فوجیتسو ، NTT و NEC برای فراهم آوردن نرخ انتقال 400 گیگابیتی ، متحد می شوند

فوجیتسو ، NTT و NEC برای فراهم آوردن نرخ انتقال 400 گیگابیتی ، متحد می شوند
زمان مطالعه: 4 دقیقه

Fujitsu Limited ، شرکت تلفن و تلگراف ژاپن (NTT) و NEC امروز از اتحاد و ترکیب تیم های تحقیق و توسعه شان ، برای فراهم آوردن امکان انتقال داده ها با سرعت 400 گیگابیت بر ثانیه خبر دادند. با در کنار هم قرار دادن توانمندی های تکنولوژیکی که در عرضه فناوری انتقال داده ها با سرعت 100 گیگابیت شاهد ظهور آن ها بودیم، این شرکت ها تمام توان شان را برای بهینه کردن عملکرد و کارآتر کردن روش انتقال همگرای نوری دیجیتال که یکی از روش های کلیدی در انتقال داده ها از طریق فیبر نوری است ، به کار گرفته اند. این امر سبب می شود تا به پیدایش شبکه های نوری سطح بالای جهانی که سرعت ، مصرف کم انرژی و انعطاف پذیری را در هم می آمیزند و همینطور بهبود یافتن سایر فناوری های انتقال داده از طریق فیبر نوری امیدوار باشیم. این کمیته تحقیق و توسعه با پشتیبانی همه جانبه وزارت فناوری و امور داخلی ژاپن با نام تحقیق و توسعه پروژه ای برای دستیابی به شبکه های پرسرعت سبز همراه است. 

 

  

 دانا کوپرسون یکی از محقیق و تحلیلگران صنعتی در شرکت VP می گوید: در سال 2012 تقاضا برای محصولاتی که از شبکه های 100 گیگابیتی استفاده می کنند ، با رشد بی نظیر و قابل توجهی همراه بود. تقاضا برای شبکه های ارتباطی همیشه در حال افزایش است. بنابراین نیاز به راهکارهای 400 گیگابیتی که پهنای باند بیشتری را در عین مصرف انرژی کمتر  و انعطاف بالاتر مهیا می کند ، ضروری به نظر می رسد. همکاری بازیگران کلیدی این صنعت چون فوجیتسو ، NTT و NEC می تواند امید بخش روزنه های جدید در این زمینه باشد. اپراتورها ، سازمان ها ، دولت ها و دیگران قطعا با جدیت خاصی تحقیقات آن ها را دنبال خواهند کرد.
 
 پس زمینه
 برای تطابق یافتن و سازگاری با رشد انفجاری در ترافیک داده ها که از رشد سریع اینترنت و گوشی های هوشمند در سال های اخیر نشأت می گرفته است ، روش های انتقال صد گیگابیتی داده ها در فیبرنوری شکل کاربردی تری به خود گرفته اند. در همین حال با ورود به عصر داده های حجیم  و همین طور جهش در تنوع داده های انتقالی میان سیستم ها، انتظارات و چشمداشت های مشتریان نیز در مورد سرعت و خدمات روند رو به رشدی دارد اما شبکه ها هم نوسانات بسیاری را در ترافیک ارتباطی شاهد خواهند بود و بدین طریق ساخت شبکه ای منعطف که امکان تطبیق با این شرایط را داشته باشد، بیش از هر زمان دیگری لازم به نظر می رسد.
 معماری شبکه های منعطف نیاز به توانایی تطبیق بلادرنگ با تغییرات صورت گرفته در حجم داده ها و فواصل انتقال داده ها دارد. بنابراین تقاضای بسیاری برای ساخت شبکه های منعطفی که می تواند تفاوت های منطقه ای را در معماری شبکه با فناوری تک هسته ای پشتیبانی کند ، وجود دارد.
 برای روبرو شدن با چنین چالش هایی ، این سه شرکت با هدف ساخت شبکه ای منعطف و کم مصرف که با محیط زیست سازگار باشد ، وارد میدان شده اند. آن ها آغازگر تحقیق و توسعه برای پیاده سازی فناوری های اصلی مورد نیاز برای این شبکه ها هستند.

  

 

 
 برنامه تحقیق و توسعه
 فوجیتسو ، NTT و NEC همکاری خود را برای تحقیق و توسعه شبکه های نوری همگرای صد گیگابیتی بعنوان بخشی از برنامه تحقیق و توسعه بر روی شبکه های پر سرعت نوری انتقال داده های وزارت فناوری و امور داخلی ژاپن آغاز کرده اند. فناوری DSP-LSI که در سال 2012 در نتیجه اجرای این برنامه در سال های پیش تجاری سازی شده بود ، عمده ترین بخش بازار را در دنیا در اختیار دارد. نتایج موفقیت آمیز این طرح در بسیاری از شبکه های نوری شرکت های بزرگ در سرتاسر دنیا به کار گرفته شده است.
 به منظور بهره بردن از توانمندی های این سه شرکت و کار گروهی بهتر برای دستیابی به حجمی بالاتر در کنار مصرف انرژی اندک ، این شرکت ها تحت عنوان پروژه تحقیق و توسعه شبکه های پرسرعت سبز برای ایجاد شبکه های چهارصد گیگابیتی به فعالیت خواهند پرداخت.
 این تحقیق مشترک امکان انتقال داده با نرخ چهارصد گیگابیت در هر ثانیه را با استفاده از DP-QPSK که در حال حاضر  برای انتقال های صد گیگابیتی در کنار DP-16QAM استفاده می شود ،ممکن خواهد ساخت. با استفاده از این فناوری های مدولاسیون در فیبر پرتراکم 60 کانالی ، این فناوری پرسرعت ترین شبکه های فیبر نوری را با امکان انتفال 24 ترابیتی مهیا خواهد ساخت. علاوه بر این ، برای مصرف کمتر ، از تعداد دستگاه های مورد نیاز هم در این فناوری کاسته خواهد شد.
 این پروژه به شرکت ها امکان خواهد داد تا نسل آینده شبکه های فیبر نوری را تا سال 2014 با مشخصه های زیر به عرصه عمل برسانند:
 
 1-امکان انتقال 400 گیگابیت داده در هر ثانیه و 24 ترابیت در فیبرهای متراکم 60 کانالی
 2-کاهش قابل توجه مصرف انرژی  در نتیجه نیاز به دستگاه های کمتر
 3-ساخت شبکه های منعطف از طریق مدولاسیون و دی مدولاسیون تطبیقی با استفاده از یک سخت افزار منفرد در شبکه

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.