فوجیتسو فن آوری جدیدی برای خنک کردن مراکز داده ارائه می نماید

فوجیتسو فن آوری جدیدی برای خنک کردن مراکز داده ارائه می نماید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت فوجیتسو اعلام کرد در حال توسعه فن آوری بسیار دقیقی برای صرفه جویی انرژی در تجهیزات تهویه مطبوع مراکز داده است. 

 فناوری جدید فوجیتسو

 
 
 با هدف جلوگیری از گرم شدن کره زمین، تقاضا برای صرفه جویی در انرژی مراکز داده ها همواره وجود دارد، به خصوص در ارتباط با تجهیزات تهویه مطبوع که بین 30 تا 50 درصد از مصرف کل برق یک مرکز داده را به خود اختصاص می دهند. از همین رو شرکت فوجیتسو تکنولوژی پیش بینی بسیار دقیقی را طراحی کرده است که به صورت پی در پی اثرات تهویه مطبوع از داده های جمع آوری شده مراکز داده را پیش بینی می کند.
   

 ارائه فن آوری جدید خنک کردن مراکز داده توسط فوجیتسو

 
 
 در حال حاضر، مصرف انرژی مراکز داده با رشد روزافزونی همراه است و گزارش ها نشان می دهند که استفاده انرژی در مراکز داده، حدود 1 تا 2 درصد از مصرف کل انرژی برق در جهان را به خود اختصاص داده است.
 تجهیزات تهویه مطبوع مرکز داده های موجود، بر اساس اطلاعات انواع سنسورهای نصب شده عمل می کنند، به طوری که درجه حرارت و رطوبت لازمه را کنترل می نمایند. هنگامی که حسگرها داده هایی بالاتر از مقدار تعیین شده را حساب می کنند، سیستم خنک کننده به دلایل ایمنی به سرعت وارد عمل شده و باعث تهویه مطبوع سیستم می شوند.

 فوجیتسو همچنین با استفاده از این فن آوری امیدوار است تا در کاهش مصرف برق مراکز داده گام مهمی بردارد و کمک شایانی به پیشگیری گرم شدن کره زمین کند. جزئیات این فن آوری در کنفرانس کنترل اروپا (ECC 2016) اعلام خواهد شد. این کنفرانس بین المللی در آلبورگ دانمارک و در تاریخ 29 ژوئن برگزار خواهد شد.
   

فوجیتسو در صدد است تا پایان سال جاری، آزمایشات دقیقی را از این فن آوری در مراکز داده مالی به اجرا در آورد و با کمک نرم افزار زیرساخت های مدیریتی، به بهره برداری واقعی در پایان سال 2017 دست یابد.
 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.