صفحه کلید مبتنی بر حرکت فوجیتسو برای تبلت ها و گوشی ها

صفحه کلید مبتنی بر حرکت فوجیتسو برای تبلت ها و گوشی ها
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

صفحه کلیدی که وجــــــود ندارد!
 فوجیتسو از موقعیت پیش آمده در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۳ در بارسلون برای به نمایش در آوردن صفحه کلید مفهومی خود که تحقق رویایی قدیمی را ممکن می سازد، بهره گرفت.
 تا چند سال پیش این سوژه کاملا رویایی بود اما برخی از شرکت ها با عرضه سخت افزارهای اختصاصی توانستند تا حدی بدان تحقق بخشند . صفحه کلید مبتنی بر حرکت فوجیتسو پا را فراتر گذاشته و بدون نیاز به هیچ نوع سخت افزار خاصی ، این امکان را برای شما مهیا می سازد.
 این صفحه کلید یک راهکار کاملا نرم افزاری است که از دوربین تعبیه شده در خودِ دستگاه (تبلت یا گوشی های هوشمند) استفاده می کند. البته برای این منظور و بسته به محل تعبیه دوربین ثانویه ، باید گوشی یا تبلت تان را به صورت وارون قرار دهید. علاوه بر این به محیطی با نور مناسب نیاز دارید اما این خود نرم افزار است که جادوی واقعی را امکان پذیر می کند.
 

 

  

در اصل ، این صفحه کلید انگشتان شما را ردیابی کرده و از خطوط مرئی دست های شما ، محل افقی قرارگیری صفحه کلید QWERTY را تخمین می زند.  و سپس بر اساس یک تکنیک یادگیری و بر مبنای چند عامل مختلف به تعیین محل های مورد اشاره توسط کاربر می پردازد. نخست باید توجه داشته باشید که به دلیل احتساب عمق محل قرار گیری اولیه انگشتان شما از اهمیت زیادی برخوردار است و نیمی از هر صفحه کلید به هر دست اختصاص داده می شود.
 شاید عادت کردن به این صفحه کلید به دلیل آنکه طرح آن بر روی میز یا سطح روبرو قرار نمی گیرد دشوار باشد . اما به جای آن ها تجسم مجازی صفحه کلید بر روی صفحه نمایش نشان داده شده و کلیدهایی که کاربر به آن ها اشاره می کند ، به شکلی متمایز به نمایش در می آیند.

  

 

  

 در اصل، اگر توانایی تایپ با صفحه کلید های مجازی را داشته باشید، کار با این صفحه کلید نیز برای تان بسیار آسان خواهد بود. اما با اینحال این دو با هم تفاوت هایی داشته و برای کار بهتر نیاز به یادگیری مهارت های جدید نیز خواهید داشت.
 در حال حاضر ، صفحه کلید مبتنی بر حرکت فوجیتسو تنها یک فناوری مفهومی است اما انتظار می رود این صفحه کلید در آینده ای نه چندان دور به مرحله تولید برسد. هنوز مشخص نیست این نرم افزار برای چه سیستم عاملی در دسترس باشد اما فوجیستو در حال حاضر تبلت های مبتنی بر اندروید و Windows 8 تولید می کند و بنابراین احتمال به کارگیری این صفحه کلید ، در این سیستم عامل ها بیشتر است.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.