فوجیتسو پروتکل جدیدی برای انتقال داده با سرعت سی برابر TCP توسعه می دهد

فوجیتسو پروتکل جدیدی برای انتقال داده با سرعت سی برابر TCP توسعه می دهد
زمان مطالعه: 3 دقیقه

در حال حاضر دو پروتکل اصلی در انتقال داده با نام های ( TCP (Transmission Control Protocol و Datagram Protocol User ) UDP ) وجود دارند. اگر تنها نیاز به دانستن یک واقعیت در مورد این دو پروتکل داشته باشید ، باید بدانید به دلیل صرف زمان برای چک کردن خطاها ، TCP عملکرد کندتری نسبت به همتای خود دارد اما UDP به اندازه TCP به چک کردن بسته های داده نمی پردازد.  مشخصا این بررسی و سنجش داده ها از نظر وجود خطا، سرعت انتقال را محدود می کند اما فوجیتسو اعلام کرده راهی برای افزودن مکانیزم های چک کردن خطا به پروتکلی شبیه به UDP یافته است که بسیار سریعتر عمل می کند.
 در سطوح پایین، TCP داده ها را از طریق یک انتقال سفارشی و تأیید شده به مقصد منتقل می کند. برای درک بهتر کارکرد آن ، بهتر است یک صف تک ردیفه از افراد را تصور کنید که به آهستگی وارد ساختمان شده و سپس یک نگهبان تک تک آن ها را چک کرده و به آن ها اجازه ورود می دهد. صف با قابلیت اطمینان بالایی وارد ساختمان می شود اما روند حرکت آن بسیار کند است.
 

 

  

در مورد UDP هم می توانید صفی را تصور کنید که وارد یک ساختمان می شوند اما کسی به چک کردن افراد در جلوی ورودی مشغول نیست. مطمئنا همه افراد می خواهند وارد ساختمان شوند اما اگر به هر دلیلی یکی از آن ها این امکان را نیابد ، به جای جستجو به دنبال افراد از دست رفته ، ورود آن ها ادامه خواهد یافت.
 پروتکل جدید فوجیتسو نگهبانی را به کار می گیرد که بیرون رفته و به جستجوی افراد گمشده می پردازد و به سرعت به صف باز می گرداند. این روش نسبت به هر دو روش قبلی از سرعت و اطمینان بیشتری برخوردار است.

  

 

  

فوجیتسو ادعا کرده است که پروتکل جدید که هنوز نامی برای آن در نظر گرفته نشده است،  تا سی برابر نسبت به TCP سریع تر عمل کرده و می توان از آن برای کاهش میزان تاخیر سیستم عامل های مجازی تا 1/6 پروتکل های استاندارد موجود استفاده کرد. این پروتکل نرم افزاری بوده و نه تنها از روش موثرتر و با بازدهی بیشتری برای ارسال مجدد داده های از دست رفته استفاده می کند بلکه روش موثرتری را هم برای چک کردن از دست رفتن یا نرفتن داده ها بهره می گیرد.
 این پروتکل جدید ارزیابی های بسیار خوبی از پهنای باند ، تخصیص و محدود کردن آن برای انتقال داده ها در مواقع لزوم  انجام می دهد. در کنار این قابلیت ها ، فوجیتسو ادعا می کند پروتکل جدید روش های بر مبنای TCP را هم بهبود می دهد.

  

 

  

 به دلیل تاثیر کلی بر سرعت عملکرد و جلوگیری از دست رفتن داده ها ، پروتکل جدید می تواند کمک زیادی برای پیاده سازی هر چه بیشتر پروژه هایی که در فواصل طولانی از هم قرار دارند، بکند. فوجیتسو ادعا می کند که این پروتکل می تواند کارهای کاربر نهایی چون مرور وب و انتقال فایل ها را هم سرعت بخشد. به لطف، اتکا به عامل های نرم افزاری و عدم نیاز به هیچ نوع تجهیزات سخت افزاری، روند نصب این پروتکل باید بسیار آسان باشد.
 بدون آزمون های عمومی واقعی، هنوز نمی توان به صورت قطعی در مورد کاهش میزان تاخیر سیستم عامل های مجازی تا 1/6 و سرعت انتقال داده تا سی برابر اظهار نظر کرد اما بدون تردید اگر بهبودی در عملکرد پروتکل پدید نمی آمد؛ شرکت هیچ تصمیمی در مورد انجام پژوهش های جدید برای توسعه آن اتخاذ نمی کرد. فوجیتسو به جز اطلاعات کلی که در بالا آورده شد، اطلاعات و جزئیات دیگری از طرز کار این پروتکل افشا نکرده است اما مسلما برای تجاری سازی آن که به احتمال زیاد در ادامه سال جاری میلادی رخ خواهد داد ، شرکت به صورت کامل طرز کار آن را تشریح خواهد کرد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.