گرافین و گشودن افق های جدید پیش روی صنعت الکترونیک

گرافین و گشودن افق های جدید پیش روی صنعت الکترونیک
زمان مطالعه: 2 دقیقه
 

گرافین (Graphene) را می توان یک ابر- ماده جدید نامید که ظهور نسل جدیدی از ابزارها را نوید می دهد. گرافین به یک لایه فشرده از اتم های کربن اطلاق می شود که در یک شبکه لانه زنبوری دو بعدی، کنار هم قرار گرفته اند.

  

نام Graphene از واژه Graphite مشتق شده است و اولین بار در اوایل دهه 60 میلادی توسط H.P. Boehm که بر روی لایه های گرافیت کار می کرد، به کار رفت. این آلوتروپ1 کربن که تنها به قطر یک اتم ضخامت دارد، یکی از مقاوم ترین مواد ساخت دست بشر بوده و 300 برابر فولاد استحکام دارد. علاوه بر این انعطاف پذیری بسیار بالا، وزن سبک و قابلیت رسانایی فوق العاده نیز از ویژگی های منحصر به فرد آن محسوب می شود.

  

  

  

 حال سوال این است که آیا این ماده را می توان “ماده آینده صنعت الکترونیک” نامید و آیا می تواند جایگزینی باشد برای سیلیکون که پایه و اساس صنعت الکترونیک را تشکیل می دهد؟

  

 کمپانی نوکیا بر این باور است که این ماده، آینده صنعت الکترونیک را تغییر خواهد داد و قصد دارد تا در راه یابی این ماده به دنیای واقعی مشارکت داشته باشد. نوکیا در این مسیر تنها نبوده و از کمک 9 شریک دیگر بهره می برد که در میان آنها می توان به چهار برنده جایزه نوبل اشاره کرد:Andre Geim ، Konstantin Novoselov، K. von Klitzing و A. Fert که به عنوان گروه مشاور نوکیا را در این پروژه یاری خواهند نمود.

  

  

  


 

1-Allotrope: به شکل های مختلف یک عنصر در طبیعت گفته می شود که ناشی از نحوه قرارگیری اتم های آنها کنار هم است. برای مثال 4 الوتروپ متداول کربن عبارت اند از: الماس (آرایش چهار وجهی)، گرافیت (آرایش 6 وجهی)، گرافین (لایه های منفرد گرافیت) و fullerenes (آرایش کروی، لوله ای یا بیضوی).

  

  

  

  

  

  

فوجیتسو در یک نگاه:

  

  

  

کمپانی فوجیتسو شرکتی پیشرو در ارایه راه حل های پیشرفته و حرفه ای به تجارت ها و کمپانی هایی است که بر پایه ICT در بازارهای جهانی کار می کنند. این شرکت در حال حاضر در بیش از 70 کشور دنیا در حال فعالیت می باشد و دارای بیش از 170 هزار نیروی کار جهت حمایت و ارایه خدمات به مشتریان می باشد. فوجیتسو جهت طراحی و تولید محصولات خود ترکیبی از متخصصان سیستم ها و خدمات IT، و محصولات ارتباطی و محاسباتی را به وجود آورده است که این ترکیب باعث می شود کمپانی بتواند ارزش افزوده ای را از طریق محصولات با کیفیت به مشتریان خود ارایه کند.

  

  

  

این کمپانی در حال حاضر سومین کمپانی بزرگ دنیا در صنعت و خدمات IT می باشد. محصولات تولیدی این شرکت در کشور آلمان شامل انواع: PC، سرور، Storage، تبلت، نوت بوک، Zero Client، تین کلاینت، کی برد، مادر بورد، صفحه نمایش و Work Station می باشد.

  

  

  

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.