کامپیوترهای شخصی آل این وان چیست؟

کامپیوترهای شخصی آل این وان چیست؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اولین نسل از کامپیوتر های ارائه‌شده به بازار ، صفحه‌ نمایش‌هایی طراحی‌شده با لوله‌ های کاتدی داشتند و با توجه به اندازه‌ی صفحه‌ نمایش، هر کامپیوتر  از سه مولفه‌ی کلیدی برخوردار بود: مانیتور، کیس و قطعات ورودی. با کاهش اندازه‌ی صفحه‌ نمایش کامپیوترها، شرکت‌های طراح کامپیوتر و قطعات کامپیوتری تصمیم‌ گرفتند دستگاه‌های جدید خود را  به‌گونه‌ ای طراحی‌ کنند که قطعات درونی کیس را داخل مانیتور  جای‌ داده و کامپیوترهایی با نام آل این وان را طراحی‌کنند. این سیستم‌های آل این وان اولیه، هنوز بزرگ بوده ولی در مقایسه با سیستم‌های کامپیوتری پیش از خود، قیمت منصفانه‌ تری داشتند.
موفق‌ترین کامپیوترهای آل این وان طراحی‌شده، Apple iMac بود، که در  نمونه‌ی اولیه‌ی آن مانیتوری از لوله‌ی پرتو کاتدی به‌کار رفته و برد و سایر قطعات آن در  زیر  این لوله قرار گرفته‌ بودند. بسیاری از نمونه‌های مشابه توسط سایر کمپانی‌های ارائه‌ دهنده‌ی کامپیوترهای شخصی به بازار عرضه‌ شد اما عرضه‌ی آنها در آن زمان، خیلی زود متوقف‌ گردیده و ادامه‌ نیافت. با ورود مانیتورهای LCD به بازار، قطعات کامپیوتری رفته‌ رفته، کوچک‌تر شده و حمل آن‌ها آسان‌تر گردید، به‌ طوری‌ که در نسل جدید آل این وان‌ها، قطعات کامپیوتری به‌ راحتی، در پشت پنل LCD  و یا در بخش زیرین صفحه‌ نمایش قرار می‌گیرند.

راهنمای جامع خرید آل این وان خانگی و اداری
مزایای استفاده از آل این وان ( کامپیوتر بدون کیس )

مقایسه‌ی آل این وان ( کامپیوتر بدون کیس )‌ با دسکتاپ پی‌سی

آل این وان یا همان کامپیوتر بدون کیس در واقع طراحی ویژه‌ای از دسکتاپ‌پی‌سی‌ است و ویژگی‌ها و تابعیت‌های یکسانی با دسکتاپ‌ پی‌سی‌ها دارند. تنها تفاوت آن‌ها در تعداد قطعاتشان است. آل این وان‌ها، همان دسکتاپ‌های بدون کیس هستند که تنها کیبورد و مانیتور دارند، در حالی‌که دسکتاپ‌های معمولی به کیس نیز مجهزشده‌اند. این ویژگی باعث‌شده تا آال این وان‌ها در مقایسه با دسکتاپ‌کامپیوترها، جمع‌وجورتر به‌نظربرسند.
با وجودی‌ که آل این وان‌ها به‌علت جمع‌ جورتر بودن، توان مصرفی کم‌ تر و نیز حرارت تولیدی کم‌ تر، و هم‌چنین مجهز بودن به قطعات درونی قابل جابجایی مانند پردازنده، حافظه و درایوها بهتر  از دسکتاپ‌ پی‌سی‌ها به‌نظر می‌ رسند، اما به علت این‌که همه‌ی این ویژگی‌ها در کنار هم، مانع عملکرد آل این وان‌ها می‎شوند، هنوز هم عملکرد دسکتاپ‌ پی‌سی‌ها از آل این وان‌ها بهتر به‌نظر می‌رسد. اما برای برخی از کاربران، کارکردن با آل این و ان‌ها با همان قدرت پاسخ‌گویی پایین، مناسب‌تر به‌نظرمی‌رسد..
از دیگر چالش‌های موجود در مورد آل این وان‌ها، امکان ارتقا آن‌هاست. دسکتاپ‌ها را به‌راحتی می‌توان با بازکردن کیس آن‌ها ارتقا داد. اما، نحوه‌ی طراحی آل این وان‌ها به‌‌گونه‌ای است که دسترسی به قطعات درونی آن‌ها برای کاربر به همین سادگی نیست و بنابراین،  تنها مولفه‌ی قابل ارتقا آن‌ها برای کاربران، حافظه‌ی این دستگاه‌ها با اتصال قطعات اکسترنال مانند رابط USB3.0  یا Thunderboltخواهدبود. البته ارتقا قطعات داخلی آن‌ها چندان مهم نیست هرچند تفاوت زیادی میان شاسی‌های مختلف آن از جهت پردازنده‌های گرافیکی وجوددارد.

مقایسه‌ی آل این وان با لپ‌تاپ‌

هر چند، آل‌این وان‌ها از جهت اشغال فضای کم‌تر در مقایسه با دسکتاپ‌پی‌سی‌ها ارجحیت دارند، اما در طول سال‌های اخیر، طراحی‌ لپ‌تاپ‌ها به حدی ارتقا یافته که مقایسه‌ی آل‌این‌وان‌ها با آن‌ها تقریبا بی‌معنی به‌نظرمی‌رسد.
از آن‌جایی که در طراحی  بسیاری از آل این وان‌ها قطعات مشابهی با لپ‌تاپ‌ها استفاده‌شده، این دو دستگاه، عملکرد تقریبا مشابهی را از خود نشان‌می‌دهند. به‌نظر می‌رسد تنها برتری آل این وان ‌ها نسبت به لپ‌تاپ‌ها بزرگتر بودن صفحه‌نمایش آن‌ها باشد، اندازه‌ی صفحه‌نمایش آل‌این‌وان‌ها بین 20 تا 27 اینچ بوده در حالی‌که لپ‌تاپ‌ها صفحه‌نمایشی حدود 17 اینچ یا کمتر دارند.
آل این وان‌ها در مقایسه با دسکتاپ‌ها جای کم‌تری را اشغال‌می‌کنند اما از آن‌جایی که  لپ‌تاپ‌ها به‌راحتی قابل‌حمل و قابل‌شارژ هستند و نیز وزن نسبتا کمی در مقایسه با آل این وانها دارند، توجه بیشتری را در بازار به خود جلب‌می‌نمایند.
پیش از این، یکی از برتری‌های آل این وان نسبت به لپ‌تاپ قیمت مناسب‌تر آل این وان‌ها بود. اما در حال حاضر و پس از ارائه‌ی تبلت‌ها به بازار، این برتری نیز کم‌رنگ‌شد. امروزه، بسیاری از مدل‌های مختلف لپ‌تاپ، با قیمتی کم‌تر از 500 دلار در بازار به‌فروش‌می‌رسند، در حالی‌که آل این وان‌ها، قیمتی در حدود 750 دلار و بالاتر دارند.


خرید آل این وان ایرانی یونیوو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی  و خرید آل این وان از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع کامپیوتر یکپارچه یونیوو با شماره 02159142 تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.