آپدیت امنیتی ویندوز 11 به نصب مجدد سیستم عامل نیاز دارد

آپدیت امنیتی ویندوز 11 به نصب مجدد سیستم عامل نیاز دارد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مایکروسافت در حال آماده سازی یک آپدیت امنیتی ویندوز 11 به صورت گسترده و پیشگامانه است تا وضعیت ایمنی سیستم عامل خود را در مقابل خطرات موجود بهبود بخشد. مایکروسافت قصد دارد تا ویژگی های امنیتی جدیدی را به سیستم عامل خود اضافه کند که به طور حتم اتفاق خوشایندی خواهد بود. در این میان اما یک مشکل بزرگ وجود دارد و کاربران برای بهره مندی از ویژگی های امنیتی جدید، نیاز به نصب مجدد سیستم عامل دارند و این روند به صورت خودکار پس از دانلود به روز رسانی انجام می شود.

آپدیت امنیتی ویندوز 11 می تواند به صورت خودکار بر اساس رفتار هر ویروس و بد افزار عمل کرده و جلوی عملکرد آنها را بگیرد. مشکل از زمانی آغاز می شود که پس از دانلود و نصب به روز رسانی امنیتی، باید Clean Reinstall سیستم عامل را انجام دهید که برای هر کاربری خوشایند نخواهد بود. این برای اولین بار است که چنین اتفاقی رخ می دهد و برای بهبود وضعیت امنیت سیستم عامل، باید به نصب مجدد آن بپردازید.

 

آپدیت امنیتی ویندوز 11 به نصب مجدد سیستم عامل نیاز دارد

مایکروسافت ویژگی جدیدی به نام Smart App Control را برای سیستم عامل Windows 11 در نظر گرفته که اجرای برنامه های غیر قابل اعتماد و مشکوک را مسدود می سازد. روند فعالیت ویژگی جدید آپدیت امنیتی ویندوز 11 برخلاف نمونه مشابه در مرورگرها مانند Smart Screen بوده و به صورت مستقیم در سیستم عامل قرار می گیرد و و کد برنامه را در سطح فرآیند نظارت می‌کند تا برنامه‌های بالقوه مخرب را شناسایی کند.

این کار  با ترکیبی از امضای کد توسط ناشر برنامه و یک مدل هوش مصنوعی برای اعتماد در فضای ابری مایکروسافت انجام می شود. سیستم عامل ویندوز به صورت 24 ساعت و 7 روز هفته با سرویس ابری در تماس است تا آخرین اطلاعات تهدید و به‌ روزرسانی‌ های مدل هوش مصنوعی را از فضای ابری دریافت کند. به نظر می رسد که ویژگی Smart App Control بخش مهمی از نسخه بعدی ویندوز 11 (مانند “22H2”) باشد، به این معنی که همه کسانی که در 22H1 یا بالاتر هستند مجبور به نصب مجدد برای استفاده از آن خواهند شد. اجبار کاربران به نصب مجدد سیستم به صورت Clean Reinstall می تواند مقاومت کاربران را به وجود آورد و آنها از به روز رسانی امنیتی ویندوز 11 صرف نظر کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.