چرا باید آل این وان را به جای کامپیوتر شخصی انتخاب‌ خود قرار دهید؟

چرا باید آل این وان را به جای کامپیوتر شخصی انتخاب‌ خود قرار دهید؟
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

کامپیوتر آل این وان ، انتخابی ایده‌آل

وقتی به قصد خرید کامپیوتر، سری به فضای بازار می‌زنیم، با تعداد زیادی از گزینه‌های متنوع روبه‌رو می‌شویم و این تنوع انتخاب‌ها، تصمیم‌گیری را برای ما سخت می‌کند. یکی از این گزینه‌ها، کامپیوتر همه کاره یا کامپیوتر آل این وان (AiO) بوده که به گواه بسیاری از کاربران، مناسب‌ترین گزینه برای خرید به حساب می‌آید. کامپیوتر آل این وان در نگاه اول یک کامپیوتر بدون کیس بوده که برخلاف سیستم‌های معمول خانگی، کاربر را با تعداد زیادی سیم و کابل درگیر نمی‌کند. در این سیستم جذاب، کامپیوتر به‌طورکامل در یک مانیتور گنجانده شده است. بدون شک، خرید آل این وان همانند تمام گزینه‌های خرید کامپیوتر، مزایا و معایب خاص خود را برای خریدار به همراه دارد. در این مقاله قصد داریم این مزایا و معایب را به طور کامل بررسی کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

کامپیوتر آل این وان

فضای کمتر با کامپیوتر آل این وان

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کامپیوتر همه کاره نسبت به سیستم‌های معمول خانگی این است که AiOها فضای کمتری را برای راه اندازی احتیاج دارند. این مزیت زمانی به چشم می‌آید که در منزل یا محل کار خود با کمبود فضا مواجه هستیم. کامپیوترهای آل این وان روزبه‌روز باریک‌تر می‌شوند؛ تا جایی که ممکن است آنها را با مانیتورهای ساده اشتباه بگیرید. همچنین از نظر بصری خصوصا برای مکان‌های اداری، عدم نیاز به تعداد زیادی کابل به منظور راه‌اندازی سیستم، یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید.

صفحه نمایش لمسی

امروزه بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای همه کاره، با قابلیت صفحه نمایش لمسی در بازار عرضه می‌شوند و در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این قابلیت در درجه اول برای هنرمندان حوزه دیجیتال آرت و طراحان، بسیار ارزشمند و مورد نیاز است. همچنین برنامه‌های خاصی برای ویندوز۱۰ وجود دارد که به طور ویژه برای صفحه نمایش لمسی طراحی شده‌اند. از نگاهی دیگر، این صفحه نمایش لمسی باعث می‌شود تا شما برای استفاده از کامپیوتر، ملزم به استفاده از کیبورد و موس نباشید. همین مساله باعث می‌شود که حمل کامپیوتر بدون کیس در مواقع لزوم، آسان باشد و درصورت نیاز، به راحتی و بدون چالش خاصی می‌توان این کامپیوتر را از محلی به محل دیگر منتقل کرد.

اگر مدت‌زمان زیادی را با تبلت کار کرده‌اید و حالا قصد خرید سیستم قوی‌تری را دارید، به طور قطع کامپیوتر آل این وان بهترین انتخاب برای شما به‌شمار می‌رود.

کامپیوتر آل این وان ، مناسب برای دکورهای مینیمال

کامپیوتر آل این وان به خصوص در مقایسه با کامپیوتر‌های کیس‌دار، طراحی بسیار شیک و ظریفی دارد. اگر علاقمند به دکوراسیون مینیمال برای خانه یا اتاق خود هستید و سادگی را می‌پسندید، کامپیوترهای معمول بخاطر اتصالات زیاد کابلی و تعدد لوازم جانبی، گزینه مناسبی برای شما نیستند. اما در عوض، All In One به‌ واسطه طراحی بی‌نظیر خود، کاملا با سلیقه‌های مینیمال و ساده‌پسند همخوانی دارد. اتاقی را با دکوراسیون ساده و مینیمال درنظر بگیرید که در آن، یک کامپیوتر آل این وان، بدون حجم زیادی از سیم‌ها و کابل‌ها روی یک میز قرار گرفته است. شک نکنید که شیفته این زیبایی و سادگی خواهید شد.

قابل حمل، اما ایمن

بدون شک اگر صحبت درمورد قابلیت حمل‌ونقل کامپیوترهای شخصی به میان بیاید، بهترین گزینه لپ‌تاپ‌ها هستند. اما یک کامپیوتر شخصی چرا باید تا این اندازه، از این مکان به آن مکان همواره در حال جابجایی باشد؟ اطلاعات موجود در سیستم شخصی ما، یکی از ارزشمندترین دارایی‌های ما به‌شمار می‌رود و درصورت مفقودی یا سرقت آن، ممکن است ضربه جبران‌ناپذیری به زندگی شخصی ما وارد شود. همانطور که پیش‌از این نیز گفته شد، حمل‌ونقل کامپیوتر آل این وان ، بسیار ساده و بدون چالش خاصی صورت می‌پذیرد اما به طور قطع لپ‌تاپ‌ها در این زمینه سرآمد هستند. حمل کامپیوتر AIO در مقابل لپ‌تاپ، نسبتا مشکل‌تر است اما همین چالش جزئی، باعث می‌شود تا در مواقع غیرضروری از حمل کامپیوتر خود خودداری کنیم و آن را در معرض اتفاقات پیش‌بینی نشده قرار ندهیم. به‌نوعی می‌توان گفت که کامپیوترهای آل این وان، یک طراحی جذاب بین کامپیوترهای حجیم قدیمی و لپ‌تاپ‌های کوچک هستند که مشکلات موجود در این دو را به همراه ندارند.

خرید و راه‌اندازی آسان

جمع‌آوری و راه‌اندازی یک سیستم کامپیوتر کیس‌دار، نیازمند تخصص و دانش در حوزه سخت‌افزار است. شما برای خرید، یا نیازمند کسب اطلاعات جامع در این زمینه هستید یا می‌بایست به شخص دیگری اعتماد کنید و بودجه خرید خود را در اختیار او قرار دهید. با توجه به اینکه اکثر افراد اطلاعات کافی در زمینه سخت‌افزار ندارند مجبور به انتخاب راه دوم هستند و اگر از بخت بد، در این زمینه به افراد سودجو اعتماد کنند، ممکن است هزینه سنگینی را متحمل شوند.

در سوی دیگر، خرید آل این وان یا کامپیوتر همه کاره، این مشکلات را به همراه ندارد. شما به راحتی خرید یک گوشی موبایل می‌توانید سیستم موردنظر خود را خریداری کنید و همچنین به سادگی راه‌اندازی یک گوشی موبایل، آن را راه‌اندازی نمایید.

کامپیوتر های بدون کیس ( آل این وان ) یونیوو
کامپیوتر های بدون کیس ( آل این وان ) یونیوو

قیمت آل این وان در مقایسه با لپ‌تاپ و دسکتاپ

به طور کلی قیمت آل این وان و لپ‌تاپ و دسکتاپ، متناسب با کانفیگ و مشخصات مربوطه، بازه گسترده‌ای را شامل شده و نمی‌توانیم مقایسه‌ای منطقی در این خصوص داشته باشیم. همچنین برندهای مختلف، کامپیوترهایی با قیمت‌های مختلف به کاربران ارائه می‌دهند و بسته به نوع برند، هزینه خرید بالاتر یا پایین‌تر خواهد شد.

اما شرکت ایرانی بهین تکنولوژی با برند یونیوو (UNIVO)، در سال‌های اخیر در زمینه تولید انواع لوازم مربوط به IT، فعالیت خود را آغاز نموده و در این حوزه، محصولات باکیفیت بسیاری را روانه بازار کرده است. یکی از این محصولات، کامپیوتر آل این وان است که در چندین مدل، با قیمت‌های مناسب قابل خرید می‌باشد. کامپیوترهای آل این وان با برند یونیوو به دلیل کیفیت قابل‌توجه و طراحی جذاب خود، علی‌رغم اینکه نسبت به سایر برند‌ها، به تازگی روانه بازار شده‌اند، در زمانی کوتاه موفق به جذب اعتماد خریداران شده و حضور پرقدرتی را در بازار تجربه کرده‌اند.

 

سخن پایانی

بدون‌ شک در هیچ قیاسی نمی‌توان نظری قطعی و تمام کننده صادر کرد. اما کامپیوتر آل این وان باتوجه به معیار‌های مطرح شده در این مقاله، تا حد زیادی نسبت به سایر رقبا انتخاب مناسب‌تری به‌نظر می‌رسد. اگر از تعداد سیم‌های زیاد کامپیوتر خود کلافه شده‌اید یا برای دکوراسیون مینیمال منزل یا اتاق خود، به دنبال یک کامپیوتر ساده و زیبا هستید، در انتخاب کامپیوتر آل این وان درنگ نکنید. اگر برای شرکت خود، به دنبال کامپیوترهایی هستید که روی میز کارمندان شرکت قرار بگیرد و موجب به‌هم ریختگی میز آنها نشود، شک نکنید که کامپیوتر آل این وان بهترین انتخاب برای شماست. همین حالا متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید و قابلیت‌هایی که از یک کامپیوتر انتظار دارید، یک کامپیوتر آل این وان خریداری کنید و از تجربه کار با این کامپیوتر زیبا و قدرتمند لذت ببرید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.