اپل پیشنهاد سامسونگ را برای توافق بر سر عرضه Galaxy Tab 10.1 در استرالیا رد کرد

اپل پیشنهاد سامسونگ را برای توافق بر سر عرضه Galaxy Tab 10.1 در استرالیا رد کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

اکتبر 2011

  

ماجرا از آنجا آغاز شد که در آوریل 2011، اپل در دادگاهی در کالفرنیا ادعا کرد که سری محصولات گالکسی سامسونگ شامل گوشی های هوشمند و تبلت ها، با “کپی برداری کورکورانه” از روی دستگاه های iPad و iPhone ساخته شده اند و یک دعوای حقوقی بین المللی سنگین را بر علیه این کمپانی به راه انداخت.

  

اپل و سامسونگ تا به حال 20 مورد شکایت بر علیه هم در 9 کشور مختلف دنیا مطرح کرده اند که نتیجه آن ممنوعیت عرضه سری محصولات Galaxy در کشورهایی همچون آلمان، آمریکا، هلند و استرالیا بوده است.

  

سامسونگ امیدوار بود بتواند Galaxy Tab 10.1 خود را در اواخر آکوست یا اویل سپتامبر وارد استرالیا کند که به دلیل شکایت اپل به طور متوالی با تاخیر مواجه شد. سامسونگ باید منتظر رای دادگاه استرالیا باشد و چنانچه نتواند تا قبل از کریسمس تبلت های خود را به فروش برساند، Galaxy Tab 10.1 تبدیل به محصولی “مرده” در بازار استرالیا خواهد شد.

  

  

با وجودی که سامسونگ تمام ادعاهای اپل را بر علیه خود تکذیب کرده است، برای اینکه بتواند به موقع تبلت های خود را در استرالیا به فروش برساند، موافقت کرد که دو مورد از قابلیت های Galaxy Tab 10.1 را حذف کند و تنها تکنولوژی لمسی به کار رفته در صفحه نمایش آن را – که شدیدا که مورد ادعای اپل است- نگه دارد. این تکنولوژی که اپل امتیاز آن را متعلق به خود می داند، مربوط می شود به اجرای فرمان های نرم افزاری با استفاده از حرکت انگشتان دست.

  

وکیل اپل Steven Burley، روز دوشنبه به یک دادگاه فدرال در سیدنی اعلام کرد که پیشنهاد سامسونگ کاملا بی اساس بوده و از دادگاه خواست تا حکم نهایی را در مورد استفاده غیرقانونی سامسونگ از امتیاز تکنولوژی نمایشگرهای لمسی اپل را صادر نماید.

  

Steven Burley به دادگاه گفت “ما به هیچ وجه زیر بار چنین موضوعی نمی رویم و دلیل اصلی حضور ما در اینجا جلوگیری از عرضه تبلت های Galaxy در استرالیا است”.

  

اپل تا به حال پانصد هزار iPad در استرالیا فروخته است که چیزی معادل 2% کل جمعیت آن می شود و تبلت Galaxy سامسونگ مهمترین رقیب محصولات اپل محسوب می شود.

  

به نظر نمی رسد که روند این شکایات به نفع این کمپانی سریع الرشد کره جنوبی که بخش اعظم رشد خود را مدیون همین محصولات گالکسی است، تمام شود.

  

فوجیتسو در یک نگاه:

  

کمپانی فوجیتسو شرکتی پیشرو در ارایه راه حل های پیشرفته و حرفه ای به تجارت ها و کمپانی هایی است که بر پایه ICT در بازارهای جهانی کار می کنند. این شرکت در حال حاضر در بیش از 70 کشور دنیا در حال فعالیت می باشد و دارای بیش از 170 هزار نیروی کار جهت حمایت و ارایه خدمات به مشتریان می باشد. فوجیتسو جهت طراحی و تولید محصولات خود ترکیبی از متخصصان سیستم ها و خدمات IT، و محصولات ارتباطی و محاسباتی را به وجود آورده است که این ترکیب باعث می شود کمپانی بتواند ارزش افزوده ای را از طریق محصولات با کیفیت به مشتریان خود ارایه کند.

  

این کمپانی در حال حاضر سومین کمپانی بزرگ دنیا در صنعت و خدمات IT می باشد. محصولات تولیدی این شرکت در کشور آلمان شامل انواع: PC، سرور، Storage، تبلت، نوت بوک، Zero Client، تین کلاینت، کی برد، مادر بورد، صفحه نمایش و Work Station می باشد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.