کدام قطعات را در مینی پی سی یا آل این وان ارتقا دهیم؟ (بخش دوم)

کدام قطعات را در مینی پی سی یا آل این وان ارتقا دهیم؟ (بخش دوم)
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بسیاری از مینی پی سی یا آل این وان های موجود در بازار و از جمله محصولات برند ایرانی یونیوو، قابلیت نصب درایو سالید یا SSD را دارند، اما به منظور کاهش قیمت نهایی و ارائه حق انتخاب به کاربران در محصولات یونیوو از نصب این قطعه صرف نظر شده است. پس از انتشار بخش اول از مقاله کدام قطعات را در مینی پی سی یا آل این وان ارتقا دهیم که به افزایش حجم حافظه رم اختصاص داشت، اکنون به دومین قطعه قابل ارتقا می پردازیم.

هارد دیسک ها دارای قطعات مکانیکی و یک یا چند صفحه ضبط مغناطیسی هستند و به همین دلیل دستیابی به داده ها به صرف زمان، انرژی و البته ایجاد نویز منجر می شود. از سوی دیگر سرعت هارد دیسک های 3.5 اینچی متداول فراتر از 140 مگابایت بر ثانیه نیست و این رقم در هارد دیسک های 2.5 اینچی کمتر از 100 مگابایت است. در نتیجه سرعت راه اندازی سیستم عامل به شدت کند بوده و قابلیت چند وظیفگی یا اجرای همزمان چند نرم افزار نیز با اختلال مواجه می شود.

کدام قطعات را در مینی پی سی یا آل این وان ارتقا دهیم؟ (بخش دوم)

با نصب درایو سالید یا SSD می توانید از سرعت انتقال داده بسیار بالای در حدود 450 تا 550 مگابایت بر ثانیه در انواع SATA و M.2 بهره مند شوید. در صورتی که مینی پی سی یا آل این وان شما از درایو های NVMe پشتیبانی می کند، سرعت انتقال داده ها به حدود 3000 مگابایت بر ثانیه نیز افزایش خواهد یافت.

پیش از خریداری درایو سالید باید مشخصات مینی پی سی و آل این وان خود را در وب سایت شرکت سازنده بررسی کنید تا از نوع رابط و ظرفیت قابل پشتیبانی مطلع شوید. سپس بهترین مدل را بر اساس بودجه و کاربرد خود انتخاب، خریداری و در نهایت نصب کنید. با نصب SSD می توانید از سرعت بسیار بالای راه اندازی سیستم عامل، اجرای هم زمان چند نرم افزار، سرعت Load بالاتر در بازی های جهان باز و سرعت بالای انتقال داده بهره مند شوید.

کدام قطعات را در مینی پی سی یا آل این وان ارتقا دهیم؟ (بخش دوم)

درایو های سالید به دلیل ساختار خود که فاقد قطعات مکانیکی است، هیچ گونه نویزی ایجاد نمی کنند و حتی در مقابل لرزش در حد مناسبی مقاوم هستند. از سوی دیگر انواع SSD به دلیل ساختار و معماری خود دارای طول عمر بسیار بالاتر (حدود 15 برابر) نسبت به انواع هارد دیسک ها هستند. نصب کردن درایو سالید یا SSD در مینی پی سی یا آل این وان نیازمند باز کردن قاب دستگاه و دستیابی به مادربرد است. در صورتی که دانش فنی کافی ندارید، توصیه می شود که این کار را به افراد متخصص یا در صورت وجود زمان گارانتی محصول به نمایندگی های معتبر مراجعه فرمایید.


خرید محصولات سازمانی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع کامپیوتر یکپارچه یونیوو با شماره 88177895 و 88500045 تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.