هدست ، هدفون و هندزفری تفاوت و کاربرد هرکدام چیست؟

هدست ، هدفون و هندزفری تفاوت و کاربرد هرکدام چیست؟
زمان مطالعه: 6 دقیقه

اگر شما عاشق موسیقی یا گوش دادن به کتاب های صوتی یا هر نوع فایل صوتی دیگری هستید، پس مهم است که تفاوت بین هدست ، هدفون و هندزفری را بدانید.

مهمترین تفاوت هدست و هندزفری با هدفون در مجهز بودن به یک میکروفون است که به شما امکان صحبت کردن می دهد. این قابلیت، بیشتر در کنفرانس های ویدئویی یا تماس های ویدئویی که برقرار می کنید، کاربرد دارد، در حالی که هدفون دارای میکروفون میکس یکپارچه ای است که متصل و قابل مشاهده نیست و بیشتر برای گوش دادن به فایل های صوتی استفاده می شود.

بیایید یک مقایسه سریع هدست ، هدفون و هندزفری انجام دهیم.

HEADPHONES چیست؟

هدفون با استفاده از دو بلندگوی ساده که به یک باند متصل شده اند، طراحی شده است. وقتی کاربر از هدفون استفاده می کند، بلندگو، گوش ها را می پوشاند. هدفون یک تجربه موسیقی همه جانبه را ارائه می دهد زیرا منبع صدا، بار صوتی را به گوش کاربر می رساند.

هدفون ها، قسمتهای زیادی از هوا را در اتاق می لرزانند تا صدا را دوباره از نو ایجاد کنند اما در عین حال مقدار کمی هوا را در اطراف گوش شنوندگان حرکت می دهند. این به شما کمک می کند تا یک تجربه شخصی، محدود و منحصر به فرد از گوش دادن به موسیقی با هدفون داشته باشید.

بیشتر هدفون ها عملکرد صوتی استثنایی دارند. شما می توانید ظریف ترین فرکانس ها را هم با هدفون بشنوید. یکی از بهترین هدفون های موجود در بازار هدفون UN800 بوده که با طراحی ارگونومیک و قابلیت های کاربردی تجربه خوبی را برای شما رقم خواهد زد.

هندزفری یونیوو

هدست ، هدفون و هندزفری ، شما از کدامیک بیشتر استفاده می کنید ؟

2. ویژگی های هدفون

کیفیت صدا

کیفیت صدای هدفون، خصوصاً در دامنه های پایین و متوسط​​، بسیار بالا است. همچنین عملکرد فوق العاده ای را در آهنگ های باس ارائه می دهد. هدفون به حذف صدای محیط پس زمینه کمک می کند. به خصوص هدفون هایی که دارای ویژگی های حذف نویز هستند، نویز محیط را مسدود می کند و به شما یک تجربه موسیقی بی نقص می دهد.

وقتی صحبت از ویژگی حذف نویز می شود، هدفون ها به دو دسته حذف نویز فعال و حذف نویز غیرفعال تقسیم بندی می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا را بخوانید.

اگر یک هدفون با کیفیت خوب بخرید، پس هیچ نقصی در کیفیت صدا وجود ندارد. یک هدفون اختصاصی دارای ویژگی Soundstage است که به شما امکان می دهد یک موسیقی عالی را بشنوید. تفاوت هدفون و هدست و هندزفری مطمئناً در عملکرد پخش صدا و موسیقی نهفته است. هدفون ها بیشتر به دلیل کیفیت صدایی که پخش می کنند، ترجیح داده می شوند.

راحتی استفاده

استفاده از هدفون راحت است زیرا درست روی گوش شما قرار می گیرد. هدفون های بزرگتر، خروجی صدای استثنایی را برای شما فراهم می کنند اما برخی از هدفون ها وزن کمی دارند بنابراین می توانید مدت طولانی تری از آنها استفاده کنید.

کاربرد هدفون

هدفون با عملکرد عالی، امتیاز بالایی دارد. از آنجا که ویژگی های صوتی مختلفی را ارائه می دهد، می توانید از آن در همه جا استفاده کنید.

می توانید از هدفون های بی سیم بلوتوث استفاده کنید که به شما امکان می دهد به دستگاه های مختلف متصل شوید تا بتوانید موسیقی خود را حتی حین راه رفتن یا حرکت بشنوید.

هدفون بی سیم همچنین برای افرادی که روزانه ورزش می کنند یا آهسته می دوند، انتخابی ایده آل است. بسیاری از هدفون ها دارای دکمه های کنترل کننده پخش موسیقی هستند که رضایت دوستداران موسیقی را کاملا جلب می کنند.

هدست چیست؟

هدست ها از نظر ظاهری مانند هدفون به نظر می رسند با این تفاوت که میکروفون به آن ها متصل است. میکروفون را نیز می توان بسته به نوع استفاده، از آن جدا کرد. از هدست ها بیشتر به عنوان هدست رایانه ای و تلفنی استفاده می شود. هدست های بی سیم مجهز به فناوری بلوتوث همراه با یک میکروفون، تجربه صوتی تعاملی را برای شما فراهم می کنند.

ویژگی های هدست

کیفیت صدا

هدست ها تجربه صوتی فوق العاده ای را ارائه می دهند اما در دامنه پایین، چندان خوب عمل نمی کنند. البته، این کیفیت، به نوع هدستی که برای پخش موسیقی انتخاب می کنید نیز بستگی دارد.

هدست های بزرگتر که با Mic در دسترس هستند، صداهای دلپذیری را تولید می کنند، زیرا درایورهای آنها نیز بزرگتر هستند. هدست برای تجربه بازی، نیز بسیار مناسب است، زیرا صدای واضحی و واقعی را از آن می شنوید.

راحتی استفاده

هدست برای صحبت کردن و برقراری تماس، راحت تر از هدفون است. دلیل آن هم داشتن یک میکروفون ضمیمه است، که صحبت شما را واضح می کند. برخی از هدست ها با میکروفون ثابت ارائه می شوند در حالی که برخی از آنها با میکروفن قابل جدا شدن در دسترس هستند.

کاربرد هدست

از هدست می توان برای گوش دادن به موسیقی و تماس های تصویری / صوتی استفاده کرد. تفاوت هدفون و هدست در ویژگی عملکرد آن ها است. چون هدست همراه با میکروفون ساخته می شود به همین دلیل می توان از آن در تبدیل متن به گفتار یا برقراری تماس استفاده کرد. بیشتر مدیران مرکز تماس از هدست برای گرفتن تماس استفاده می کنند چون صدای آن عالی است و شما می توانید بدون هیچ مشکلی با آن صحبت کنید.

هدست های با کیفیت بالا با هدف برقراری تماس بهینه می شوند اما اگر قصد دارید برای تجربه بهتر حین بازی یک گزینه ایده آل را خریداری کنید، هدفون ها پیشنهاد بهتری هستند، چون حین بازی با حریف خود، می توانید هر عملی را احساس کنید و با جزئیات و وضوح بیشتری بشنوید.

اگر هدستی را با میکروفون جداشونده انتخاب کنید، هدف آن دو منظوره خواهد بود. با متصل کردن میکروفون، می توانید از آن برای برقراری تماس و مکالمه استفاده کنید و وقتی میکروفن را بردارید، می توانید از هدست به عنوان هدفون استفاده کنید.

این نیز به هدفی که از آن استفاده می کنید بستگی دارد. هدست راحت است و فضای مناسبی برای شنیدن فراهم می کند. هنگام استفاده از هدست هیچ فشار اضافی در اطراف گوش شما وجود ندارد که این یک مزیت است.

معایب هدفون و هدست

بزرگترین عیب هدفون و هدست، نسبت به هندزفری، حمل و نقل نسبتا مشکل تر آن ها است. شما می توانید هندزفری را به راحتی در جیب خود قرار داده و حمل کنید اما برای حمل هدفون و هدست حتما باید از باکس مخصوصی استفاده کنید و آن را در کیف خود قرار دهید که جای زیادی هم می گیرد.

هندزفری چیست؟

هندزفری وسیله ای است که امکان گوش دادن به موسیقی یا برقراری تماس را برای شما فراهم می کند و به طور کلی در دو نوع هندزفری باسیم و بی سیم تولید می شود.

هندزفری معمولی با یک سیم به گوشی موبایل متصل شده و صدا را از طریق گوشی هایی که داخل داخل لاله گوش یا داخل حفره گوش قرار می گیرد، پخش میکند. البته به نوعی از هندز فری که داخل حفره گوش قرار می گیرد Earphone نیز گفته می شود که یکی از محصولات جدید یونیوو به این صورت بوده و شما حتما پس از خرید هندزفری بلوتوثی UNpod به سراغ هندزفری تو گوشی دیگری نخواهید رفت.

هندزفری های بی سیم از بلوتوث به عنوان فناوری بی سیم استفاده می کنند که امروزه به کاربردهای زیادی به خصوص برای برقراری ارتباط با دستگاه های مختلفی مثل تلویزیون های هوشمند، گوشی های هوشمند و پلیرهای هوشمند پیدا کرده اند. با توجه به اینکه هندزفری به میکروفون داخلی نیز مجهز است، برای انتقال صدا حین برقراری تماس نیز کاربرد دارد. هندزفری دورگردنی UN400 محصول جدید بهین تکنولوژی بوده که با کیفیت ساخت بالایی که دارد میتوانید موسیقی مورد علاقه خود را هنگام ورزش یا فعالیت روزانه گوش داده و لذت ببرید.

هندزفری بلوتوثی دورگردنی یونیوو

هدست ، هدفون و هندزفری – کدام یک را بخریم؟

انتخاب بین هدست ، هدفون و هندزفری می تواند کمی گیج کننده باشد با توجه به اینکه کارایی آنها تقریبا با هم مشابه است، اما برای اینکه کار شما را راحت کنیم، به طور خلاصه این سه محصول را با هم مقایسه می کنیم:

هندزفری: هندز فری در دو نوع بی سیم و با سیم تولید می شود، بسیار کوچک و به راحتی قابل حمل است. امکان گوش دادن به موسیقی و برقراری تماس را برای شما فراهم می کند اما کیفیت پخش موسیقی آن به اندازه هدفون نیست.

هدفون: هدفون ها، اندازه بزرگی دارند و حمل آنها راحت نیست. نمی توانید با آنها ارتباط صوتی برقرار کنید چون میکروفون ندارند. در عوض کیفیت پخش صدای فوق العاده ای دارند که آنها را برای گوش دادن به موسیقی یا بازی کردن به یک گزینه ایده آل تبدیل می کند.

هدست: هدست ها از لحاظ ظاهری شبیه به هدفون ها هستند اما چون مجهز به میکروفون می باشند امکان برقراری تماس را نیز برای شما فراهم می کنند. معمولا کیفیت صدای آنها برای مکالمه صوتی بهینه شده و میکروفون آنها نیز در دو نوع قابل جدا شدن و غیرقابل جدا شدن ساخته می شود.

جمع بندی

برای خرید هندزفری، هدفون و هدست باید به مقایسه ویژگی های آنها پردازیم . پیش از خرید ابتدا هدف خودتان را مشحص کنید. به طور کلی می توانید برای یک انتخاب ایده ال از راهنمای زیر کمک بگیرید:

  • اگر نیاز دارید که وسیله مورد نظر را همه جا با خود حمل کنید، هندز فری بخرید.
  • اگر فقط می خواهید برای بازی یا گوش دادن به موسیقی استفاده کنید، هدفون بخرید.
  • اگر وسیله ای برای برقراری تماس با کیفیت و طی ساعت های طولانی نیاز دارید و می خواهید به موسیقی هم گوش بدهید، هدست بخرید.

فراموش نکنید که کیفیت، حرف اول را می زند پس اگر می خواهید تجربه خوبی از برقرار تماس یا گوش دادن به موسیقی داشته باشید، حتما هدست ، هدفون و هندزفری را از فروشگاه های معتبر و برندهای مورد اعتماد خریداری کنید.


خرید محصولات سازمانی و جانبی یونیوو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی ، خرید مینی کامپیوتر ، خرید آل این وان ،خرید مانیتور و یا محصولات جانبی از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت با شماره 02159142 تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.