هزینه عملیاتی استفاده از زیروکلاینت

هزینه عملیاتی استفاده از زیروکلاینت
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ایجاد یک دید کلی با زیرو کلاینت، علاوه بر ارائه تصویری بسیار با کیفیت و داده‌های ایمن، این امکان را برای سازمان‌ها فراهم می‌نماید تا هزینه‌های کلی مالکیت (TCO) را نیز کاهش دهند. نبود بخش‌های متحرک در زیرو کلاینت، تضمین کننده‌ی عمر بیشتر تجهیزات و قابلیت اطمینان‌ بیشتر نسبت به کامپیوترهای دسکتاپ قدیمی می‌باشد. تجهیزات کوچک و Stateless این تکنولوژی، نیاز به حداقل نگهداری را داشته و علاوه بر آنکه فضای کمتری را نسبت به کامپیوترهای قدیمی اشغال می‌کنند، هزینه کمتری نسبت به دسکتاپ ها و لپ‌تاپ‌ها داشته و تنها بخش کوچکی از انرژی مورد نیاز PCها را مصرف می‌نماید.
 PC‌های قدیمی نیاز به نگهداری زیادی دارند و در صورت خرابی سخت‌افزار در این سیستم‌ها، باید قطعات آن تعویض و برنامه‌ها نیز به روزرسانی گردند. فرآیند نگهداری از این سیستم‌ها می‌تواند مسئولیت سنگینی را بر دوش مدیران IT قرار دهد. به عنوان مثال، بروز مشکل برای کاربر مستلزم ارائه خدمات حضوری در محیط کار وی می‌باشد. سازمان‌ها در محیط‌هایی که تمامی سیستم‌ها به صورت لپ‌تاپ و یا دسکتاپ‌ می‌باشند، باید سالانه مبالغ زیادی را برای هزینه‌های مربوط به نگهداری و رسیدگی هر یک از تجهیزات هزینه نمایند.
هزینه‌های رو به افزایش و ناکارآمدی مربوط به مدیریت PCها در Endpoint موضوعی واضح و مستند می‌باشد. Gartner در گزارش خود به مقایسه هزینه‌های کلی مالکیت برای PC ها در Hosted Virtual Desktop پرداخته و در سال ۲۰۱۱ با ارائه جزء به جزء این هزینه‌ها، به مقایسه آنها با محیط‌های Server-Hosted Virtual Desktop پرداخته است. زیروکلاینت به دلیل عدم نیاز به نگهداری می‌تواند موجب ایجاد فراغت برای کارکنان IT جهت انجام سایر امور گردد. اکثر مدیرانIT  با این موضوع موافق هستند که مدیریت زیروکلاینت بسیار کارآمد و آسان بوده و اجرای آن برای مجازی‌سازی دسکتاپ، هزینه‌ی بسیار اندکی را در بر می‌گیرد.
موضوع نگهداری از سیستم‌ها تنها یکی از دغدغه‌های مدیران IT به شمار می‌رود. سایر موارد می‌تواند شامل میزان مصرف انرژی و فضای اشغال شده در محیط کار می‌باشد. کامپیوترهای قدیمی برق زیادی مصرف می‌کردند که معادل ۲۵۰ وات در هر ساعت بود؛ علاوه بر اینکه فضای زیادی را نیز در محیط کار اشغال نموده و موجب محدودیت فضا می‌شدند. در مقایسه، زیروکلاینت حداقل میزان برق مصرفی را دارد که معادل ۶ تا ۱۴ وات در هر ساعت می‌باشد که این مقدار معادل مصرف برق برای یک لامپ کوچک می‌باشد. ضمن اینکه ابعاد کوچک این دستگاه موجب خالی شدن فضای فیزیکی محیط کار برای کاربران نهایی می‌گردد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.