فوجیتسو و عرضه SCRKeeper به عنوان نخستین سیستم مدیریت ریسک بر مبنای پردازش ابری

فوجیتسو و عرضه SCRKeeper به عنوان نخستین سیستم مدیریت ریسک بر مبنای پردازش ابری
زمان مطالعه: 3 دقیقه

Fujitsu Limited و موسسه پژوهشی فوجیتسو امروز خبر از عرضه سریع SCRKeeper ، که نخستین سیستم مدیریت ریسک ابری ژاپن برای ارزیابی و مدیریت استمرار خدمت رسانی تجاری است، خبر دادند.
 این سیستم که در همکاری با Fujitsu Systems West Limited توسعه داده شده است، قادر به ارزیابی و تحلیل استمرار خدمات تجاری در شرایط بحران های طبیعی و دیگر موقعیت های غیرمترقبه است.  این نرم افزار امکان دانلود بلادرنگ آخرین نقشه داده مخاطرات محیطی و پیش بینی و ارزیابی در مورد مناطقی که تأمین کنندگان در آن واقع شده اند ، را نیز داراست. در نتیجه ، امکان پیش بینی میزان استمرار پذیری خدمات تجاری ، با شبیه سازی بحران برای بررسی و تخمین میزان اثرات آن ها بر روی عملیات مشتریان و میزان زمان مورد نیاز برای بازیابی نیز وجود خواهد داشت.
 علاوه بر این، هنگامی که بحرانی به وقوع می پیوندد، این سرویس قادر است گزارش های آماری بحران را از نقاط مختلف جمع آوری کرده و به مشتریان امکان دهد تا تأمین کنندگان جایگزین دیگری را انتخاب کرده و تولید محصول را مدیریت کنند.  
 در سال 2011 ، بحران های طبیعی بزرگی چون زلزله عظیم شرق ژاپن و جاری شدن سیل  در تایلند، با متوقف ساختن تولید و تحویل محصولات،تأثیرات عمده ای بر روی صنعت ژاپن گذاشت.  در بسیاری از موارد این مشکلات به صورت مستقیم بوجود نیامده و ناشی از صدمه دیدن تأمین کنندگان قطعات بود.  این امر سبب شد تا تمرکز بر روی آسیب پذیری های تأمین کنندگان قطعات بیش از پیش شده و بسیاری از شرکت ها به دنبال نگاشتی صحیح از زنجیره تأمین خود و برآورد ریسک ها باشند.  فرآیند سنجش و ارزیابی زنجیره تأمین توسط هر شرکت به صورت منفرد، کار بسیار بزرگی می نمود.  علاوه بر این، تأمین کنندگان مورد آزمون، ملزم به پاسخ به مطالعات و بررسی های چندین شرکت بودند که خود به خود از میزان بهره وری می کاهد.
 از سال 2007، فوجیتسو و موسسه پژوهشی اش در حال ارائه خدمات مشاوره ای به بیش از 30 مشتری برای ارزیابی مشترک زنجیره تأمین و امکان استمرار خدمات تجاری شان بوده اند.  کارهای زیادی برای توسعه روش های تحلیلی و  استاندارد برای ارزیابی ریسک ها و ساخت چارچوبی برای تصویری سازی اثرات بحران ها  بر زنجیره های تأمین صورت پذیرفته است.  سرویس ابری جدید فوجیتسو بر اساس سیستمی که برای شرکت Toyota Motors در نظر گرفته شده بود؛ طراحی شده است.
 

 

  

 قابلیت های محصول
 ارزیابی و تحلیل امکان استمرار خدمات تجاری تأمین کنندگان
 این سرویس به مشتریان امکان می دهد تا به انجام تحلیل های کمی برای بررسی میزان قابلیت استمرار عملیات تأمین کنندگان،  میزان زمان مورد نیاز برای بازیابی ، اثرات آسیب ها و آمار اقدامات متقابل انجام گرفته پیش از وقوع بحران اقدام کنند. علاوه بر این، با استفاده از مجموعه داده های عظیمی که فوجیتسو از تجارب پیشین خود آن ها را جمع آوری کرده است، امکان انجام تحلیل های چندمنظوره بر اساس محل های جغرافیایی و صنایعی که تأمین کنندگان در آن ها در حال فعالیت هستند ، برای ارزیابی نتایج و ارسال بازخورد به تأمین کنندگان نیز وجود دارد.   این قابلیت در عملیات داخلی مشتریان نیز کارآ بوده و می تواند به عنوان ابزاری برای بهبود استمرار خدمات تجاری مشتریان به کار گرفته شود.
 
 استفاده از نقشه های مخاطرات برای ارزیابی خطرات جغرافیایی برای تأمین کنندگان
 با استفاده از جدیدترین نقشه های مخاطرات؛ و نگاشت آدرس های تأمین کنندگان ، امکان شبیه سازی تصویری آسیب های مورد انتظار در طی یک بحران طبیعی وجود دارد. علاوه بر این ، هنگامی که بحرانی به وقوع می پیوندد،  سیستم می تواند به سرعت داده های اعلام شده توسط آژانس هواشناسی ژاپن را به کار گرفته و تأمین کنندگانی را که احتمال آسیب در آن بیشتر است ، مشخص سازد. این داده ها امکان مشاهده و دانلود را خواهند داشت.
 
 تحلیل تأثیرات بر روی محصولات مشتری
 بر اساس ارزیابی میزان استمرار تجاری خدمات تأمین کنندگان و نتایج ارزیابی ریسک های جغرافیایی با استفاده از نقشه های مخاطرات، این سرویس به مشتری امکان می دهد تا به تحلیل کمی تأثیرات بحران بر روی محصولات خود بپردازد. برای مثال ، مشتریان می توانند تخمین بزنند کدامیک از محصولات توسط وقفه های تولید بیشتر تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و تولید کدامیک همچنان ادامه خواهد داشت.
 
 ارائه آمار فوری از میزان آسیب برای تأمین کنندگان (که از ماه مه سال جاری در دسترس خواهد بود)
 در هنگام وقوع یک بحران، سیستم به صورت فوری و با استفاده از گزارشات تأمین کنندگان در مورد میزان آسیب ها و دورنمای تجدید عملیات ، به روز رسانی خواهد گشت. این موضوع به تأمین کنندگان قطعات امکان می دهد تا به سرعت میزان آسیب دیدگی را بررسی کرده و به فکر تجدید عملیات باشند. علاوه بر این، امکان جستجو، مرور و دانلود خلاصه ای از آمار آسیب دیدگی تأمین کنندگان، نیز وجود دارد تا مشتریان بتوانند با سرعت بیشتری به فکر جایگزینی آن ها باشند.

  

 قیمت و زمان عرضه
 این محصول با قیمتی برابر با 300000 ین ژاپن در هر ماه از روز اول آوریل در دسترس قرار خواهد گرفت.
 
 هدف
 فروش سه میلیارد ینی با احتساب سرویس های مرتبط تا پایان سال مالی 2015

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.