جدیدترین رده بندی برندهای لپ تاپ در سال 2017

جدیدترین رده بندی برندهای لپ تاپ در سال 2017
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در هنگام خریدن یک لپ تاپ، نام تجاری به اندازه مشخصات و ویژگی های دستگاه مهم می باشد. به همین دلیل، در طول فواصل مختلف هر سال، تولیدکنندگان نوت بوک در سرتاسر جهان مورد ارزیابی قرار می گیرند و لیست بهترین و بدترین علامت های تجاری لپ تاپ منتشر می شود. از ابتدای سال 2017 تاکنون، شرکت لنوو توانسته است با اقتدار به سلطه اپل در صدر جدول برترین اسامی تجاری لپ تاپ پایان دهد و خود را جایگزین این شرکت آمریکایی نماید. شرکت های ایسوس و دل نیز توانسته اند در این رده بندی به مقام دوم و سوم دست یابند. 

 رده بندی برندهای لپ تاپ های جهان

 
 برای انتخاب برندگان و بازندگان این جدول، 10 برند بزرگ تولید کننده لپ تاپ مورد ارزیابی قرار گرفتند. ارائه محصولات با کیفیت، نوآوری در طراحی بدنه، نحوه ارائه پشتیبانی و ارزش های سخت افزاری کالا از جمله ویژگی های برتری هستند که برای امتیازدهی به این ده شرکت مورد بررسی قرار گرفته اند. بر همین اساس شرکتی مانند اپل به دلیل تولید محصولات گران قیمت و عدم پورت های کافی در لپ تاپ های خود, پس از شش سال به رتبه پنجم این جدول سقوط کرد و جای خود را به شرکت لنوو داد.
 همانطور که در جدول بالا مشخص است, امتیاز کلی از 100 محاسبه می گردد و لنوو با کسب 90 امتیاز, ایسوس با 86 و شرکت دل با کسب 83 امتیاز در رده های اول تا سوم قرار دارند. نحوه امتیازدهی بدین صورت است که 35 امتیاز مربوط به نمره کارشناسان, 20 امتیاز مربوط به نحوه ارائه پشتیبانی, 15 امتیاز به طراحی, 15 امتیاز به ارزش و نحوه انتخاب سخت افزاری, 10 امتیاز برای نوآوری و خلاقیت, و 5 امتیاز هم به نوع گارانتی شرکت مربوط می شود. بر همین اساس لنوو به دلیل پیشگام بودن در ارائه فن آوری های به روز و پشتیبانی بهبود یافته برای مشتریان, ایسوس به دلیل ارزش گذاری بر روی خط تولید خود و شرکت دل به علت تولید لپ تاپ های پرقدرت پریمیوم و پوشش دهی بسیار ارزشمند در نحوه گارانتی, در صدر جدول مذکور قرار گرفته اند.
  

 روند صعودی برند لپ تاپ ها
  

 در جدول ذیل نیز روند پنج سال اخیر ده شرکت تولید کننده لپ تاپ از سال 2013 تا سال 2017 به نمایش در آمده است. به خط آبی توجه کنید که سیر صعودی لنوو را از سال 2015 تا کنون به خوبی نشان می دهد. شرکت اپل نیز با علامت قرمز مشخص شده است که پس از صدر نشینی مطلق خود در کنار نام تجاری ایسر قرار گرفته است. در این جدول شرکت های بزرگی مانند مایکروسافت و سامسونگ حال و هوای خوبی ندارند و به نظر می رسد با روندی که پیش گرفته اند تا چند سال آینده در بین ده شرکت برتر هم قرار نداشته باشند.
 جدول ذیل نیز به طور کامل نحوه امتیازدهی ده نام تجاری مذکور را مشخص کرده است:
  


 رتبه بندی برند لپ تاپ ها

 
  

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.