مجازی سازی دسکتاپ ابری با زیروکلاینت بهین تکنولوژی

فهرست مطالب

درباره مجازی‌سازی و راه‌کارهای آن بیشتر بدانید

مجازی سازی دسکتاپ

مجازی سازی دسکتاپ به معنی ارائه یک میز کار مجازی مبتنی بر پایگاه داده بوده که توسط مدیر شبکه یا فناوری اطلاعات مدیریت می شود. کاربران حاضر در سرویس VDI (مخفف Virtual Desktop Infrastructure) قادر به دریافت خدمات به صورت موقت و دائمی هستند که هر کدام از آنها کاربرد به نسبت مشابه، اما با رویکرد متفاوت دارند. بهره گیری از سرویس مجازی سازی دسکتاپ می تواند هزینه های سازمانی را به دلیل استفاده از یک سرور قدرتمند به جای چند کامپیوتر شخصی گران قیمت کاهش دهد. سازمان ها و ادارات به طور کلی از یک یا چند سرور برای ارائه خدمات شبکه استفاده می کنند که از همان سرور ها می توان برای مجازی سازی دسکتاپ نیز بهره برد. از این رو نیازی به خریداری کامپیوتر های شخصی قدرتمند و گران قیمت برای انجام امور پردازشی سنگین مانند رندر گیری دو بعدی و سه بعدی، طراحی صنعتی و موارد مشابه وجود ندارد.

چالش هایی که با آنها مواجه هستیم

از جمله چالش های مهمی که مدیران سازمانی را به سمت مجازی سازی دسکتاپ سوق می دهند، می توان به موارد زیر اشاره کرد که مهم ترین چالش های یک سازمان در ارائه دسترسی به کارکنان خود به شمار می روند:

راه‌کارهای پیشنهادی

مجازی سازی دسکتاپ و بهره مندی از تجهیزات متناسب با آن به صورت کلی می تواند فواید فراوانی را برای سازمان های دولتی، نیمه دولتی و خصوصی فراهم آورد. این فواید به شرطی در دسترس مدیر شبکه یا IT سازمان و همچنین پرسنل آن مجموعه قرار می گیرند که انتخاب صحیحی برای ارائه راهکار صورت پذیرد. از جمله مهم ترین راهکارهای دقیق و صحیح برای بهره مندی از مجازی سازی دسکتاپ VDI می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انتخاب بهترین زیر ساخت دسکتاپ مجازی از میان راهکارهای موجود

زیروکلاینت یونیوو

UZ100
زیرو کلاینت های Teradici PCOIP

زیروکلاینت یونیوو

UZ100
مشاهده محصول
شتاب دهنده های سخت افزاری Teradici PCOIP

زیروکلاینت یونیوو

UZ100

نتایج به دست آمده

پس از به کارگیری راهکارهای مجازی سازی دسکتاپ VDI و استفاده از زیرو کلاینت های PCOIP و شتاب دهنده های سخت افزاری مبتنی بر آنها، نتایج بسیار خوبی در رفع چالش ها و ارتقا امنیت اطلاعات در مراکز سازمانی به وقوع پیوست که در ادامه برخی از این نتایج را به اشتراک می گذاریم:

مجازی سازی دسکتاپ با زیروکلاینت یونیوو UZ-100 (w100)