رفع مشکل اتصال انواع هدفون و هندزفری های بی سیم

رفع مشکل اتصال انواع هدفون و هندزفری های بی سیم
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

.

در این مقاله قصد داریم تا به رفع مشکل اتصال انواع هدفون و هندزفری های بی سیم بپردازیم و مشکلات عمومی که برای این گجت ها به وجود می آید را بررسی کنیم.

از زمانی که اپل ایرپدهای خود را روانه بازار کرد، تقاضای مصرف کنندگان برای هندزفری ها و هدفون های بی سیم به طور قابل توجی افزایش یافته و برندهای سازنده نیز سعی کردند پیشرفته ترین دستگاه های بلوتوثی را به بازار عرضه کنند تا جوابگوی این تقاضا باشند. با این حال، هدفون های بلوتوث علیرغم پیشرفت های تکنولوژیکی خود، گاهی اوقات مشکلات آزاردهنده ای برای کاربر ایجاد می کنند. اگر شما نیز یکی از مصرف کنندگان هدفون‌ها یا هندزفری بی سیم هستید، مطمئنا با یکی از مشکلات رایج زیر مواجه شده اید:

  1. گوشی هوشمندم نمی تواند هدفون بلوتوثم را پیدا کند
  2. هدفون بلوتوث من پس از چند دقیقه اتصال، قطع می شود
  3. جفت شدن هدفون و گوشی هوشمند مدام دچار مشکل می شود
  4. هر زمان با هدفون بی سیم به موسیقی گوش می‌دهم، پخش صدا، وقفه دارد

با توجه به رایج بودن این مشکلات، تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی مشکلات اتصال انواع هدفون و هندزفری بلوتوث نگاهی بیندازیم و راه حل های آسانی برای رفع آن ها به شما پیشنهاد دهیم.

هدست ، هدفون و هندزفری تفاوت و کاربرد هرکدام چیست؟

رفع مشکل اتصال هدفون بی سیم: گوشی هوشمندم نمی تواند هدفون بلوتوثم را پیدا کند

اگر می خواهید هدفون خود را به گوشی هوشمندتان متصل کنید اما به هر دلیلی، هدفون در لیست دستگاه های بلوتوث شما نمایش داده نمی شود، در ادامه لیستی از راه حل های احتمالی رفع این مشکل را بخوانید:

  1. چک کنید که آیا واقعاً گزینه بلوتوث را در گوشی خود روشن کرده اید یا خیر. روشن نبودن بلوتوث گوشی، یکی از رایج ترین دلایل عدم اتصال هدفون و هندزفری بی سیم است.
  2. چک کنید که آیا هدفون تان با دستگاه و سیستم عامل گوشی سازگار است یا خیر. اگر از آیفون استفاده می کنید، گوشی شما باید حداقل iOS 7 را اجرا کند که به طور پیشفرض از Bluetooth Smart Ready پشتیبانی می کند. اگر Android دارید، مطمئن شوید که اندروید گوشی شما بالاتر از ۴.۳ باشد.
  3. وقتی می‌خواهید گوشی‌ هوشمند و هدفون‌ یا هندزفری بی سیم را به هم متصل کنید، مطمئن شوید که به اندازه کافی به یکدیگر نزدیک هستند. در حالی که اکثر دستگاه‌های بلوتوث – به ویژه هدفون‌ها – برد کافی دارند، بهترین راه برای اطمینان از اتصال آنها زمانی است که حداقل یک متر از یکدیگر فاصله داشته باشند.
  4. فرآیند جفت شدن را طبق دستوالعمل سازنده که معمولا روی جعبه هدفون و هندزفری نوشته شده، دنبال کنید. همه هدفون های بلوتوث به یک شکل به گوشی شما متصل نمی شوند. گاهی اوقات، این کار به سادگی با روشن کردن هدفون انجام می گیرد اما مواقع دیگر، کمی پیچیده تر است. برای جلوگیری از هر گونه مشکلی در ارتباط با دستگاه خود، تمام جزئیات مربوط به کاری را که باید انجام دهید، به دقت بخوانید.
  5. اگر تمام روش های گفته شده برای رفع مشکل اتصال هدفون بی سیم را انجام دادید اما هنوز اتصال برقرار نشده، سعی کنید هر دو وسیله را خاموش و دوباره روشن کنید. شاید این روش، قدیمی به نظر برسد، اما گاهی اوقات واقعاً جواب می دهد.
  6. سایر دستگاه های مزاحم را خاموش یا قطع کنید. ممکن است به دلایلی هدفون شما به جای گوشی هوشمند تان سعی کند، اتصال را با دستگاه دیگری برقرار کند. بنابراین، بهتر است بلوتوث سایر دستگاه ها را خاموش کنید.
  7. از مودم Wi-Fi دور شوید. ممکن است مودم وای فای شما از همان طیف هدفون یا هندزفری بی سیم استفاده کند و در نتیجه باعث ایجاد تداخل شود.

 

۲. رفع مشکل اتصال هدفون بی سیم: هدفون بلوتوث من پس از چند دقیقه اتصال، قطع می شود

وقتی ناگهان اتصال هدفون بلوتوث شما قطع می شود، شما مجبورید اتصال را مجدد برقرار کنید، گاهی اوقات، خود هدفون یا هندزفری بی سیم، به طور خودکار اتصال را برقرار می کند اما قبل از وصل شدن مجدد، برای چند ثانیه موسیقی یا صدا قطع می شود. در هر صورت، مشکل قطع شدن مداوم اتصال هدفون و هندزفری، تجربه ناامید کننده ای است، اما چند راه حل ساده دارد.

  1. در محدوده ای که هدفون و گوشی هوشمند شما از بلوتوث پشتیبانی می کنند، قرار بگیرید. گاهی اوقات، چون سیم یا کابلی وجود ندارد که محدودیتی برایتان ایجاد کند از گوشی خود زیاد فاصله می گیرید که موجب قطع و وصل شدن اتصال بلوتوث می شود.
  2. بلوتوث دستگاه های غیر ضروری را خاموش کنید. گاهی اوقات ممکن است گوشی هوشمند شما تحت تأثیر دستگاه های دیگری که سعی در اتصال به آن دارند، دچار اختلال شود.
  3. برای رفع مشکل اتصال هدفون بی سیم، مطمئن شوید که هدست بلوتوث شما به اندازه کافی شارژ دارد. هدفون های بلوتوث معمولا زمانی که شارژ باتری آنها کم است، به طور مداوم قطع و وصل می شوند.
  4. سعی کنید هدفون خود را disconnect یا unpaired کنید و سپس مجددا آن را با گوشی هوشمند خود pair کنید.
  5. مدل هدفون و هندزفری خود را در اینترنت چک کنید و ببینید آیا دیگران نیز با مشکل مشابهی روبرو هستند یا خیر. گاهی اوقات، قطع‌ و وصل شدن مداوم می‌تواند ناشی از باگ نرم افزار باشد، و این واقعاً تقصیر شما نیست. در این شرایط برای رفع مشکل اتصال هدفون و هندزفری بی سیم خود باید با سازنده تماس بگیرید.

 

 

۳. جفت شدن هدفون و گوشی هوشمند مدام دچار مشکل می شود

این مشکل در اتصال اغلب اتفاق می‌افتد که وقتی می‌خواهید هدفون و تلفن هوشمند خود را با هم جفت کنید، یا با یک پیام خطا مواجه می‌شوید یا به نظر می‌رسد فرآیند جفت‌سازی اجرا شده اما آنها واقعاً با هم جفت نشده اند.

ساده ترین راه حل برای رفع این مشکل را در ادامه بخوانید:

  1. اتصالات بلوتوث غیر ضروری یا اتصالاتی که از آن ها استفاده نمی کنید را حذف کنید. اگر تعداد زیادی دستگاه در لیست اتصال بلوتوث شما وجود داشته باشد، برای اتصال هدفون بی سیم دچار اختلال می شوید.

اگر مشکل رفع نشد، می‌توانید راه‌حل‌های دیگری که قبلاً بیان کردیم را نیز امتحان کنید.

 

۴. هر زمان با هدفون بلوتوث به موسیقی گوش می‌دهم، پخش صدا، وقفه دارد

فناوری بلوتوث علیرغم اینکه مسیر طولانی را طی کرده اما هنوز در معرض تداخل هایی هنگام پخش موسیقی قرار می گیرد برای رفع این تداخل ها، بهتر است:

  1. ابتدا هر دستگاه بلوتوث بلااستفاده دیگری را در آن محدوده غیرفعال یا خاموش کنید.
  2. اگر نویز یا وقفه از بین نمی رود، سعی کنید هدفون یا هندزفری بی سیم خود را ریست کنید (به راحتی می توانید با مراجعه به وب سایت سازنده راه آن را یاد بگیرید).
  3. موزیک پلیر را در گوشی خود اجرا کنید، سپس اتصال هدفون یا هندزفری بی سیم خود را به مدت ۳۰ ثانیه از گوشی قطع کنید و سپس آنها را دوباره جفت کنید.
  4. برای رفع مشکل وقفه در پخش موسیقی، فاصله بین گوشی هوشمند و هدفون بی سیم را کاهش دهید، زیرا این کار به کاهش (یا حتی حذف) هر گونه نویزی کمک می کند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم روش های کاربردی را برای رفع مشکل اتصال گوشی هوشمند به هدفون و هندزفری بی سیم را به شما معرفی کنیم. تمام اینها، روش های اثبات شده ای برای رفع رایج ترین مشکلات این دستگاه ها هستند، اما این لیست همه مشکلات را شامل نشده بود. اگر هیچ یک از این روش ها به شما کمک نکرد، بهتر است مستقیماً با سازنده تماس بگیرید.

در نهایت اگر می خواهید از هدفون و هندزفری بی سیم به راحتی و بدون مشکل استفاده کنید بهتر است به فکر خرید آنها از فروشگاه های معتبر باشید.

۲ نظر

  • سلام من ودخترم یک مدل هندز فری بیسیم داریم وقتی یکی از ما مشغول استفاده از هندزفری خودش هست به محض اینکه گوشی بعدی وهنوز فری بعدی رو روشن میکنیم
    به همان گوشی که در حین استفاده هست جفت می‌شود وبه گوشی دوم وصل نمی‌شود چکار کنیم که هر کدام بدون دخالت یک دیگر از هندز فری خودمان استفاده کنیم لطفا جواب رو ایمیل کنید ممنون

  • سلام من ودخترم یک مدل هندز فری بیسیم داریم وقتی یکی از ما مشغول استفاده از هندزفری خودش هست به محض اینکه گوشی بعدی وهنوز فری بعدی رو روشن میکنیم
    به همان گوشی که در حین استفاده هست جفت می‌شود وبه گوشی دوم وصل نمی‌شود چکار کنیم که هر کدام بدون دخالت یک دیگر از هندز فری خودمان استفاده کنیم لطفا جواب رو ایمیل کنید ممنون

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.