آیا تینک پد ارزش خرید دارد؟

آیا تینک پد ارزش خرید دارد؟
زمان مطالعه: 5 دقیقه

خرید تینک پد یک انتخاب درست و مناسب برای افرادی است که روزانه با لپ تاپ ها و پی سی ها کار می کنند. تینکپدها از جمله نوت بوک های شناخته شده در صنعت هستند که از نظر زیبایی، طراحی، عملکرد و کیفیت در زمینه کسب و کارهای مورد استفاده از آن، بسیار نویدبخش هستند. اگر قصد دارید بهترین نوت بوک های ویندوز را در اختیار داشته باشید تینک پد می تواند یک گزینه عالی باشد.

  • تینکپد چیست؟
  • چرا لپ تاپ های تینکپد محبوب هستند و مزایای آن ها چیست؟
  • آیا واقعاً خرید تینکپد ارزش دارد؟
  • چرا باید تینکپد بخرم؟

 

تفاوت تینک پد با لپتاپ چیست ؟

تینک پد چیست؟

تینک پد لپ تاپی تجاری است که برای همه مشاغل و حرفه ها مناسب می باشد. دارای طراحی فوق العاده، عملکرد عالی و دوام بالاست. با پیدایش این نسل از لپ تاپ ها رقابت در بین شرکت ها بسیار زیاد شد. به طور مثال جدیدترین مدل های تاشو تینکپد X1 Carbon و X1 Yoga 2 را که بررسی کنیم متوجه خواهیم شد؛ این ها دو مدل نوت بوک ویندوزی محبوب و برتر هستند. حال شما می توانید از 10 نمره، نمره خاصی را به این نوت بوک ها اختصاص دهید؟ آیا تینکپدها از رقبا بهتر عمل می کنند؟ به مثال زیر توجه کنید:

تینک پد X1 کربن را در نظر بگیرید. این تینکپد 7هسته ای بوده و دارای یک تراشه بسیار سریع است. دارای رم 16 گیگیابایتی و هارد 256 گیگابایتی است. دارای صفحه نمایش با رنگ های غنی است. قابلیت تا شدن دارد و دارای دو پورت USB  و HDMI و پورت miniDP  است. حال لپ تاپ Microsoft’s Surface Book 2 13 ، تقریبا با همان مشخصات دارای قیمت بیشتری است. حتی نمایشگر بسیار جذاب آن ممکن است به اندازه تینکپد رنگارنگ نباشد و از HDR پشتیبانی نکند. اما از وضوح بالاتری برخوردار است. پردازنده گرافیکی Surface Book 2’s Nvidia GeForce GTX 1050 سرعت را در بازی ها و در برنامه های خلاقانه مانند ویرایش ویدئو بسیار بیشتر می کند.

این مثال نشان می دهد که یک خرید درست می بایست بر طبق نیاز فرد و آگاهی او انجام گردد. خرید تینک پد به دلیل برطرف شدن حس نیاز شخص، گزینه عالی برای کسانی است که سال ها طرفدار آن بوده اند. تینکپدها مثل همیشه نمادین هستند. به همان اندازه خوش ساخت بوده و هنوز نوآور هستند. به طور مثال اگر محیط کار شما دارای دمای پایین، دمای بالا، رطوبت کم و یا رطوبت زیاد است؛ تینکپدها هنوز هم بهترین گزینه برای خرید هستند.

چرا لپ تاپ های تینکپد محبوب هستند و مزایای آن ها چیست؟

بیایید درباره دلایل محبوبیت لپ تاپ های تینکپد و مزایایی که باعث می شود در مورد آن ها بحث کنیم مطالعه مقاله را ادامه دهیم.

تینکپد یکی از مشهورترین نوت بوک ها در بازار لپ تاپ است. می توان آن ها را مانند اپل اما در دنیای ویندوز توصیف کرد. تینکپدها به طور انحصاری توسط افراد حرفه ای استفاده می شوند بنابراین خرید تینکپد را به افراد حرفه ای که روزانه ساعات بسیاری را با کارهای کامپیوتری سپری می کنند؛ پیشنهاد می دهیم. پس غیر معمول نیست که سازمان هایی مانند ناسا از تینکپد استفاده می کنند. بسیاری از تینکپدها را می توانید در تصاویر ISS (ایستگاه فضایی بین المللی) ببینید. تینکپد در سال 1992 توسط شرکت IBM ظهور یافت و بعد از بیش از 25 سال حتی امروز نیز مورد استفاده و استقبال کاربران واقع می شود.

آیا واقعاً خرید تینکپد ارزش دارد؟

به این مثال واقعی توجه کنید. این مثال تجربه یکی از کاربران لپ تاپ است که اتفاقا به صورت روزانه از لپ تاپ و پی سی استفاده می کنند. او می گوید:

“لپ تاپ من پس از 4 سال سرویس دهی خوب در حال حاضر در حال خراب شدن است. فن آن سر و صدای زیادی دارد و حتی CPU و GPU را به اندازه کافی خوب خنک نمی کند. باتری آن در حال از بین رفتن است زیرا شارژ زیادی را در خود نگه نمی دارد. دکمه های صفحه کلید آن جدا می شوند. من از زمانی که آن را خریداری کردم سعی کردم از آن به درستی استفاده و مراقبت کنم. شاید بگویید می توانم با کمی هزینه آن را تعمیر کنم. مثلا با خرید یک فن، یک باتری و یک صفحه کلید تغییراتی را در آن ایجاد و لپ تاپ خود را درست کنم تا مانند روز اول برای من کار کند. اما آیا از درست کار کردن آن پس از تعمیر مطمئن هستم؟ آیا هزینه قطعات خریداری شده و دستمزد تعمیرکار هزینه زیادی را شامل نمی شود؟ آیا این هزینه مقرون به صرفه است؟

من به یک لپ تاپ 14 اینچی احتیاج دارم که بدون توجه به کاری که به صورت روزانه در حدود 4 تا 6 ساعت انجام می دهم دوام باتری داشته باشد. برنامه های مختلفی را همزمان اجرا کند و سرعت خوبی در انجام آن ها وجود داشته باشد. دارای ایمنی و امنیت باشد. به طوری که در برابر ضربه مقاوم بوده و دارای حسگر اثر انگشت باشد تا ورود به آن و دسترسی به اطلاعاتم سخت شود. با محیط زیست سازگار باشد و انرژی برق زیادی مصرف نکند. حرفه ای بوده و از قدرت پردازنده بالایی برخوردار باشد. دارای صفحه نمایش شفاف با رزولوشن بالا باشد.”

با این توصیفات خرید تینکپد یک راه حل اساسی و مفید برای افرادی است که نیازمند چنین سیستمی هستند. اصولا هر خریدی مخصوصا در حوزه وسایل الکترونیکی مانند لپ تاپ ها، پی سی ها و حتی لوازم جانبی الکترونیکی مانند هدفون، پاوربانک و غیره در ابتدا نیازمند آگاهی دقیق از نیاز است. سپس می بایست به سراغ مشخصات و ویژگی محصولات مورد نظر، اعتبار برند و عملکرد آن ها برویم. بدین صورت حتما خریدی مناسب و مقرون به صرفه خواهیم داشت. با یک تصمیم درست دیگر نیازی به تعمیر و یا تعویض کالا در کوتاه مدت نیست.

چرا باید تینکپد بخرم؟

من نظرات واقعاً کاربردی و درستی را از افراد مختلف با توجه به انواع موارد استفاده آن ها از لپ تاپ ها و پی سی ها دریافت کرده ام که احساس می کنم عنوان کردن برخی از این نظرات در این بخش از مقاله بسیار مناسب باشد. به طور مثال  خرید تینکپد برای افرادی که کار برنامه نویسی انجام می دهند به دلیل سرعت پردازش بالا و صفحه کلید جذاب و راحت بسیار مناسب و یا حتی ضروری است.

یا افرادی که گیمر هستند و روزانه چندین ساعت را صرف بازی های رایانه ای می کنند نیاز به یک لپ تاپ سبک دارند که حمل آن آسان باشد. همچنین سرعت بسیار خوبی داشته و دارای دوام باتری طولانی مدت باشد. اگر لپ تاپی سنگین داشته باشند در مواقع بیرون بردن از خانه می بایست دقت زیادی کرده و لپ تاپ آن ها حداکثر تا 5، 6 ساعت قابلیت ذخیره شارژ باتری را داشته باشد. اگر برای دوام باتری روشنایی صفحه نمایش را کمتر کنند بالطبع کارایی خوبی در بازی ها نخواهند داشت.

مینی کامپیوتر بخریم یا لپ تاپ ؟

جمع بندی

تمام آنچه در این مقاله گفته شد در مورد ارزش خرید تینکپد بود. آیا تینکپدها هنوز هم ارزش خرید دارند؟ آیا خرید تینکپد کار عاقلانه ای است؟ آیا در هر صورتی و با توجه به هر نیازی می بایست خرید نوت بوک های تینکپد را در اولویت قرار داد؟ با مطالعه این مقاله در مورد تینکپدها و ویژگی آن ها اطلاعاتی را کسب خواهید کرد که راهنمای خوبی برای خرید تینکپد یا لپ تاپ های دیگر است. همچنین با مثال های کاربردی واقعی رو به رو می شوید که شما را در خرید تینکپد یاری می کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.