وای دای (widi) چیست؟

وای دای (widi) چیست؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تا حالا همه ما در مورد تکنولوژی وای فای شنیده ایم. شما همین الان که در حال خواندن این مقاله هستید اگر با یک اتصال اینترنتی بی سیم وصل شده باشید در واقع از وای فای استفاده کرده اید. ولی حالا چیز جدیدتری هم وجود دارد: وای دای یکی از تکنولوژی های Intel ، مخفف نمایش بی سیم است که شامل پردازنده های Intel core می شود.
 وای دای به شما این امکان را می دهد که محتویات لپ تاپتان را به صورت بی سیم بر روی صفحه بزرگ تلویزیون HD تان شر کنید. می توانید عکس، ویدئو و موسیقی را شر کنید یا به صورت بی سیم از دیسک بلو ری یا DVD لذت ببرید. این تکنولوژی اوّلین بار در نمایشگاه CES 2010 معرّفی شد و قبلیت نمایش ویدئویی با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل را با صدای استریو و اتصال ۲.۴ گیگاهرتزی به وای فای ارائه داد. اخیراً نسل دوّم با قابلیت نمایش ۱۰۸۰ پیکسلی Full HD بی سیم با لپ تاپ به همراه صدای محیط ۵.۱ و اتصال وای فای ۵ گیگاهرتزی و پشتیبانی از DVD و بلو ری معرّفی شده است. 

 

 
 خبرخوش اینکه اگرچه سیستم های دیگر به یک دانگل یا سایر دستگاههای خارجی برای اتصال به کامپیوتر شخصی شما نیاز دارند، ولی وای دای که توسط پردازنده های Intel Core  ارائه شده است داخلی است و نیاز به وسیله ی دیگری ندارد.   این تکنولوژی به یک لپ تاپ سازگار و یک آداپتور تلویزیون نیاز دارد. تنظیم وای دای برای اوّلین بار بسیار آسان است. آداپتور را به تلویزیون خود وصل می کنید، یک بار روند تنظیم آسان را تکمیل می کنید و حالا وای دای شروع به کار می کند. نیازی نیست که روند طاقت فرسای اضافه کردن یک دستگاه به شبکه خانگی را انجام دهید، همین تنظیمات کافی است. بسیاری از محصولات بهین تکنولوژی از جمله SH531، AH532، AH562 دارای این تکنولوژی می باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.