طراحی عجیب خنک کننده مرجع جدید انویدیا برای کارت گرافیک RTX 3080

طراحی عجیب خنک کننده مرجع جدید انویدیا برای کارت گرافیک RTX 3080
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تصاویر جدیدی از ساختار طراحی خنک کننده مرجع کارت گرافیک RTX 3080

تصاویر جدیدی از ساختار طراحی خنک کننده مرجع کارت گرافیک RTX 3080 کمپانی انویدیا توسط یکی از شرکای تجاری که در امر تولید ایرکولر نقش داشتند، لو رفته است. خنک کننده مرجع کارت گرافیک جدید انویدیا متفاوت از خنک کننده نسل های گذشته بوده و به دو عدد فن در دو سمت PCB مجهز شده است.

کارت گرافیک 21.9 سانتی متری RTX در نسخه مرجع که به نام Founders Edition شناخته می شود، داری سه بخش اصلی است که برد اصلی یا PCB آن دو بخش اصلی را تشکیل می دهند. یک عدد فن در پشت PCB و یک عدد نیز در بخش جلوی PCB نصب شده اند و در نواحی فاقد فن نیز هیت سینک یکپارچه آلومینیومی به کار رفته است.

طراحی عجیب خنک کننده مرجع جدید انویدیا برای کارت گرافیک RTX 3080

طراحی خنک کننده مرجع کارت گرافیک RTX 3080 انویدیا که از معماری 7 نانومتری Ampere بهره می برد، نشان دهنده عدم استفاده از لوله های انتقال حرارت یا همان Heat Pipe است. به این ترتیب وظیفه انتقال حرارت تولید شده توسط پردازنده گرافیکی بر عهده هیت سینک آلومینیومی بوده و دو عدد فن موجود روی PCB و در بخش پشتی آن، حرارت را به خارج از محدوده PCB منتثل می کنند.

یکی از نقاط مشترک خنک کننده مرجع جدید انویدیا با نسل های گذشته، بهره مندی از هیت سینک آلومینیومی و قاب فلزی ایرکولر است. بر اساس اطلاعات لو رفته در رسانه های معتبر، هزینه تولید این خنک کننده در حدود 150 دلار ارزیابی شده که از ایرکولر های دیگر بیشتر است. با توجه به اینکه تصاویر و برخی از اطلاعات مربوط به کارت گرافیک RTX 3080 انویدیا پیش از موعد تعیین شده لو رفته، کمپانی انویدیا در حال تحقیق روی منشا اصلی نشت اطلاعات است.

طراحی عجیب خنک کننده مرجع جدید انویدیا برای کارت گرافیک RTX 3080

دو کمپانی فاکسکان و BYD که در روند تولید خنک کننده کارت گرافیک RTX 3080 نقش داشتند، در مرکز توجه قرار دارند و انویدیا نیز تحقیقات گسترده ای را در خصوص آنها شروع کرده است. در صورتی که منشا نشت اطلاعاتی مشخص شود، احتمال قطع رابطه انویدیا با یکی از شرکای تجاری وجود دارد. تاکنون محصولات فراوانی با ساختار نصب یک فن خارج از محدوده PCB تولید شده اند که می توان به کارت Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse اشاره کرد، اما محصول جدید انویدیا به دلیل برخورداری از دو عدد فن در دو سمت مخالف برد اصلی، از این حیث متمایز است.

جهت مشاهده سایر مقالات فناوری می توانید اینجا کلیک کنید.


خرید مینی کامپیوتر ایرانی یونیوو

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی  محصولات سازمانی بهین تکنولوژی  و خرید مینی کامپیوتر از صفحات مربوطه بازدید کنید. برای مشاوره و اطلاع از قیمت انواع کامپیوتر یکپارچه یونیوو با شماره 88177895 تماس حاصل فرمایید. صفحه رسمی اینستاگرام بهین تکنولوژی را دنبال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.