واقعی باش ( BeReal ) همه چیز درباره رقیب اصلی اینستاگرام

واقعی باش ( BeReal ) همه چیز درباره رقیب اصلی اینستاگرام
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

در دنیای امروز، نقش شبکه‌های اجتماعی در زندگی انسان‌ها بسیار پررنگ شده و گزینه‌های زیادی از جمله توییتر، اینستاگرام و تیک‌تاک وجود دارند که کاربران می‌توانند ساعت‌ها وقت خود را صرف آن‌ها کنند و دنیای پیرامون خود را به شیوه دلخواه با دیگران به اشتراک بگذارند. تقریبا اکثر شبکه‌های اجتماعی فعلی این روند یکسان را حفظ کرده‌اند، اما این روزها پلتفرم جدیدی در بین کاربران محبوبیت پیدا کرده که BeReal (واقعی باش) نام دارد که می‌توان از آن به عنوان نسخه متفاوت اینستاگرام یاد کرد.

در ادامه این مطلب از دیجیاتو، اپلیکیشن BeReal را معرفی خواهیم کرد تا با پدیده نوظهور دنیای شبکه‌های اجتماعی آشنا شوید.

ظهور اپلیکیشن BeReal

همه چیز از سال ۲۰۲۰ آغاز شد، زمانی که یک کارآفرین فرانسوی با نام «الکسیس بریات» تصمیم گرفت در پاسخ به فضای فعلی به وجود آمده توسط شبکه‌های اجتماعی، BeReal را بسازد. از همان ابتدا این اپلیکیشن قرار بود شیوه متفاوتی را پیش بگیرد، چرا که در شرایط فعلی رقابت کردن با بسیاری از شبکه‌های اجتماعی فعلی کار بسیار سختی است. به همین دلیل بریات با اپلیکیشن خود از کاربران می‌خواهد خود واقعیشان باشند! در کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن نیز سوال شده بود: «چه می‌شد اگر شبکه‌های اجتماعی متفاوت بودند؟»

تفاوت‌های اپلیکیشن BeReal با دیگر شبکه‌های اجتماعی

اپلیکیشن BeReal

با این تفاسیر، BeReal قرار نیست جایگزین اینستاگرام باشد و در آن کاربران نمی‌توانند فیدهای خود را مدیریت یا تصاویر خود را ویرایش کنند. هیچ فیلتری در آن وجود ندارد و تصاویر کاربران دقیقا به همان صورتی که توسط لنز دوربین دیده می‌شود، با سایر کاربران یا حتی تمام جهان به اشتراک گذاشته خواهد شد.

بیان این موضوع ممکن است بسیاری از کاربران که به استفاده از فیلترها یا ویرایش عکس‌های خود پیش از ارسال آن‌ها عادت کرده باشند را بترساند، اما نکته هولناک دیگر اینکه، زمانی که قصد ارسال پست خود را دارید، اپلیکیشن از دوربین جلو و عقب شما به صورت همزمان استفاده می‌کند. بنابراین پست ارسال شده توسط شما حاوی تصویری از دوربین اصلی و دوربین سلفی گوشی خواهد بود و به طور کامل می‌توانید کار در حال انجام خود را با سایر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

به طور کلی، در BeReal نهایت تلاش شده تا همه چیز واقعی باشد و در آن به هیچ روشی نمی‌توانید در مورد جایی که هستید یا کاری که انجام می‌دهید دروغ بگویید!

تغییر مهم دیگری که در این اپلیکیشن وجود دارد، نحوه ارسال پست‌ها است. شاید یکی از مشکلات اصلی بسیاری از شبکه‌های اجتماعی فعلی، اعتیادآور بودن آن‌ها باشد، به این صورت کاربران در طول روز بسیاری از وقت خود را صرف چک کردن عکس‌های دیگران می‌کنند. با این وجود، BeReal تلاش کرده تا این مشکل را نیز برطرف کند، زیرا اپلیکیشن برای ارسال پست‌ و حتی چک کردن عکس سایر افراد یه پنجره زمانی دو دقیقه‌ای در طول روز ارائه می‌کند که حتی زمان دقیق آن مشخص نیست!

کاربران تنها در طول همین دو دقیقه می‌توانند پست خود را با استفاده از عکس‌های دوربین اصلی و سلفی آماده کنند. بنابراین هیچ زمانی برای ویرایش عکس‌ها یا حتی تغییر محیط افراد خود وجود ندارد و نکته دیگر اینکه به هیچ وجه نمی‌توان از عکس‌های درون گالری خود استفاده کرد.

همانطور که در توضیحات اپ استور اپلیکیشن BeReal آمده است: «BeReal شما را معروف نخواهد کرد، اگر می‌خواهید یک اینفلوئنسر شوید، می‌توانید از تیک‌تاک و اینستاگرام استفاده کنید.»

نحوه کار با اپلیکیشن BeReal

اپلیکیشن BeReal

با توجه به اینکه اکثر شبکه‌های اجتماعی فعلی به طور پیوسته پیچیده و پیچیده‌تر می‌شوند، می‌توان از BeReal (با توجه به اینکه در ابتدای راه خود قرار دارد) به عنوان یکی از ساده‌ترین اپلیکیشن‌ها یاد کرد.

در مرحله اول طبیعتا باید اپلیکیشن را دانلود کنید و سپس مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، حساب مخصوص به خود را ایجاد کنید. برای ثبت نام در BeReal باید شماره موبایل خود را برای احراز هویت از طریق پیامک و دریافت کد ثبت نام وارد کنید. نکته مهم برای کاربران ایرانی اینکه در این مرحله برای دریافت پیامک مربوطه باید از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنند.

در مرحله بعد، می‌توانید با کمک شماره خود و اپلیکیشن، دوستانتان در BeReal را پیدا کنید. با توجه به اینکه در این شبکه اجتماعی به نظر می‌رسد هدف اصلی ارتباط برقرار کردن با دوستان است، پیدا کردن آن‌ها منطقی به نظر می‌رسد. همچنین باید به این نکته توجه داشت که می‌توانید پست‌های خود را به نحوی تنظیم کنید که فقط برای دوستان یا تمام کاربران نمایش داده شود.

به محض دانلود اپلیکیشن هم می‌توانید اولین تصویر خود را به اشتراک بگذارید، اما پس از آن باید منتظر مهلت دو دقیقه‌ای خود بمانید. همچنین بسته به تمایل خود، می‌توانید تصویر دوربین سلفی یا اصلی را با یکدیگر جابجا کنید و تصویر سلفی را به عنوان گزینه اصلی انتخاب کنید. در هر صورت یکی از تصاویر بزرگتر و تصویر دیگر کوچک‌تر در گوشه بالا سمت چپ آن نمایش داده می‌شود. همچنین در هر زمانی که بخواهید، می‌توانید تصویر خود را به صورت کلی پاک کنید.

در صفحه اصلی اپلیکیشن، دو برگه اصلی مشاهده خواهید کرد؛ Discovery و My Friends. همانطور که از نام آن‌ها پیداست، در گزینه اول می‌توانید تمام پست‌های عمومی ثبت شده و در گزینه دوم می‌توانید پست دوستان خود را مشاهده کنید. می‌توانید نسبت به پست دوستان یا سایر افراد با استفاده از ایموجی‌ها که در این اپلیکیشن «RealMojis» نامیده می‌شوند، واکنش نشان دهید.

اپلیکیشن BeReal

تا زمانی که پست خود را منتشر نکرده باشد، نمی‌توانید پست دیگران را تماشا کنید

نکته قابل تامل دیگری که باید به آن اشاره کرد: فقط در صورتی می‌توانید محتوای دیگران را تماشا کنید که BeReal خود را پست کرده باشید. بنابراین برای تماشا پست دیگر، حتما باید خودتان هم در این چرخه اشتراک‌گذاری اتفاقات شرکت کرده باشید.

دانلود اپلیکیشن BeReal

اپلیکیشن BeReal هم اکنون برای دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر شده که در ادامه می‌توانید آن را از استورهای خارجی مانند گوگل پلی و اپ استور یا استورهای داخلی مانند کافه بازار دانلود کنید. نسخه اندروید اپلیکیشن در گوگل پلی تاکنون بیش از یک میلیون بار دانلود شده و میانگین امتیاز ۴.۶ از نظر کاربران را به دست آورده است. در اکوسیستم اپل نیز کاربران از BeReal بسیار راضی بوده‌اند و میانگین امتیاز ۴.۹ از ۵ برای آن به دست آمده است.

  • قیمت: رایگان
  • سازنده: BeReal
  • سیستم عامل: اندروید و iOS
  • حجم: ۴۵/۷۴ مگابایت
منبع : https://dgto.ir/2ktn
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.