چگونه می توان فایل های یک کارت حافظه SD خراب را بازیابی کرد؟

چگونه می توان فایل های یک کارت حافظه SD خراب را بازیابی کرد؟
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیا کارت حافظه SD شما شکسته یا خراب شده است؟ به شما خواهیم گفت راه حل چیست. حافظه های جانبی همچون کارت حافظه SD فوق العاده هستند اما شکننده و در معرض خراب شدن می باشند. این مموری کارت ها به ارتقاء موبایل یا دوربین شما کمک می کنند اما زمانی که از کار بیافتند چیزهای زیادی را از دست خواهید داد. حال ببینیم در این مواقع چه باید کرد. ابتدا یک کارت خوان دیگر را نیز امتحان کنید چون شاید این کارت خوان باشد که صدمه دیده در غیر این صورت به بازیابی فایل های موجود در کارت حافظه SD خواهیم پرداخت. 

کارت حافظه sd

 
 برنامه های رایگان زیادی هستند که ادعا دارند قادرند تا اطلاعات شما را از کارت حافظه های خراب بازیابی کنند. برنامه هایی همچون Disk Digger یا EaseUS Free Data Recovery را می توان در این رابطه نام برد. زمانی که از چنین برنامه هایی استفاده می کنید تضمینی نیست که فایل های خود را همانطور سالم و کامل دریافت کنید و به طور معمول نام های اصلی فایل ها پاک می شود. برخی برنامه های دیگر قادر خواهند بود تا نام فایل های بازیابی شده را تغییر دهند. برخی از برنامه های بازیابی در تعداد فایل ها و حجم اطلاعاتی که بازیابی خواهند کرد محدودیت دارند بنابراین پیش از دانلود به این محدودیت ها توجه کنید. در ضمن نسبت به برنامه های ناخواسته ی اضافه ای که ممکن است همراه با برنامه ی رایگان موردنظر نصب شوند آگاه باشید: هرگز از گزینه های نصب پیشنهاد شده “Recommended” استفاده نکنید. همیشه گزینه “Manual” را انتخاب نموده و اطلاعات آن را به دقت بخوانید.  

 بازیابی مموری کارت

 
 
 برنامه ی بازیابی مموری کارت  رایگان دیگر ZAR (Zero Assumption Recovery) می باشد. اکثر این برنامه ها عملکردی مشابه دارند اما این دستورالعمل ها به شما نگاهی کلی از چگونگی استفاده آن را می دهد. برنامه ZAR را نصب کنید، سپس کارت حافظه SD صدمه دیده را در کارت خوان قرار دهید. ZAR را راه اندازی کنید. ( ممکن است مجبور شوید نرم افزار امنیتی سیستم خود را غیرفعال نمایید، در این صورت پیشنهاد می کنیم تا ارتباط اینترنتی را نیز غیرفعال کنید). سپس گزینه ی Image Recovery را کلیک کنید. این عمل به شما کمک خواهد کرد تا عکس ها را از کارت SD بازیابی کنید. ZAR در این مرحله دستگاه هایی را که نصب شده اند بررسی می نماید و شما باید آن را به سمت کارت حافظه SD صدمه دیده هدایت نمایید. دیسک درست را انتخاب نموده و گزینه ی Next را کلیک کنید. ZAR هم اکنون کارت حافظه SD شما را بررسی خواهد کرد. این مرحله چند دقیقه ای زمان نیاز دارد. زمانی که مرحله بررسی کامل شد، فهرستی از فایل های بازیابی شده مموری کارت نشان داده خواهد شد. سپس با تیک زدن چک باکس “Root” و کلیک کردن گزینه ی Next می توانید فولدری را که می خواهید فایل های بازیابی شده در آن قرار گیرند انتخاب کنید. نکته ی مهم این که زمانی که از شما در مورد فولدر مقصد سوال می شود، فولدری را انتخاب کنید که روی سیستم شما و نه روی کارت حافظه SD باشد. مرحله ی کپی شدن فایل ها به فولدر مقصد چند دقیقه ای زمان می برد. پس از تکمیل شدن این مرحله می توانید فایل های بازیابی شده را در فولدر موردنظر بیابید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.