ابررایانه فوجیتسو در طرح مبارزه با کم آبی

ابررایانه فوجیتسو در طرح مبارزه با کم آبی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت فوجیتسو و دانشگاه شینسو امروز اعلام کردند که طبق تصمیم اخیر دانشگاه شینسو مبنی بر به کارگیری ابر رایانه فوجیتسو در قسمت پژوهش و توسعه برای گسترش سیستم های تصفیه و گردش آب از این پس این دو نهاد با هم همکاری می کنند.
 سیستم جدید که در جولای 2014 به کار خواهد افتاد شامل 16 سرور PRIMERGY RX200 S8X86 و سوپرکامپیوتر PRIMEHPC FX10 می باشد. دانشگاه شینسو در نظر دارد این سیستم جدید را برای ارتقای بخش پژوهش و توسعه خود به سیستم های جدید تصفیه و گردش آب با استفاده از نانوکربن و سایر مواد به کار گیرد تا در کل جهان مشکل کمبود آب وجود نداشته باشد و همه از این موهبت بهره مند شوند. 

 
 در آینده نزدیک که جمعیت زمین در حال رشد است، حفاظت از منابع آب برای خانواده ها، صنعت، کشاورزی و غیره به یک چالش اساسی تبدیل خواهد شد. برای حل این موضوع گروهی تحت سرپرستی دانشگاه شینسو تحت چارچوب واحد پژوهش و توسعه پروپوزالی در خصوص ” سیستم تصفیه و گردش آب با استفاده از نانوکربن” تهیه کرده اند. این گروه برای انجام شبیه سازی و تجزیه و تحلیل نانوکربن از سرورهای PRIMERGY RX200 S8  و ابر رایانه PRIMEHPC FX10 استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، اپلیکیشن هایی که PRIMEHPC FX10 اجرا می کنند با K کامپیوتر نیز سازگار هستند و این بدین معنی است که همینطور که شبیه سازی ها از نظر مقیاس بزرگتر می شوند امکان اجرای آنها بر روی K کامپیوتر هم وجود خواهد داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.