کاربرد مینی کامپیوتر و مزایای استفاده آن در صنایع مختلف

کاربرد مینی کامپیوتر و مزایای استفاده آن در صنایع مختلف
زمان مطالعه: 6 دقیقه

آیا با مزایای استفاده از مینی کامپیوتر و کاربرد آن در مکان های مختلف آشنایی دارید؟ در طی سال های اخیر، ما شاهد ظهور گسترده مینی کامپیوترها روبرو بوده ایم، دستگاهی با قدرت پردازش رایانه های معمولی اما در اندازه بسیار کوچکتر. کاربرد مینی پی سی نیز در مکان های مختلف بسیار گسترده بوده و این انتظار می رود که کارایی بالا و موثری در محیط های گوناگون داشته باشد.

نیازهای محاسباتی برای بسیاری از افراد در دنیای تجارت ثابت بوده و برای کسانی که به طور مرتب در حال جابجایی و سفر هستند، فناوری مدرن چندین انتخاب عالی را ارائه داده است. به طور خاص، کسانی که اغلب به مسافرت می روند معمولا بین لپ تاپ و مینی کامپیوتر یک مورد را انتخاب می نمایند.

مینی پی سی ها به دلیل مزایا و ویژگی های منحصر به فردی که دارند در محیط های مختلف می توانند کارایی های گوناگونی داشته باشند. در ادامه مقاله با مزایا و کاربرد مینی کامپیوتر ها آشنا خواهیم شد.

مینی کامپیوتر یونیوو - کاربرد مینی کامپیوتر

مزایای استفاده از مینی کامپیوتر

مینی کامپیوتر دستگاهی با ابعاد کوچکتر از لپ تاپ است که مقدار زیادی انرژی را در خود جای داده و به راحتی قابل جابجایی است. در واقع کاربران می توانند با مینی کامپیوتر به راحتی به امور محاسباتی یا سایر کارهای دیگر خود رسیدگی کنند، به خصوص اگر از یک برند معتبر باشد.

در ادامه با مهمترین مزایای مینی کامپیوتر که برای بسیاری از افراد در دنیای تجارت شناخته شده هستند آشنا خواهیم شد.

– اندازه

اندازه مینی کامپیوترها یکی از مزایای قابل توجه آن است که بسیاری از افراد را ترغیب به خرید آن می نماید. شما می توانید با خرید این مینی پی سی ها، در مقدار قابل توجهی از فضا صرفه جویی نمایید.

قابلیت حمل

به طور واضح، هم لپ تاپ و هم مینی کامپیوتر به راحتی جابجا می شوند. با این حال، مینی کامپیوتر در بیشتر موارد، از این منظر برتری دارد. برای کسانی که در زمینه های مختلف کار کرده و انتظار کاربردهای متفاوتی از این دستگاه دارند، مینی پی سی انتخاب ساده تری می باشد.

– هزینه های اضافی

نگهداری و پشتیبانی لپ تاپ نسبت به مینی پی سی گران تر است. در واقع، هزینه های لوازم جانبی مانند اتصال، کیف لپ تاپ و … می تواند هزینه بر باشند. علاوه بر این، لپ تاپ ها ممکن است نیاز به تعمیر و نگهداری پرهزینه تر مانند تعویض دوره ای باتری داشته باشند. اما در مورد مینی پی سی اینطور نبوده و این نیز یکی دیگر از مزایای استفاده از مینی پی سی به شمار می رود.

– قدرت

مینی کامپیوتر ها بخصوص اگر توسط شرکت های معتبر ارائه شوند، بسیار قدرتمند بوده و از پردازنده هایی بهره می گیرند که کیفیت فوق العاده بالایی دارند.

– مصرف انرژی

یکی دیگر از مزایای مینی پی سی ها، مصرف انرژی آنها است. این دستگاه ها از آخرین پیشرفت های تکنولوژی فناوری صرفه جویی در انرژی استفاده می کنند. در واقع آنها کاربردهای مختلفی را با مصرف برق کمتر و کاهش گرما ارائه می دهند.

تطبیق پذیری

 

یک مینی کامپیوتر می تواند تمام قدرت یک رایانه رومیزی استاندارد را داشته باشد و به راحتی می توانید قطعاتی مانند RAM و هارد دیسک را تغییر دهید. شما همچنین می توانید آن را به صفحه انتخابی خود وصل کنید، خواه یک مانیتور معمولی و خواه صفحه تلویزیون.

راهنمای خرید مینی کامپیوتر

 

مینی کامپیوتر یونیوو

کاربرد مینی کامپیوتر در صنایع مختلف

پس از اینکه لپ تاپ ها و تبلت ها هر دو جهان را متحول کردند، بسیاری از افراد تصور می کردند که یک کامپیوتر رومیزی در گذشته جا خواهد ماند. اما با ورود مینی پی سی این تصور تغییر یافت، چرا که این دستگاه های کوچک از مزایا و کاربردهای بسیار زیادی برخوردار هستند.

فروش کامپیوترهای رومیزی کلاسیک سال ها است که از رشد بازمانده است. بر خلاف این روند، سهم مینی کامپیوتر ها در بازار رایانه به تازگی نرخ رشد ثابت 30 درصد و بیشتر را نشان داده است. مینی کامپیوترها از محبوبیت روزافزونی برخوردار بوده و در منازل و شرکت ها برای امور مختلفی، بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع با کاربردهای آن در مکان های مختلف، افراد بیشتر متقاعد می شوند تا این دستگاه را خریداری کنند.

در ادامه با کاربردهای مینی کامپیوتر در مکان های مختلف آشنا خواهیم شد و نشان خواهیم داد که آن به عنوان یک سیستم مستقل به طور فزاینده ای محبوب شده است:

– کار و تجارت

از مینی کامپیوترها می توان در جلسات آموزشی، سمینارها یا اتاق های جلسه استفاده نمود. این دستگاه ها برای کار آنلاین، آموزش، پردازش یا آماده سازی کنفرانس ها فوق العاده هستند. در حقیقت، آنها پردازش بسیار بیشتری نسبت به تبلت دارند. شما می توانید همچنین در فضای اتاق کار یا منزل صرفه جویی کرده و به راحتی سیستم های اصلی شبکه را به آن متصل نمایید.

در ایران نیز مراکز آموزشی نظیر دانشگاه ها و مدارس و همینطور اتاق های کنفرانس در سازمانها و ادارات نیازمند به روز رسانی و تجهیز زیرساخت های IT هستند. خرید تجهیزات کنفرانس هزینه زیادی برای سازمان خواهد داشت. اما با خرید مینی کامپیوتر ها از برندهای معتبر مانند مینی پی سی یونیوو حتی امکان اتصال به ویدئو پروژکتور و نمایشگرهای بزرگ هم وجود دارد.

– تفریحات خانگی

با یک مینی کامپیوتر که دارای اتصالات صوتی و تصویری مناسب است، می توانید از آن به عنوان یک سرور چند رسانه ای استفاده کنید. در ابتدا مطمئن شوید که مدلی با کارت گرافیک و پردازنده به اندازه کافی قدرتمند دارید و آن می تواند ویدیوهای فول اچ دی را ارائه دهد. یک ریموت کنترل اضافه کرده و آن را از روی مبل خود کنترل نمایید.

بسیاری از مینی کامپیوترها قدرت کافی برای پشتیبانی از صفحه نمایش و محاسبات صنعت بازی مورد نیاز را دار هستند. اغلب آنها نیز از یک چرخه عمر مفید برخوردار بوده و می توان از آنها در امور کازینو و قرعه کشی استفاده نمود.

– تلویزیون هوشمند و سینمای خانگی

مینی کامپیوترها نظیر مینی پی سی یونیوو قابلیت نصب به پشت تلویزیون را دارند. در واقع آنها از گیرنده های دیجیتالی هم کوچک تر هستند. شما می توانید به راحتی با کابل HDMI تلویزیون معمولی خود را تلویزیون هوشمند تبدیل کرده و انتظار قابلیت های خیلی بیشتری نسبت به اندروید باکس در داشته باشید.

اندروید باکس ها که سیستم عامل اندروید را پشتیبانی می کنند برای پخش بسیاری از برنامه ها محدودیت هایی دارند. در مقابل شما با مینی کامپیوترها به راحتی می توانید با هر یک از پلتفرم های پخش ویدئو از آپارات و فیلیمو گرفته تا نتفلیکس (Netflix) و اسپاتیفای (Spotify) فیلم و یا موزیک مورد علاقه خود را پخش کنید.

همچنین مینی پی سی ها با در اختیار قرار دادن محیط ویندوز، امکان استفاده از هزاران نرم افزار ویندوز را برای شما فراهم می کنند.

– کنفرانس ویدئویی

شما می توانید با یک دستگاه جمع و جور نظیر مینی کامپیوتر برای ویدئو کنفرانس های خود در اسرع وقت آماده شوید. علاوه بر این می توانید تا حد زیادی در زمان و هزینه صرفه جویی کنید. تنها کافی است که مانیتور، صفحه کلید و ماوس را متصل نمایید. به همین راحتی!!

– تولید رسانه

یک مینی کامپیوتر از قدرت و عملکرد خوبی برای تولید جلوه های بصری برخوردار است. شما می توانید با این دستگاه، یک محتوای صوتی و تصویری خارق العاده تولید کرده و سپس آن را ویرایش نمایید.

– تابلوهای دیجیتال

تابلوهای دیجیتال یکی از گرایش های اصلی مهندسین خدمات ساختمانی در سال های اخیر بوده اند. این افراد چه برای اطلاعات، چه راهنمایی یا تبلیغات از این تابلوها استفاده می نمایند. یک مینی پی سی به راحتی می تواند این برنامه سخت افزاری را در اختیار این مهندسین قرار دهد.

تقریبا تمامی کاربردهای مختلف بالا یک ویژگی مشترک دارند: مناسب بودن مینی پی سی برای محیط کار. به طور کلی در استفاده حرفه ای، رایانه های معمولی مجبور هستند که سطوح بالای گرد و غبار یا دمای شدید را تحمل کنند.

در اینجاست که مزایا و کاربردهای مینی کامپیوترها برجسته تر می شود. طراحی بینظیر این دستگاه ها باعث می شود که آنها بسیار مقاوم و بادوام باشند و متحمل شرایط فوق نشوند.

 

جمع بندی

همانطور که در بالا مشاهده نمودید، کاربرد مینی کامپیوتر و مزایای آن نسبت به رایانه معمولی و یا لپتاپ خیلی بیشتر بوده است. یکی از مزایای آن یعنی فاکتور فضا، همیشه یک استدلال مهم برای کاربرد مینی کامپیوتر بوده است.

در اکثر محیط ها، رایانه های کوچک فضای بیشتر و راحتی کار را فراهم می کنند. توجه داشته باشید که درصد قابل توجهی از پتانسیل بسیاری از سیستم ها همواره بدون استفاده باقی می ماند. اما در مورد مینی کامپیوتر اینگونه نبوده و شما می توانید بهترین کارایی را از آن انتظار داشته باشید. اما فراموش نکنید هنگام خرید، فروشگاه و برند معتبری را انتخاب کنید تا بتوانید از مزایای کامل آن بهره مند شوید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.