اخطار! هواپیمای بدون سرنشین شما توسط یک ویروس کامپیوتری ربوده شده است

اخطار! هواپیمای بدون سرنشین شما توسط یک ویروس کامپیوتری ربوده شده است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

۷ اکتبر ۲۰۱۱- هواپیماهای بدون سرنشین ارتش ایالات متحده آلوده به ویروس شدند. هنوز گزارشی از به سرقت رفتن اطلاعات اعلام نشده و به نظر می رسد که خلبان ها کنترل هواپیماها را در دست دارند اما موفق به از بین بردن ویروس نشده اند.

  

این نفوذ نشان می دهد که حتی پیشرفته ترین سیستم های نظامی هم می توانند در معرض حمله ویروس ها قرار بگیرند. به گزارش Wired.com به نظر می رسد این ویروس که دو هفته پیش توسط سیستم امنیتی ارتش ایالات متحده شناسایی شده است، از طریق هارد دیسک های قابل حمل پخش شده باشد.

  

این ویروس که نوعی “keylogger” است، می تواند با ردیابی ضربه های کیبرد هرچه را که در کامپیتر تایپ می شود ضبط کند. هنوز مشخص نیست که این یک آلودگی معمولی بوده است و یا اینکه اختصاصا سیستم کنترل این هواپیماها را هدف قرار داده است.

  

هواپیماهای بی سرنشین که برای جاسوسی و انهدام اهداف در مناطق دوردست به کار گرفته می شوند همواره جزو نقص های امنیتی محسوب می شوند چرا که فیلم های ضبط شده را بدون رمزنگاری به پایگاه خود مخابره می کنند.

  

۱- keylogger: یک برنامه بسیار کم حجم و غیر قابل تشخیص است که پس از نفوذ به کامپیوتر همه چیز را ضبط می کنند، از ضربه های صفحه کلید گرفته تا کلیک های انجام شده و سپس اطلاعات را به کامپیوتر میزبان مخابره می کنند.

  

گرچه از نرم افزارهای keylogger در کارهای خرابکارانه مانند جمع آوری اطلاعات محرمانه مانند رمز عبور حساب های بانکی، شبکه های اجتماعی و کارت های اعتباری استفاده می شود، اما همیشه هم مخرب نیستند و برای مثال در کنترل کودکان در استفاده از اینترنت کارایی دارند.

  

فوجیتسو در یک نگاه:

  

فوجیتسو شرکتی پیشرو در ارایه راه حل های تجاری مبتنی بر ICT در بازارهای جهانی است که در حال حاضر سومین کمپانی بزرگ دنیا در صنعت و خدمات IT محسوب می شود. این کمپانی که در سال ۱۹۳۵ تاسیس شده است، هم اکنون با داشتن ۱۷۲ هزار کارمند در بیش از ۷۰ کشور دنیا خدمات خود را ارایه می دهد. فوجیتسو با به کارگیری ترکیبی از کارشناسان نخبه سیستم ها و خدمات IT و پیشرفته ترین فناوری های در زمینه محاسبات، ارتباطات و صنایع میکروالکترونیک، توانسته است با ارایه محصولات باکیفیت به مشریان، آنها را از ارزش افزوده محصولات خود بهره مند سازد.

  

محصولات تولیدی فوجیتسو در کارخانه های آلمان و ژاپن عبارت اند از:
 PC، نوت بوک، تبلت و تبلت PC، سرور، Work Station، Storage، Zero Client، Thin client، صفحه نمایش، کی برد، مادر برد، گوشی های هوشمند و …

  

آیا می دانید:

  

     

  •  
    فوجیستو سومین شرکت بزرگ ارایه دهنده خدمات IT در دنیا و شماره ۱ در ژاپن است.

     

  •  

  •  
    فوجیتسو در بین ۵ شرکت اول تولید کننده سرور در دنیا قرار دارد.

     

  •  

  •  
    تا به حال بیش از ۳۴۰۰۰ اختراع در کمپانی فوجیستو به ثبت رسیده است.

     

  •  

  


ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.