برتری هاردهای SSD نسبت به هاردهای HDD

برتری هاردهای SSD نسبت به هاردهای HDD
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

هارد SSD یا solid drive state یک ابزار حافظه است که از تراشه یرای دخیره سازی دائم داده‌ها استفاده می‌کند. در واقع SSD حافظهٔ مبتنی بر flash است که در مقایسه با هارد دیسک‌های قبلی برق کمتری مصرف می‌کند و از مقاومت بیشتری نیز برخوردار است. در زیر به تفاوت های عمده هاردهای SSD و هاردهای HDD می پردازیم.
  
 هاردهای SSD با دوام تر هستند.
 هاردهای SSD طراحی غیر مکانیکی دارند و در برابر ضربه مقاومند. هاردهای HDD چند قسمت متحرک دارد که آنها را نسبت به ضربه و صدمه آسیب پذیر می کند.
   

  
 هاردهای SSD سریعتر هستند.
 هاردهای SSD می توانند عملکردی ۱۰۰ برابر بزرگتر، دسترسی آنی به دیتا، بوت آپ سریعتر، انتقال فایل پرشتاب تر و در کل محاسبات  تندتری نسبت به هارد های HDD داشته باشند.
   

  
 هاردهای SSD انرژی کمتری مصرف می کنند.
 در زمان پیک بار، هاردهای SSD  با کمتر از ۲وات برق مصرف بسیار کمتری نسبت به هاردهای HDD با ۶ وات برق دارند. راندمان انرژی می تواند عمر باطری در نوت بوک را افزایش و فشار برق بر روی سیستم را کاهش دهد.
   

  
 هاردهای SSD سبک تر هستند.
 وزن هاردهای SSD بسیار کم تر از وزن هارد های HDD است؛ ۷۷ گرم در برابر ۷۵۲گرم نکته قابل توجّهی است. هارد های SSD که در نوت بوکتان وجود دارد شما را در راههای طولانی خسته نمی کند.
   

  
 هاردهای SSD به صرفه تر هستند.
 برای بیزینس ها در طولانی مدت هاردهای SSD با مصرف انرژی کمتر و سودمندی بیشتر در IOPS بسیار مقرون به صرفه است. یک هارد SSD کارایی ۱۰۰ هارد HDD را دارد.
   

 
 هاردهای SSD خنک تر هستند.
 هاردهای SSD با ارتقای ذخیره سازی کارامد انرژی، به توان کمی برای انجام کار نیاز دارند و گرمای کمتری تولید می کنند.
   

 
 هاردهای SSD کم صدا تر هستند.
 هاردهای SSD که هیچ قطعه متحرکی ندارند تقریبا بی صدا کار می کنند و مزاحم شما در زمان بازی یا تماشای فیلم نمی شوند.  

  

  

  

بهین تکنولوژی چندین محصول از محصولات فوجیتسو را با هارد SSD ارائه می دهد که از جمله می توان به Lifebook UH572، Lifebbok U772، و تبلت M532 اشاره کرد.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.