گوگل، سیسکو و فوجیتسو در صدر رتبه بندی IT سبز زقرار گرفتند

گوگل، سیسکو و فوجیتسو در صدر رتبه بندی IT سبز زقرار گرفتند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دوشنبه 7 فوریه، Greenpeace1 جدید ترین گزارش خود از لیست رهبران Cool IT را ارایه کرد. این لیست به معرفی غول های IT که بیشترین سهم را در کاهش گازهای گلخانه ای داشته اند، می پردازد.

  

در این فهرست گوگل با کسب 53 امتیاز از 100 در جایگاه اول، سیسکو با 49 امتیاز در رتبه دوم و فوجیتسو با امتیاز 48 در جایگاه سوم قرار گرفتند.

  

مهم ترین فاکتور در این رتبه بندی، فناوری های نوین به کار گرفته شده توسط کمپانی ها در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است. برای مثال کمپانی همچون Sisco از فناوری “شبکه های هوشمند” برای کاهش مصرف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای استفاده کرده است. دومین معیار Greenpeace در رابطه با میزان حمایت های اجتماعی و سیاسی کمپانی ها در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است و در مرحله آخر همسویی با معیارهایی که Greenpeace برای نظارت و مدیریت تولید گازهای گلخانه ای به کمپانی ها ارایه می دهد، ملاک رتبه بندی قرار می گیرد.

  

گوگل که در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار در پروژه های انرژی پاک سرمایه گذاری کرد، موفق شد از رتبه ششم در سال 2010 به رتبه اول در این هفته ارتقا یابد. در مقابل شرکت IBM که در سال 2010 رتبه سوم را به خود اختصاص داده بود به جایگاه نهم سقوط کرد.

  

 


1- Greenpeace یک سازمان زیست محیطی غیر دولتی است که در بیش از 40 کشور دنیا فعالیت داشته و دفتر مرکزی آن در آمستردام قرار دارد. هدف Greenpeace تضمین توان کره زمین برای حفظ حیات طبیعی در تمام اشکال متنوع آن است. مبارزه این سازمان بر مسایلی همچون گرمایش کره زمین، جنگل زدایی، صید بی رویه و مسایل ضد هسته ای تمرکز دارد که در مقیاس جهانی مطرح هستند.

  

  

فوجیتسو در یک نگاه

  

فوجیتسو شرکتی پیشرو در ارایه راه حل های مبتنی بر ICT در بازارهای جهانی است که در حال حاضر سومین کمپانی بزرگ دنیا در صنعت و خدمات IT محسوب می شود. این کمپانی که در سال 1935 تاسیس شده است، هم اکنون با 172 هزار کارمند در بیش از 70 کشور دنیا خدمات خود را ارایه می دهد. فوجیتسو با به کارگیری مجموعه ای از کارشناسان نخبه IT و پیشرفته ترین فناوری های روز در حوزه محاسبات، ارتباطات و صنایع میکروالکترونیک، موفق شده است تا با ارایه محصولات با کیفیت، ارزش افزوده ای را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

  

محصولات تولیدی فوجیتسو در کارخانه های آلمان و ژاپن عبارت اند از:
 PC، نوت بوک، تبلت و تبلت PC، سرور، Work Station، Storage، Zero Client، Thin client، صفحه نمایش، کی برد، مادر برد، گوشی های هوشمند و …

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.