چگونه تکنولوژی EMR بر این مشکلات غلبه خواهد کرد؟

چگونه تکنولوژی EMR بر این مشکلات غلبه خواهد کرد؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه

امروزه از تلفن های همراه گرفته تا PAD ها و تبلت PC ها، دامنه تجهیزات همراه به شکل بی وقفه ای در حال گسترش است. دستگاه های قابل حملی که برای سازگاری با خدمات متنوعی چون پست الکترونیک، شبکه وب جهانی، پخش موسیقی و فیلم، وبلاگ نویسی، تجارت و …، به طور پیوسته در حال توسعه هستند و پا به پای کامپیوترهای شخصی به پیش می روند.

  

به منظور حداکثر استفاده از این خدمات کاربردی پیشرفته در تجهیزات همراه امروزی، بهبود روش های ورود اطلاعات تبدیل به فاکتوری بسیار مهم در تولید این محصولات شده است. پیش بینی می شود در میان تمام ابزارهای ورودی جدیدی که برای انواع تجهیزات همراه در حال توسعه اند، قلم های الکترونیک یکی از محبوب ترین نامزدهای مورد پذیرش باشند.

  

هم اکنون بیشتر PAD ها مجهز به ابزار قلم شده اند. برخی از این محصولات یک صفحه کلید کوچک دارند اما تقریبا تمام آنها ورودی قلم داشته و در بیشتر موارد این ابزارها مجهز به سنسورهای مقاومتی داخلی هستند. از طرف دیگر سنسورهایی که مبتنی بر تکنولوژی Wacom Penabled هستند، یک سری ویژگی هایی دارند که سنسورهای مقاومتی فاقد آن هستند. این ویژگی های یک سری امکانات هیجان انگیز در اختیار ابزارهای همراه قرار می دهند که هنگام استفاده از حسگرهای مقاومتی قابل دسترس نیستند.

  

در سنسورهای مقاومتی، سنسور با فشار فیزیکی قلم یا انگشت روی یک صفحه نیمه شفاف مقاومتی که در جلوی نمایشگر سوار شده کار می کند. گرچه ساختار آن ساده به نظر می رسد اما از آنجا که خود سنسور در جلوی دستگاه و بر روی نمایشگر سوار می شود، به سادگی می تواند در اثر استفاده خشن یا ضربه مستقیم آسیب ببیند و به این ترتیب از نظر دوام و پایداری چندان مناسب نمی باشد. همچنین قرار گیری سنسور روی صفحه نمایش، بر روشنایی و کیفیت نمایش رنگ نیز اثر منفی می گذارد و علاوه بر تمام اینها، عواملی که در زیر ارایه می شود استفاده از سنسور مقاومتی را محدود می سازد.

  

• فضای مرده قابل ملاحظه ای در حاشیه نمایشگر شکل می گیرد.
 • ضخامت نسبی بخش نمایشگر-سنسور محدودیت هایی را در طراحی صنعتی محصول تحمیل می کند.

  

چگونه تکنولوژی EMR بر این مشکلات غلبه خواهد کرد؟

  

EMR به عنوان یک تکنولوژی جدید تر نسبت به سنسورهای مقاومتی، بر مشکلات متعدد تکنولوژی قدیمی فایق آمده است. اول اینکه با قرار گیری سنسور در پشت نمایشگر، کیفیت و روشنایی تصاویر تحت تاثیر قرار نمی گیرد و کیفیت اولیه تصاویر به طور 100% حفظ می شود. به علاوه این سنسور نازک تر، سبک تر و مقاوم تر از سنسور مقاومتی بوده و با قیمت کمتری هم می توان آن را تولید کرد.

  

به طور خلاصه عواملی که موجب برتری تکنولوژی EMR بر حسگرهای مقاومتی می شوند به شرح زیر اند:

  

1- سنسورهایی که از تکنولوژی EMR بهره می برند از آنجا که به صورت غیر تماسی عمل می کنند، می توانند حتی زمانی که قلم در هوا نگه داشته شده و با صفحه حسگر تماس ندارد هم مختصات محل آن را با دقت بالا تشخیص دهند و به ای ترتیب می توان سطح نمایشگر را به استفاده از یک صفحه شیشه ای شفاف سخت یا اکریلیک محافظت کرد.

  

2- در تکنولوژی EMR، سنسور در پشت نمایشگر نصب شده و افت روشنایی و کیفیت تصاویر را به همره ندارد.

  

3- با تکنولوژی EMR دیگر نیازی به تنظیم نور پس زمینه برای افزایش روشنایی نمایشگر نبوده و به این ترتیب مصرف انرژی کاهش یافته و زمان استفاده از دستگاه بدون شارژ مجدد افزایش می یابد که فاکتور مهمی در دستگاه های همراه می باشد.

  

4- با کاهش مصرف انرژی عمر دستگاه نیز طولانی تر می شود.

  

5- طراحی باریک و سبک امکان پذیر می گردد.

  

6- قلم الکترونیکی بی سیم از قسمت های ساده ای تشکیل شده و با هزینه کم قابل ساخت است. همچنین با طراحی قلم های بدون باتری طبیعتا دیگر نیازی به تعویض باتری نخواهد بود.

  

7- تمام قلم های دیجیتالی که تحت برند Penabled Technology ساخته می شوند متقابلا سازگار هستند و می توانند به جای قلم هایی که برای کار با دیگر تجهیزات طراحی شده اند به کار روند.

  

8- سنسورهای مبتنی بر تکنولوژی EMR با تشخیص مختصات دقیق مکان قلم می توانند با سرعت بالا نمونه برداری کرده و با پردازش دقیق نتایج اطلاعات دقیقی از دستخط به دست آورند.

  

پیوند تکنولوژی EMR و سنسورهای مقومتی حتی امکانات بیشتزی را پیش روی ما قرار می دهد

  

در مقابل تکنولوژی سطح بالای سنسورهای مبتنی بر EMR، حسگرهای مقاومتی از این مزیت برخوردار هستند که ورود اطلاعات در آنها با استفاده از یک قلم معمولی یا نوک انگشتان امکان پذیر می باشد (در صورتی که فشار آنقدر زیاد نباشد که به حسگر آسیب برساند) و به این ترتیب کار با آنها نیاز به استفاده از یک قلم اختصاصی ندارد.

  

Wacom به منظور سود جستن از این قابلیت اقدام به توسعه یک سیستم حسگر جدید نموده که ترکیبی از تکنولوژی EMR و سنسورهای مقاومتی می باشد. با کنار هم قرار دادن کنترل این دو سیستم درون یک بسته مشترک، علاوه بر اینکه امکان انتخاب نوع تکنولوژی قلم در اختیار سازندگان قرار می گیرد، ساخت و ساز سیستم ها نیز تسهیل می شود.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.