به کارگیری سیستم مدیریت آموزشی CoursePower شرکت فوجیتسو برای تصویر سازی رفتار آموزشی و بهبود کارآیی دانشگاه ها

به کارگیری سیستم مدیریت آموزشی CoursePower شرکت فوجیتسو برای تصویر سازی رفتار آموزشی و بهبود کارآیی دانشگاه ها
زمان مطالعه: 2 دقیقه

دانشگاه ملی یوکوهاما و فوجیتسو از همکاری شان برای برای توسعه CoursePower ، سیستم مدیریت آموزشی فوجیتسو برای  دانشگاه ها، خبر دادند. با استفاده از داده های انباشته شده در CoursePower ، میزان آمادگی هر دانشجو ارزیابی شده، عادت مرور در وی به وحود آمده و امکان شرکت در بحث های کلاسی هم برای آن ها فراهم می شود. جنبه های مختلف رفتار آموزشی دانشجویان چون میزان اشتیاق، برنامه ریزی و پشتکار هم با نمودارهایی به نمایش در می  آیند. بدین ترتیب ، فرای تست های ساده و نمرات ، امکان سنجش رفتار دانشجویان که تاثیر زیادی بر عمق درک آن ها دارد، با نگاهی سریع و گذرا به وجود خواهد آمد. 

 

  

 دانشگاه یوکوهاما از این قابلیت جدید برای تحلیل و تهیه گزارش از رفتار آکادمیک دانشجویان استفاده خواهد کرد و در آپریل 2013 استفاده از آن را به صورت نهایی در خواهد آورد.  با توجه به میزان رشد منفی جمعیت و سرعت پیشرفت جهانی شدن در ژاپن ، دانشگاه های این کشور در رقابت سختی درگیرند.  به عنوان نوعی سنجش کیفیت در روش های آموزشی خاص ، قانونی به تصویب رسیده است که دانشگاه را مجبور به انتشار نتایج آزمون های داخلی می کند. همین طور با تنوع هر چه بیشتر سیستم های آموزشی ، نیاز به تهیه دستورالعمل های خاص برای هر دانشجو بیش از پیش احساس می شود. علاوه بر این وزارت علوم، فرهنگ ، آموزش و فناوری ژاپن به استفاده هرچه بیشتر از فناوری اطلاعات در دانشگاه ها و مدارس برای مدیریت سیستم های آموزشی تاکید بسیاری دارد.
 دانشگاه ملی یوکوهاما از دو سال پیش در حال استفاده از CoursePower است.اما فوجیتسو و مسئولین دانشگاه معتقدند قابلیت های جدید نرم افزار می تواند نقشی اساسی در بهبود کیفیت آموزش بازی کند. فوجیتسو پس از آزمون های تحلیلی بسیار تصمیم به توسعه این قابلیت گرفته است . این نرم افزار اکنون 60 نوع از رفتار های آموزشی که بر کیفیت یادگیری تأکید دارند را تحت پوشش خود دارد. دانشگاه ملی یوکوهاما از این نرم افزار برای ردیابی تعداد کلاس ها ، تعداد دانشجوهای حاضر در هر کلاس و بهینه سازی سیستم مدیریت یادگیری نیز استفاده می کند .

  

 

  

 Fujitsu limited در حال کار بر روی افزایش دقت این قابلیت با گروه بندی کلاس ها با استفاده از شرایط خاص است. شرکت سعی دارد تا از این قابلیت برای پشتیبانی از یادگیری در CoursePower بهره بگیرد.
 فوجیتسو به کاربردی تر ساختن CoursePower ادامه داده و قابلیت های جدید را هم بهبود خواهد داد. در آینده اطلاعات تحلیلی پس از فارغ التحصیلی نیز برای راهنمایی دانشجویان در یافتن شغل مناسب به این سیستم افزوده خواهد شد. از جمله این امکانات می توان به راهنمای سریع تهیه رزومه اشاره کرد. در آینده نیز فوجیتسو با استفاده از ابزارهای مختلف همچنان به پشتیبانی از تجهیزات و توسعه سیستم های آموزشی ادامه خواهد داد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.