شرکت Nvidia آماده‌ی ارسال بیش از یک‌میلیون کارت از سری GTX 11 است

شرکت Nvidia  آماده‌ی ارسال بیش از یک‌میلیون کارت از سری GTX 11 است
زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارشی از Digitimes ، شرکت Nvidia  احتمالا با موجودی بیش‌از‌حد کارت‌های سری GTX 10 GPU به مشکل‌ برخورده‌ و این عامل، سبب‌شده‌است تا به احتمال‌زیاد، با وجود تولید یک‌میلیون کارت GTX 11 ، تا چند ماه دیگر عرضه‌ی کارت‌های GTX 11  را لغوکند. این می‌تواند به این‌معنا باشد که AIB سفارشی و نسخه‌های‌متحرک، تقریبا هم‌زمان با جابجایی موسسین شرکت، راه‌اندازی‌می‌شود.
 با وجوداین‌که منابع رسمی ادعاکرده‌اندکه کارت‌های سری گیمینگ  GTX 11 باید تا ماه‌آینده وارد بازار‌شوند، شرکت Nvidia هنوز تولید و عرضه‌ی  این سری کارت‌ها را به‌طوررسمی، اعلام‌نکرده‌است.  برطبق گزارش Digitimes ، این روزها همه‌جا صحبت‌از این‌است‌که شرکت Nvidia  انباشته از تولیدات کارت‌های GTX  بوده و آماده‌است تا کارت‌های سری GTX 11  خود را نیز به بازار عرضه‌کند اما حقیقت این است که این شرکت به‌تازگی مشکلات بسیاری‌را در زمینه‌ی زنجیره‌ی تامین بالا، پشت‌سرگذاشته‌است.
 

 کارت گرافیک Nvidia

 
 ازآن‌جایی‌که، عملیات رمزگشایی براساس  کارت‌های GPU، به‌علت معرفی BTC در اوایل ماه‌ مه با رکود مواجه‌شد و در نتیجه  میزان سفارش شرکت‌های کوچک‌وبزرگ استخراج‌و رمزگشایی، برای خرید سخت‌افزارهای شرکت Nvidia  کاهش‌یافت. در اوایل امسال، این شرکت سودحاصل از استخراج معادن را اعلام‌کرده و تصمیم‌گرفت نرخ تولید کارت‌های سری GTX 10  را افزایش‌دهد. این عامل کمک‌کرد تا قیمت نسل حاضر سری کارت‌های  GPU تا حد سری MSRP، کاهش‌یافته و حتی برخی از خرده‌فروشان معاملات خوبی را روی بسیاری از مدل‌های انتخابی راکد،انجام‌دهند. به‌علاوه، قیمت‌های مربوط به نسل حاضر این کارت‌ها، تا همین‌ماه، بیشتر شکسته‌می‌شوند.
 مدیرعامل ارشد شرکت Nvidia ، Jensen Huang ، با این ادعا که مدت‌طولانی زمان‌می‌برد تا GPUهای نسل‌ بعد این شرکت به بازار عرضه‌شوند،سعی‌کرد به‌نحوی، طرفداران Nvidia  را مجاب‌کند تا GPUهای GTX 10 را به‌تعداد مازاد خریداری‌کنند. بااین‌وجود، منابع‌آگاه پیش‌ازاین اثبات‌کرده‌بودند که تسترهای انتخابی، به‌عنوان نمونه‌ی‌اولیه‌ی کارت‌های GTX 11 طراحی‌شده‌اند.
 برطبق گزارش Digitimes ، Nvidia  تابه‌حال بیش از یک‌میلیون نسخه از کارت‌های نسل‌جدید خود را به‌بازار عرضه‌کرده‌است. بنابراین،این کمپانی قطعا برای عرضه‌ی GPUهای نسل‌بعدی خود آماده‌است. احتمالا Nvidia ، در هنگام عرضه‌ی GPUهای نسل‌جدید، ابتدا آن‌ها را براساس ویژگی‌های نسخه‌ی بنیادی خود ارائه‌می‌دهد که مانند دو سال گذشته ، مشابه روند عرضه‌ی سری کارت‌های GTX 10 به‌طورمستقیم از سایت اصلی شرکت قابل‌خریداری خواهندبود. پس‌ازاین، تقریبا یک ماه پس از عرضه‌ی رسمی این GPUها، سازندگان شخص ثالث AIB، نسخه‌های overclockشده را عرضه‌خواهندکرد.
 با درنظرگرفتن این‌که، بازار حال حاضر از GPUهای نسل‌فعلی انباشته‌شده‌است، به‌احتمال‌زیاد و به‌منظور عرضه‌ی Q4، ورود سری‌های GTX 11  به‌بازار لغو‌خواهد‌شد و در این‌صورت، کمپانی Nvidia  برای اولین‌بار قادرخواهدبود راه‌حل‌هایی را برای حل‌مشکلات مربوط به موبایل و دسکتاپ باهم، عرضه‌کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.