ساخت کوچکترین و باریک ترین سنسور رگی دنیا توسط کمپانی فوجیتسو

ساخت کوچکترین و باریک ترین سنسور رگی دنیا توسط کمپانی فوجیتسو
زمان مطالعه: 5 دقیقه

  

  

این دستگاه با قابلیت عکس برداری با سرعت بالا و شناسایی اتوماتیک، امکان تشخیص هویت سریع تر رگهای کف دست را فراهم کرده است.

  

  

  

توکیو، 19 آوریل 2011- فوجیتسو امروز خبر ساخت کوچکترین و باریک ترین سنسور شناسایی رگی غیر تماسی را در میان تعداد بی شمار دستگاه های شناسایی رگی موجود- شامل دستگاه های شناسایی اثر انگشت و پشت دست- اعلام کرد.

  

  

اندازه کوچک و باریک این سنسور امکان استفاده از آن در طراحی کامپیوترهای شخصی و سایر لوازم الکتریکی را فراهم می کند که این ویژگی در گسترش دامنه کاربردهای این تکنولوژی، بسیار تاثیر گذار خواهد بود. همجچین با قابلیت سرعت بالای ضبط تصاویر- 20 فریم متوالی در ثانیه- و انتخاب بهترین عکس برای تعیین هویت و شناسایی خودکار، دیگر نیازی نیست کاربران مانند گذشته انگشت خود را بی حرکت روی سنسور نگه دارند و به جای آن به سادگی کافی است کف دست بالای سنسور قرار گیرد. به کار گیری این شیوه بهبود قابل ملاحظه ای در کارایی این دستگاه ایجاد خواهد کرد.

  

  

  

  

پس زمینه

  

  

در روش های تشخیص هویت بیومتریک1 سهولت استفاده تاثیر مستقیمی بر راحتی کاربر دارد. فوجیتسو در تکنولوژی شناسایی رگ های کف دست هم به دنبال ارتقای سطح امنیتی بوده و هم راحتی کاربران را مد نظر داشته است. تا قبل از این، افراد می بایست کف دست خود را بی حرکت بر روی یک دستگاه نسبتا ضخیم قرار می دادند تا تصویری از رگ های دستشان برداشته شود. در حالی که برای عمومیت دادن به این تکنولوژی و گسترش دامنه کاربردهای آن لازم است سنسورهای باریک تر و کوچکتری ساخته شده و فرایند تشخیص هویت ساده تر گردد.

  

  

  

  

ویژگی های سنسور

  

  

فوجیتسو با این هدف کوچکترین و باریک ترین سنسور تشخیص هویت رگی را در میان انواع بسیار متنوع دستگاه های شناسایی رگی موجود طراحی کرده است که قابلیت ترکیب با ا انواع دستگاه های الکترونیکی را داشته باشد. علاوه بر آن سرعت بالای ضبط تصاویر و امکان تعیین هویت خودکار موجب بهبود قابل توجه قابلیت استفاده از آن گشته است.

  

  

ویژگی های کلیدی این سنسور جدید عبارتند از:

  

  

1. کوچکترین و باریک ترین سنسور دنیا در نوع خود

  

  

عرض این سنسور جدید 29.0 میلی متر، ارتفاع آن 11.2 میلی متر و ضخامت آن 29 میلی متر است که آن را تبدیل به کوچکترین و باریک ترین سنسور دنیا در نوع خود نموده است.

  

  

  

  

فوجیتسو برای ساخت سنسوری در این ابعاد از یک سیستم نورپردازی جدید برای اجزای داخلی سنسور استفاده کرده است که در عکاسی به کار می رود و امکان نورافشانی یکنواخت (uniform illumination) را فراهم می کند. نتیجه کار، یک سیستم نورپردازی عکاسی (photographic optical system) است که ضخامت آن نصف مدل های قبل می باشد. برتری مهم این سنسور کوچک نسبت به نمونه های مشابه در این است که به دلیل ابعاد کوچک، انواع دستگاه هایی که می توان این سنسور را در آنها جاسازی کرد بسیار افزایش می یابد.

  

  

  

2. تشخیص هویت آسان با عکس برداری سریع و شناسایی خودکار

  

  

این سنسور مجهز به یک سیستم عکس برداری بسیار سریع است که می تواند با سرعت 20 فریم در ثانیه تصویر رگ های کف دست کاربر را ثبت کند، به علاوه قادر است بلافاصله بهترین عکس را از بین عکس های گرفته شده انتخاب کرده و به طور خودکار آن را شناسایی کند. به این ترتیب با این شیوه به جای اینکه کاربر مانند قبل مجبور باشد دست خود را بی حرکت بر روی سنسور نگه دارد، تنها کافی است کف دست را به آرامی در بالای سنسور قرار دهد. وقتی که دست کاربر از روی سنسور عبور کرد عملیات شناسایی انجام شده است. در این تکنولوژی دقت بالا و راحتی کاربر با هم ترکیب شده است.

  

  

  

  

در سال های اخیر تشخیص هویت از روی رگ های کف دست بدون تماس فیزیکی در میان روش های تشخیص هویت بیومتریک -که در آن افراد بر اساس ویژگی های زیستی شان و با دقت بالا شناسایی می شوند- محبوبیت بسیار یافته است. در میان تمام روش های شناسایی بیومتریک، تعیین هویت بر اساس شناسایی الگوی پنهان رگ های کف دست یا نوک انگشتان، دو مزیت عمده دارد که عبارت اند از:

  

1. دقت بالا

  

2. امنیت بالا در برابر رفتارهای خرابکارانه مانند جعل سند و جعل هویت

  

در حوزه تشخیص هویت بر اساس الگوی رگ ها، فوجیتسو اولین تکنولوژی شناسایی رگ های کف دست را بدون نیاز به تماس فیزیکی در سال 2003 ابداع کرد و فروش تجهیزات شناسایی هویت مجهز به این تکنولوژی را از سال 2004 آغاز کرد (محصولات جدید در سال 2006 تحت نام تجاری “PalmSecure” عرضه شدند). این تکنولوژی به خاطر سهولت کاربرد و اطمینان از تامین بالاترین سطح امنیتی بسیار مورد استقبال واقع شد و در داخل و خارج از ژاپن به عنوان ابزاری برای شناسایی افراد در شرکت های مالی و log in کامپیوتر و کنترل ورودی ها در شرکت ها مورد استفاده قرار گرفت.

  

مزیت تعیین هویت بر اساس رگ های کف دست نسبت به انگشت

  

رگ های کف دست در مقایسه با رگ های نوک انگشت پرتعداد تر بوده و الگوهای پیچیده تری دارند که در واقع حجم اطلاعات بیشتری از کاربر به دست می دهد. در نتیجه دقت شناسایی در این روش بسیار بالاتر است به طوری که نرخ خطاهای منفی2 آن 0.01 درصد و نرخ خطاهای مثبت3 آن 0.00008 درصد است. به علاوه در این روش از رگ های ضخیم تر فرد استفاده می شود که در طول زمان پایدار تر بوده و امکان تغییر یا آسیب دیدگی آنها کمتر است. نکته آخر اینکه به دلیل تماسی نبودن این سیستم، بار روانی که ممکن است به کاربران وارد شود در آن به حداقل می رسد.

  

  

  


 

1.Biometric: در حالت عمومی یک سیستم بیومتریک از ویژگیهای فیزیولوژیک مانند اثر انگشت، عنبیه چشم، چهره، اثر کف دست و یا ویژگیهای رفتاری مانند صدا و دست خط به منظور شناسایی هویت افراد استفاده می نماید.

  

2. False-Negatives Rate: یعنی دستگاه به اشتباه هویت کاربر اصلی را فرد دیگری تشخیص می دهد.

  

3. False-Posetives Rate: یعنی دستگاه به اشتباه فرد دیگری را به عنوان کاربر اصلی تشخیص دهد.

  

  

  

  

  

فوجیتسو در یک نگاه:

  

  

  

کمپانی فوجیتسو شرکتی پیشرو در ارایه راه حل های پیشرفته و حرفه ای به تجارت ها و کمپانی هایی است که بر پایه ICT در بازارهای جهانی کار می کنند. این شرکت در حال حاضر در بیش از 70 کشور دنیا در حال فعالیت می باشد و دارای بیش از 170 هزار نیروی کار جهت حمایت و ارایه خدمات به مشتریان می باشد. فوجیتسو جهت طراحی و تولید محصولات خود ترکیبی از متخصصان سیستم ها و خدمات IT، و محصولات ارتباطی و محاسباتی را به وجود آورده است که این ترکیب باعث می شود کمپانی بتواند ارزش افزوده ای را از طریق محصولات با کیفیت به مشتریان خود ارایه کند.

  

  

  

این کمپانی در حال حاضر سومین کمپانی بزرگ دنیا در صنعت و خدمات IT می باشد. محصولات تولیدی این شرکت در کشور آلمان شامل انواع: PC، سرور، Storage، تبلت، نوت بوک، Zero Client، تین کلاینت، کی برد، مادر بورد، صفحه نمایش و Work Station می باشد.

  

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.