تولید 140 میلیارد چیپ ست در چین

تولید 140 میلیارد چیپ ست در چین
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تولید چیپ ست های چینی (نیمه هادی) به بالاترین رکوردهای همیشگی در تاریخ این کشور رسیده است. بر اساس گزارشی که از South China Morning Post منتشر شده و به نقل از منبع اداره ملی آمار چین، تولید نیمه هادی در این کشور پر جمعیت در ماه می سال 2021 میلادی، نسبت به ماه مشابه سال 2020 به میزان 37.6 درصد رشد کرده است. مجموع تولید انواع تراشه در ماه می به رقم 29.9 میلیارد عدد رسیده که رشد بسیار چشمگیری را نشان می دهد. در پنج ماه اول سال میلادی جاری، تراشه سازان چینی 139.9 میلیارد چیپ ست تولید کرده اند که رقم بسیار شگفت انگیزی است. به این ترتیب در زمان نوشتن این خبر، آمار فعلی تولید تراشه بسیار بیشتر شده است. اگر همان دوره پنج ماهه سال 2020 را مقایسه کنیم، می توانیم ببینیم که روند تولید چیپ ست در سال میلادی جاری به میزان 48.3 در مدت مشابه رشد کرده است.

تولید 140 میلیارد چیپ ست در چین

در حالی که تعداد تراشه های تولید شده، یک معیار ایده آل برای نظارت بر رشد نیمه هادی ها در چین نیست، اما اعداد اعلام شده نشان دهنده میزان رشد صنعت نیمه هادی در چین است. رشد 48.3 درصدی تولید چیپ ست به هیچ وجه کم نیست و ما نمی توانیم منتظر مشاهده گزارش برای کل سال باشیم. در حالی که رهبری تولید چیپ ست در سراسر جهان به طور کامل در اختیار شرکت های چینی قرار گرفته است، شرکت های بزرگ آمریکایی و اروپایی به شدت احساس خطر کرده اند. هر چند بزرگان صنعت فناوری نیز در نهایت تولید چیپ ست های خود را به کمپانی چینی واگذار کرده اند، اما همین رویه نیز جایگاه آنها را به خطر می اندازد.

شرکت های بزرگ چینی در دو سال اخیر به شدت روی تولید انواع چیپ ست برای برند های بزرگ جهان تمرکز کرده اند و نتیجه تلاش آنها نیز به وضوح مشاهده می شود. برند هایی مانند انویدیا، AMD، اینتل و اپل از جمله بزرگان حوزه سخت افزار و فناوری به شمار می روند که تولید چیپ ست های اختصاصی خود را به شرکت های چینی واگذار کرده اند. از سوی دیگر باید به آمار شگفت انگیز تولید نیمه هادی های اختصاصی برای تبلت و گوشی های هوشمند نیز اشاره کرد که سهم بسیار زیادی را در رکورد شکنی چینی ها ایفا می کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.