیازدهی به این فاکتور، گونه‌های مختلفی از لپ‌تاپ‌ها (گیمینگ، اقتصادی،مناسب برای کارهای تجاری و… )در نظرگرفته شده و برحسب نحوه‌ی قیمت‌گذاری آن‌ها در بازار و استقبال کاربران، امتیازدهی صورت‌گرفته‌است.
  

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.