فوجیتسو به همراه موسسه پژوهشی Daiwa و KDDI نخستین محیط پردازش ابری میانمار را می سازند

فوجیتسو به همراه موسسه پژوهشی Daiwa و KDDI نخستین محیط پردازش ابری میانمار را می سازند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

با به کار گرفته شدن پردازش ابری در بانک مرکزی میانمار ، این سیستم راه خود را به بازارهای مالی ملی این کشور باز خواهد کرد
 فوجیتسو ، موسسه پژوهشی Daiwa و KDDI امروز خبر از همکاری شان برای ایجاد نخستین محیط پردازش ابری میانمار دادند. این محیط ابری که برای بانک مرکزی میانمار ساخته می شود ، قصد دارد تا بهره وری عملیات بانکی را افزایش دهد. این سیستم شامل یک زیر ساخت ابری اختصاصی خواهد بود که بر اساس مدل استاندارد سازی شده Alliance Cloud طراحی شده و در کنار یک سرویس دسکتاپ برای ملاحظات امنیتی به کار گرفته خواهد شد.
 
 برای پیشرفت سریع در روند یکپارچه سازی اقتصادی کشورهای عضو ASEAN که باید تا سال 2015 به سرانجام برسد ، میانمار به سرعت در حال اصلاحات دموکراتیک است و به دنبال روش هایی برای مدرنیزه کردن بخش اقتصادی خود با قوانین جدید برای آماده سازی زیرساخت بورس می گردد. تحت چنین شرایطی، مانایی عملیات بانکی بانک مرکزی میانمار با توجه به نقش اساسی و محوری این بانک در اقتصاد ، چاپ اسکناس و مدیریت سیاست های اقتصادی این کشور ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
 
 تابحال بسیاری از عملیات پیچیده بانک مرکزی میانمار به صورت دستی انجام می شده اند. با توجه به توسعه فزاینده اقتصادی این کشور، بدون تردید باید شاهد افزایش بی سابقه ای در عملیات مالی این بانک باشیم که مدیریت حجم این مکاتبات و اسناد کاغذی را به امری دشوار و مشکلی بالقوه تبدیل می کند.  علاوه بر افزایش بهره وری بانک ، محیط پردازشی جدید از سطوح امنیتی بالای مورد نیاز موسسات مالی برخودار بوده و اجازه پیاده سازی مطمئن و مانای سیاست های مالی را به بانک مرکزی خواهد داد که قطعا می تواند به رشد اقتصادی میانمار کمک قابل توجهی کند.
 

 

 
 در معرفی محیط پردازش جدید ، Daiwa به عنوان مسئول طراحی و ساخت زیر ساخت جدید و محیط کاربری معرفی شده،  فوجیتسو مسئول تأمین تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز چون سرور ها و کلاینت ها و همچنین سیستم تعیین هویت مطلوب بوده و KDDI هم وظیفه طراحی و ساخت شبکه محلی بانک مرکزی را بر عهده خواهد داشت.  این سه شرکت به دنبال راهکاری مطمئن و با کیفیت شناخته شده ژاپن برای ارتقای فناوری اطلاعات و ارتباطات در بخش مالی میانمار هستند تا به توسعه اقتصادی این کشور کمک کرده باشند.
 
 این محیط جدید راه را برای توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات که برای مدرنیزه کردن سیستم مالی میانمار ضروری به نظر می رسد هموار کرده و گام مهمی در ایجاد بورس این کشور بر خواهد داشت.
 فوجیتسو مفتخر است تا با انجام این کار قدم بزرگی در سرعت بخشیدن به روند این مدرنیزه کردن داشته باشد. پیش از این نیز این غول ژاپنی در پروژه های مشابهی که با استانداردهای Alliance Cloud سازگار بوده است ، همکاری داشته و بنابراین باید شاهد بهره گیری از تجارب پیشین شرکت در این پروژه هم باشیم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.