فوجیتسو موفق شد از اتلاف حرارتی CPU برای خنک کردن اتاق های سرور استفاده کند

فوجیتسو موفق شد از اتلاف حرارتی CPU برای خنک کردن اتاق های سرور استفاده کند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کاهش دمای آب برای مصارف خنک کنندگی در بخش های مختلف صنعت، مستلزم صرف انرژی قابل توجهی است. در حال حاضر از انرژی الکتریکی، بویلر و سایر منابع انرژی گرمایی به این منظور استفاده می شود که با توجه به بحران انرژی و مضرات زیست محیطی ناشی از آن، باید در پی یافتن روش های جدیدی بود.

  

کمپانی فوجیتسو در آزمایشگاه های خود موفق به طراحی نوعی سیستم خنک کننده جدید شده است که می تواند پساب حاصل از خنک کردن CPU را در خنک کردن اتاق های سرور به کار گیرد.

  

پسابی که از خنک کردن CPU برجای می ماند دمای نسبتا کمی دارد که بسته به بار پردازشی CPU متغیر است. برای تولید جریان مداوم آب سرد در سیستم تهویه، لازم است که دمای آب بین 40 تا 55 درجه سانتی گراد ثابت بماند، چرا که تنها در این دما ماده جاذب قادر به تبخیر آب خواهد بود.

  

فوجیتسو در واقع موفق به ابداع نوعی فناوری شده است که با تنظیم جریان آب مطابق با عملکرد CPU، می تواند دمای آبی را که به خنک کننده می رسد ثابت نگه دارد.

  

20111107_02a

  

دیتاسنترهایی که در پردازش ابری به کار گرفته می شوند مصرف انرژی بالایی دارند که با گسترش روزافزون دامنه کاربرد آنها، یافتن راه هایی برای کاهش مصرف انرژی الکتریکی در آنها، تبدیل به یک مسئله مهم شده است. در حالی که 40% انرژی مصرفی دیتاسنترها صرف خنک نگه داشتن آنها می شود، با سیسم خنک کننده جدید می توان تا 20% در مصرف این انرژی صرفه جویی نمود.

  

شاید جالب باشد بدانید مقدار انرژی که به این روش در هر رک1 منفرد سرور صرفه جویی م شود، چیزی معادل 12000 kWh در سال خواهد بود که معادل حجم دی اکسید کربنی است که توسط 360 درخت سدر در سال جذب می شود.
 
 فوجیتسو قصد دارد تا سال 2014 این سیستم را در دیتاسنترهای خود به کار گیرد و البته هدف نهایی این تکنولوژی تنها دیتاسنترها نخواهد بود بلکه کارخانه ها، ساختمان های اداری و ژنراتورهای برق خورشیدی را نیز شامل می شود.

  

جزئیات این فناوری در کنفرانس بین المللی قدرت و انرژی 2011 که از 28 اکتبر در شانگهای برپا بود، ارایه شده است.

  


 

1- Rack: محفظه ای فلزی است که تجهیزات شبکه مانندpatch panel، Switch، Server و … درون آن قرار می گیرد.

  

  

فوجیتسو در یک نگاه:

  

فوجیتسو شرکتی پیشرو در ارایه راه حل های مبتنی بر ICT در بازارهای جهانی است که در حال حاضر سومین کمپانی بزرگ دنیا در صنعت و خدمات IT محسوب می شود. این کمپانی که در سال 1935 تاسیس شده است، هم اکنون با 172 هزار کارمند در بیش از 70 کشور دنیا خدمات خود را ارایه می دهد. فوجیتسو با به کارگیری مجموعه ای از کارشناسان نخبه IT و پیشرفته ترین فناوری های روز در حوزه محاسبات، ارتباطات و صنایع میکروالکترونیک، موفق شده است تا با ارایه محصولات با کیفیت، ارزش افزوده ای را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

  

محصولات تولیدی فوجیتسو در کارخانه های آلمان و ژاپن عبارت اند از:
 PC، نوت بوک، تبلت و تبلت PC، سرور، Work Station، Storage، Zero Client، Thin client، صفحه نمایش، کی برد، مادر برد، گوشی های هوشمند و …

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.