کدامیک از لپ‌تاپ‌های لنوو را خریداری کنیم؟ (بخش دوم)

کدامیک از لپ‌تاپ‌های لنوو را خریداری کنیم؟ (بخش دوم)
زمان مطالعه: 2 دقیقه

در خبر قبلی اشاره کردیم که شرکت لنوو در سالیان اخیر از تنوع خوبی در تولید لپ‌تاپ برخوردار شده است و دو سری پر فروش این شرکت از جمله لپ‌تاپ‌های سری تینکپد و سری یوگا مورد بررسی قرار گرفتند. به جرات می‌توان گفت که لنوو در صدر تولید کنندگان لپ‌تاپ قرار دارد که بیشترین تنوع محصولات رایانه ای را داراست. در این گزارش نیز سری‌‌های مختلف Flex، Legion، Ideapad و Chromebook مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

 لپ تاپ لنوو سری Flex

 
 سری Flex؛ لپ‌تاپ‌های هیبریدی مقرون به صرفه
 لپ‌تاپ‌های Flex لنوو مانند سری یوگا کاملا نازک، سبک یا جذاب نیستند، اما از لحاظ قیمتی بسیار مقرون به صرفه هستند. این سری در اندازه‌های 14 و 15 اینچی تولید می‌شوند. سری Flex دارای دستگاه‌های قدرتمندی مانند Flex 5 نیز می‌باشد که با مشخصات بالای نمایشگر 4K و گرافیک انویدیا در رقابت با سایر محصولات تولید می‌شود.
  

 لپ تاپ لنوو سری Legion

 
 سری Legion؛ مناسب برای بازی
 لپ‌تاپ‌های سری گیمینگ پرطرفدار Legion، تنها در دو مدل و با قیمت‌های متفاوت تولید می‌شوند. لپ تاپ Legion Y720 دارای کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX 1060 است در حالیکه مدل Y520 از یک کارت گرافیک GTX 1050 Ti بهره می‌برد. هر دو دستگاه با طراحی‌های زیبای قرمز و مشکی رنگ بدنه تولید می‌شوند و از صفحه کلید بسیار قدرتمندی برخوردار شده‌اند.
  

 لپ تاپ لنوو سری IdeaPad

 
 سری Ideapad؛ لپ‌تاپ‌های مصرفی ارزان قیمت
 لپ‌تاپ‌های سری آیدیاپد شرکت لنوو از سال 2008 تولید شدند و استفاده از آنها در ابتدا فقط در کشور چین رواج داشت. محصولات آیدیاپد بیشتر با هدف درخواست‌ مشتریان عادی و در چهار سری تولید می‌شوند که در ذیل بیان شده‌اند:
   Series100: اکثر محصولات این سری با بودجه بسیار کمی تولید می‌شوند و از تراشه‌های Intel Pentium یا چیپست‌های AMD A8 در ساخت آنها استفاده می‌شود. قیمت گذاری آنها نیز از 400 دلار آغاز می‌گردد.
   Series300: لپ‌تاپ‌های 15 اینچی این سری با قیمت 350 دلار آغاز شده و با صفحات نمایش لمسی و غیرلمسی در دسترس می‌باشند.
   Series500: با قیمت 629 دلار و با گرافیک مجزا Radeon در دسترس می‌باشند. جدیدترین لپ‌تاپ‌های 14 و 15 اینچی این سری، دارای پردازنده‌های نسل هفتم اینتل هستند و از رزولیشن تصویر بالایی برخوردارند.
   Series700: در اندازه قابل حمل13.3 اینچی تولید می‌شوند و دارای ویژگی‌های برتری مانند SSDهای PCIe و پانل صفحه نمایش 1080 پیکسل هستند.
 
 سری Chromebook؛ برای کسب و کار یا محیط آموزشی
 اگر به دنبال یک لپ‌تاپ کروم بوک مجهز به سیستم عامل گوگل کروم هستید، می توانید شرکت لنوو را برای این هدف انتخاب نمایید. محصولاتی مانند Lenovo N23 و N23 Yoga، لپ‌تاپ‌هایی هستند که در این سری و برای محیط‌های آموزشی مانند کلاس درس تولید شده‌اند. همچنین  ThinkPad 11eیکی دیگر از محصولات گران قیمت کروم بوک است که با کیفیت ساخت محصولات تینکپد طراحی و تولید می‌شود.

 
  

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.