نخستین فناوری انتخاب خودکار پروتکل برای تمامی محیط های ارتباطی

نخستین فناوری انتخاب خودکار پروتکل برای تمامی محیط های ارتباطی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

Fujitsu Laboratories از توسعه و ایجاد نخستین فناوری دنیا خبر داد که با انتخاب خودکار بهترین پروتکل ارتباطی با توجه به محیط، به ارتباطات تحت شبکه سرعت می بخشد. این فناوری برای ارتباطاتی که از رسانه های مختلفی استفاده می کنند ،چون لینک های بین المللی، و یا کانال های شبکه های بی سیم ، قابل استفاده است.
 اخیرا چندین پروتکل برای ارتباطات پرسرعت توسعه داده شده اند که حتی در محیط های نامطلوب چون کانال های وایرلس و یا ارتباطات بین المللی نیز سرعت های بالای انتقال داده ها را حفظ می کند. اما توسعه این پروتکل ها برای رسیدن به بهترین عملکرد (زمان انتقال و میزان تأخیر) در تمامی شرایط و با در نظر گرفتن تمامی پارامترها کافی نیست.  آنچه Fujitsu Laboratories توسعه داده  است ، فناوری جدیدی است که تحت تمامی شرایط و با در نظر گرفتن تمامی پارامترها ،عملکرد هر پروتکل را ارزیابی کرده و به انتخاب بهترین پروتکل برای استفاده در محیط موجود و با توجه به پارامترها می پردازد.
 

 
 شکل یک: مروری بر فناوری جدید

  

این فناوری می تواند امکان کار روان نرم افزارهای تحت سرور را که از محیط های خاص و ترکیبی استفاده می کنند ، فراهم سازد. این فناوری به کاربران اجازه خواهد داد تا بدون نیاز به نگرانی در مورد میزان قدرت سیگنال ها در نقطه موجود ، از سرویس های  متنوع پردازش ابری لذت ببرند.
 جزئیات این فناوری در کنفرانسی که تحت نظر کمیته های فنی IEICE در مورد شبکه های اطلاعاتی و سیستم های تحت شبکه در روز های هفتم و هشتم مارس در اوکیناوای ژاپن برگزار شد، ارائه گشت.
 با افزایش محبوبیت ابزارهای قابل حمل و سرویس های مبتنی بر پردازش ابری در سال های اخیر، کاربردهایی که از رسانه های متنوعی برای انتقال اطلاعات بهره می گیرند ، افزایش پیدا کرده اند. در بسیاری از کاربردها ، چون انتقال فایل ، دسکتاپ مجازی و دیگر کاربردهای ارتباطی، از TCP به عنوان پروتکل ارتباطی استاندارد استفاده می شود. یکی از مشکلاتی که در پروتکل TCP احساس می شود، از دست رفتن داده ها در محیط های بی کیفیت است که سبب تنزل کارآیی شبکه در انتفال داده ها و کاهش میزان بازده به دلیل افزایش تأخیر ناشی از ارسال مجدد بسته های داده ای ایجاد می شود.در آینده انتظار می رود تا خطوط ارتباطی بین المللی و شبکه های بی سیم بیش تر و بیشتر مورد استفاده قرار گرفته و نیاز به اطمینان یافتن از کیفیت بالای ارتباطات ، بدون توجه به محیط انتقال داده ، بیشتر از پیش احساس شود.
 به عنوان یکی از پروتکل های پرسرعت انتقال داده ، پروتکل های ارسال مجدد سریع داده ها ، عملکرد ارتباطات TCP را با رویکردی که برای ارسال مجدد داده ها در هنگام از دست رفتن آن ها مجددا مهندسی شده ، بهبود می بخشد. این موضوع به افزایش سرعت انتقال فایل های بزرگ کمک می کند اما نمی توان فرآیند ارسال مجدد داده ها را کاملا از میان برداشت که همچنان به معنای تأخیرهای عملیاتی در ارتباطات تعاملی چون دسکتاپ های مجازی است. پروتکل پرسرعت دیگر ، پروتکلی است که بر مبنای اصلاح خطاها کار کرده و با استفاده از ویژگی افزونگی بسته های از دست رفته را بازیابی می کند. اما این کار سبب افزایش بار پردازشی پردازنده ها می شود. نقاط قوت هر یک از این پروتکل ها متفاوت بوده و هیچ یک از آن ها نمی تواند در تمامی محیط ها یا کاربردها بهینه ترین عملکرد ممکن را برای کاربر مهیا سازد. در محیط های عملیاتی پیچیده تر ، که در حال حاضر هم وجود دارند و برای مثال شامل ترکیبی از LAN ها و شبکه های بی سیم ، اینترنت و خطوط اختصاصی هستند ، درک بلادرنگ محیط ارتباطی و تعیین بهترین پروتکل کاری دشوار محسوب می شود. علاوه بر این پیاده سازی این تخمین در شبکه نیز کار دشواری محسوب می شود.

  

 
 شکل دو: سناریوهای کاربردی این فناوری ها

  

 Fujitsu Laboratories نخستین فناوری دنیا را برای انتخاب خودکار بهترین پروتکل با توجه به محیط ارتباطی را توسعه داده است. انتخاب یک پروتکل از میان چندین پروتکل بر اساس عملکرد مدلسازی شده پروتکل ها با توجه به تمامی پارامترها ، محیط و نوع کاربرد است. در هنگام استفاده، تخمینی دقیق از کارآیی و عملکرد هر پروتکل انجام می شود. ویژگی های کلیدی این فناوری به شرح زیر است:
 عملکرد پروتکل ها با توجه به در نظر گرفتن پارامترهای کاربردی مختلف
 برای تعیین بهینه ترین پروتکل ممکن با توجه به پارامترهای پیچیده ، Fujitsu Laboratories فناوری جدیدی را توسعه داده است که مدلی از مشخصه های ارتباطی ساخته و ارتباط میان مشخصه های شبکه ای(چون زمان های انتقال نوبتی، میزان از دست رفتن داده ها و پهنای مورد استفاده) ، مشخصه های مربوط به هر کاربرد (اندازه داده و تفاوت زمانی میان دو بسته داده)و همچنین کارآیی ارتباطات (چون زمان انتقال و پاسخدهی) را توصیف می کند.
 عملکرد ارتباطات هر پروتکل در جایی که مشخصه های ارتباطی تعریف شده اند ، تعیین شده و با استفاده از محیط های شبیه سازی شده با شبکه ها و نرم افزارهای ساختگی مورد آزمون قرار می گیرد.به دلیل دشوار بودن درک ابعاد تمامی پارامترهای ممکن ، فناوری الحاقی دیگری که تمامی مشخصه ها را بر اساس ارزیابی عملکرد صورت گرفته، مشخص می سازد  انجام شده و ساخت مدل ارتباطی دقیق را امکان پذیر می سازد.
 تخمین و انتخاب پروتکل بهینه
 این فناوری عملکرد های ارتباطات را بر اساس مدل شرح داده شده در مرحله قبل تخمین زده و سپس پروتکلی را که بهترین عملکرد را داشته است ، بر می گزیند. فناوری جدید فوجیتسو مشخصه های شبکه را بر اساس داده های ارسال و دریافت شده در شبکه تخمین زده و مشخصه های نرم افزاری را از بسته های ارسالی استخراج می کند. با جای دادن مشخصه های نرم افزاری و شبکه تخمین زده شده در مدل مرحله پیش، این فناوری به سرعت کارآیی هر یک از پروتکل های ارتباطی را تخمین می زند. و سپس بهترین پروتکل تخمین زده شده را به عنوان پروتکل منتخب برگزیده و از آن برای برقراری ارتباط بهره می گیرد.

  

 
 شکل سه: محدوده های بهینه برای پروتکل ها در سناریوهای کاربردی مختلف

  

 انتظار می رود این فناوری در استفاده در موقعیت های مختلف ، عملکرد مطلوبی ارائه دهد.  برای مثال ، در استفاده از یک ابزار قابل حمل، بهترین پروتکل برای پاسخدهی به تغییرات در محیط های ارتباطی با حرکت دستگاه انتخاب می شود.در ارتباط با یک دیتا سنتر ، بسته به نوع نرم افزار مورد استفاده و یا در ارتباط باisp  ، بهترین پروتکل با توجه به فاصله میان دو نقطه قابل انتخاب است.
 اینکه بهترین پروتکل ممکن در این شرایط ، چه پروتکلی محسوب می شود به این موضوع بستگی دارد که مورد استفاده تعاملی بوده و یا برای مثال انتقال فایل باشد. علاوه بر این محیط ارتباط هم در این انتخاب بسیار موثر است.برای مثال در شکل سه می توانید نواحی خاص عملکرد پروتکل های ارسال مجدد و تصحیح خطا را می توانید در شکل سه مشاهده کنید. بااستفاده از فناوری جدید فوجیتسو ، بهترین پروتکل در میان پارامترهای مختلف انتخاب شده و عملکرد شبکه را بهبود می دهد.
 این فناوری به کاربران در تجربه بهتر و روان تر سرویس های مبتنی بر پردازش ابری در هر شرایطی کمک شایان توجهی خواهد کرد و برای استفاده از آن نیاز به هیچ دخالتی توسط کاربر احساس نمی شود. در سال مالی 2013 ، Fujitsu laboratories سعی دارد تا امکان به کارگیری این فناوری را به عنوان راهکاری میان افزاری برای سرعت بخشیدن به ارتباطات تحت شبکه به سرانجام برساند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.