فوجیتسو راهکار تشخیص هویت خودکار را برای تأمین کننده قطعات هواپیما در سرتاسر دنیا عرضه می کند

فوجیتسو راهکار تشخیص هویت خودکار را برای تأمین کننده قطعات هواپیما در سرتاسر دنیا عرضه می کند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

با الصاق برچسب های AIT در فرآیند تولید به قطعات هواپیماها، امکان استفاده از راهکارهای مبتنی بر RFID برای ثبت و ذخیره داده های قطعات و گزارش های نگاهداری آن ها فراهم شده است.
 فوجیتسو امروز خبر از توسعه و تجهیز فناوری تشخیص هویت خودکار خود (AIT) برای تأمین کنندگان قطعات هواپیما در سرتاسر دنیا داده است که امکان مدیریت و ردیابی آن ها را با استفاده از RFID مهیا می کند.
 راهکار فوجیتسو ترکیبی از برچسب های AIT ، خواننده و نویسنده های AIT ، میان افزارها و نرم افزارهای مورد نیاز است که با شرایط کاری سخت صنایع هواپیمایی و استانداردهایی نظیر ATA Spec 2000 Chapter 9-5 هم سازگاری یافته است.
 با الصاق برچسب ها به قطعات در حین تولید ، تأمین کنندگان قطعات می توانند به جمع آوری و ثبت داده در مورد قطعات ، چون تاریخ تولید، پیکربندی و حتی خدمات پس از فروش با قالبی استاندارد و منطبق با صنعت شان اقدام کنند. این امر سبب می شود تا یک قطعه در چرخه زندگی خود از تولید گرفته تا نگاهداری قابل ردیابی باشد.
 این راهکار مدیریت بسیار دقیق تر و  موثرتر قطعات را به صورت کامل امن در صنایع هوایی در کنار تحویل سریع تر و جبران کسری کالاها به  دلیل دید بهتر فراهم  می سازد. همچنین این راهکار می تواند با کاستن از هزینه انبار و بهبود چرخه های کاری به کاهش هزینه و افزایش درآمدها نیز کمک کند.
 از زمان عرضه برچسب های RFID ۶۴ کیلوبایتی در سال ۲۰۰۸؛ که پرظرفیت ترین برچسب های دنیا به شمار می روند، و افزایش تقاضای صنایع هوا فضا، فوجیتسو پیشگام استفاده از فناوری RFID در این صنعت بوده است. AIT  به صورت فزاینده ای برای ردیابی و گزارشات نگهداری قطعات در صنایع هوایی مورد استفاده است. تولیدکنندگان عمده از چندی پیش استفاده از این فناوری را برای عملیات نگهداری و مدیریت قطعات آغاز کرده اند.
 فوجیستو پیش از این ، این راهکار را در چندین نیروی هوایی به کار گرفته و حالا با توسعه آن، سعی دارد تا با افزودن برچسب های AIT در حین تولید به قطعات ، به ذخیره و جمع آوری اطلاعات و مدیریت آن ها برای سازندگان قطعات هوایپماها یاری رساند.  این راهکار امکان ردیابی و مدیریت درست یک قطعه را در تمامی چرخه زندگی خود میسر می سازد.
 

 

 
 ویژگی های کلیدی  

     

  1. راهکاری جامع
  2.  

 فوجیتسو تمامی چیزهای مورد نیاز از برچسب های AIT گرفته ، خواننده و نویسنده های AIT، میان افزارها و نرم افزارهای اختصاصی را به صورت جامع و کامل عرضه می کند. این امر از میزان کار مورد نیاز برای به کارگیری راهکار توسط مشتری خواهد کاست.  

     

  1. سازگاری با استانداردهای بین المللی خاص صنایع هوا و فضا
  2.  

 راهکار فوجیتسو به صورت کامل با استانداردهای خاص صنایع هوا فضا سازگار بوده و به کارگیری این سرویس ، امکان مدیریت قطعات هوایپما را با اطمینان فراهم می سازد.
 به دلیل اهمیت ویژه مسائل امنیتی در این صنعت، برچسب های RFID باید با سخت ترین قوانین و مقررات امنیتی صنایع هواپیمایی سازگار باشد.
  

     

  1. متمرکز سازی و تحلیل اطلاعات در فضای ابری
  2.  

 علاوه بر ذخیره اطلاعات در هر یک از برچسب های AIT ، امکان مجتمع سازی آن ها در فضای ابری نیز وجود دارد.
 از آنجاییکه هر یک از برچسب های AIT امکان ذخیره اطلاعات را به صورت منفرد دارند ، امکان مدیریت آن ها حتی در هنگامی جابجایی میان چند فروشنده و یا در صورت در دسترس نبودن شبکه هم وجود دارد. علاوه بر این، جمع آوری اطلاعات در فضای ابری نیز وجود داشته و بنابراین امکان تحلیل و یکپارچه سازی اطلاعات  هر مشتری نیز فراهم شده است.
 اجزای راهکار
  

     

  1. برچسب های AIT
  2.  

 این برچسب ها به صورت ویژه برای این راهکار طراحی شده و امکان سفارشی سازی آن ها نیز در صورت درخواست مشتری وجود دارد.  

     

  1. خواننده و نویسنده های AIT
  2.  

 از فرکانس های بین المللی RFID پشتیبانی می کنند.  خواننده و نویسنده های AIT با میان افزارهای استاندارد فوجیتسو عرضه می شوند.  

     

  1. میان افزار AIT
  2.  

 که یک محیط اجرایی سازگار با استانداردهای بین المللی چون EPCglobal ، ATA Spec 2000 Chapter 9-5 را مهیا ساخته و می تواند به عنوان یک زیرساخت جهانی برای صنعت هوا فضا به کار گرفته شود. این میان افزار کار بدون وقفه و هماهنگ تمامی اجزا با یکدیگر را که شامل امکان برقراری ارتباط با سرورها می شوند را نیز تضمین می کند.  

     

  1. پشتیبانی از نرم افزارها و سیستم
  2.  

 فوجیتسو می تواند نرم افزار های مورد نیاز و مناسب هر مشتری را توسعه داده و خدمات پشتیبانی و نگاهداری از آن ها را هم برای وی عرضه دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.