استفاده از اسکنرها و نرم افزار OCR فوجیتسو در ششمین سرشماری ملی چین

استفاده از اسکنرها و نرم افزار OCR فوجیتسو در ششمین سرشماری ملی چین
زمان مطالعه: 3 دقیقه
 

چین- 29 ژوئن 2011

  

فوجیتسو امروز اعلام کرد، اداره ملی آمار چین (NBSC) در Beijing (پکن)، با استفاده از 1700 اسکنر سری fi و نرم افزار OCR1 (علامت خوان نوری) فوجیتسو موفق شد ششمین پروژه ملی سرشماری چین را در زمانی بسیار کوتاه به انجام برساند.

  

 قابل توجه است که اسکنرهای سری fi فوجیتسو هم اکنون در رده اسکنرهای تجاری، بالاترین سهم بازار را در دنیا به خود اختصاص داده اند.

  

واضح است کشوری مانند چین با داشتن بیشترین جمعیت دنیا، برای تهیه آمار جمعیتی و اطلاعات فردی 1.3 میلیارد نفر با چالش بزرگی رو به رو است. برای اجرای این پروژه میلیون ها آمارگیر به نقاط مختلف چین اعزام شدند تا اطلاعات اولیه خانوار مانند شغل، درآمد و سابقه تحصیلی افراد را جمع آوری نمایند. سپس این آمار توسط مجموعه ای از اسکنرها و نرم افزار OCR به داده های دیجیتال تبدیل شد تا امکان محاسبه سریع و دقیق نتایج فراهم گردد. نتیجه این سرشماری بیش از 740 میلیون برگه سرشماری با اطلاعات دست نویس بود که می بایست در صدها دفتر NBSC در سراسر چین اسکن می شدند.

  

  

برای موفقیت این پروژه در زمان مناسب، NBSC نیازمند گزینه های زیر بود:

  

  

     

  • اسکنرهای با توان بالا که تحمل 24 ساعت کار مداوم و سخت را داشته باشند
  •  

  • یک نرم افزار OCR بسیار دقیق که بتواند با سرعت و دقتی بالا اطلاعات دست نویس برگه های سرشماری را پردازش کند
  •  

  • وجود شبکه ای گسترده در سراسر چین تا امکان پشتیبانی سریع محصولات فراهم شود
  •  

  

برای دست یابی به موارد یاد شده، NBSC اسکنرهای سری fi فوجیتسو را که توسط یکی از شرکت های تابعه گروه فوجیتسو به نام PFU تولید و تجهیز شده بود انتخاب کرد. همچنین بهینه سازی برنامه OCR برای شناسایی و پردازش دستخط چینی نیز به مرکز تحقیقات و توسعه فوجیتسو سپرده شد.

  

 توضیحات تکمیلی

  

 اسکنرهای سری fi
 اسکنرهای سری fi به کار رفته در این پروژه، ساخت شرکت FPU یکی از شرکت های تابعه گروه فوجیتسو می باشند که با سرعت 180 تصویر در دقیقه (90 صفحه در قطع A4) می توانند 45000 برگه در روز اسکن کنند. این اسکنر ها هم
اکنون در رده اسکنرهای تجاری، بالاترین سهم بازار را در دنیا به خود اختصاص داده اند.

  

  

 نرم افزار OCR
 بهینه سازی نرم افزار OCR برای زبان چینی در این پروژه توسط مرکز تحقیقات و توسعه فوجیتسو انجام گرفته است. این نرم افزار می توhند اسامی دست نویس و ناخوانای چینی را با دقت بی نظیر 99.4 درصد شناسایی کند.

  

  


 

Optical Character Reader :OCR1 (علامت خوان نوری) دستگاه هایی که حروف دست نوشته و چاپی بازتابیده از اسناد را شناسایی کرده و آنها را به داده های دیجیتال تبدیل می کنند.

  

  

فوجیتسو در یک نگاه:

  

  

  

کمپانی فوجیتسو شرکتی پیشرو در ارایه راه حل های پیشرفته و حرفه ای به تجارت ها و کمپانی هایی است که بر پایه ICT در بازارهای جهانی کار می کنند. این شرکت در حال حاضر در بیش از 70 کشور دنیا در حال فعالیت می باشد و دارای بیش از 170 هزار نیروی کار جهت حمایت و ارایه خدمات به مشتریان می باشد. فوجیتسو جهت طراحی و تولید محصولات خود ترکیبی از متخصصان سیستم ها و خدمات IT، و محصولات ارتباطی و محاسباتی را به وجود آورده است که این ترکیب باعث می شود کمپانی بتواند ارزش افزوده ای را از طریق محصولات با کیفیت به مشتریان خود ارایه کند.

  

  

  

این کمپانی در حال حاضر سومین کمپانی بزرگ دنیا در صنعت و خدمات IT می باشد. محصولات تولیدی این شرکت در کشور آلمان شامل انواع: PC، سرور، Storage، تبلت، نوت بوک، Zero Client، تین کلاینت، کی برد، مادر بورد، صفحه نمایش و Work Station می باشد.

  

 
  

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.