ساخت اولین نمایشگر کاملا بیسیم دنیا توسط فوجیتسو

ساخت اولین نمایشگر کاملا بیسیم دنیا توسط فوجیتسو
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مونیخ/هانوفر – 28 ژانویه 2011 

فوجیتسو از اولین نمایشگر کاملا بیسیم دنیا در نمایشگاه CeBIT 2011 رونمایی کرد

  

با نوآوری بی نظیر فوجیتسو در برق رسانی بیسیم به صفحه نمایش، کابل های تودرتو دیگر به تاریخ خواهند پیوست

    

 نمونه اولیه طراحی شده نخستین نمایشگر PC کاملا بیسیم دنیا را در نمایشگاه سبیت2011 که از اول تا 5 مارچ در هانوفر آلمان برگزار شد، به نمایش گذاشت. پیشروترین کمپانی ارایه کننده زیرساخت های IT ادر اروپا انتظار دارد تا تولید تجاری این نمایشگر بیسیم که مجهز به فناوری Smart Universal Power Access) SUPA) است، در سال آینده آغاز شود.

    

    

نمونه اولیه تایید شده این نمایشگر با به کارگیری تکنولوژی برق رسانی بیسیم -که در یک پروژه تحقیقاتی توسط موسسه Fraunhofer و شرکا و با حمایت وزارت امور اقتصادی آلمان انجام شد- تبدیل به ابزاری قابل حمل، بدون سیم و اولین نمایشگر در جهان شده است که از تکنولوژی بیسیم همزمان برای تامین سیگنال ها و برق صفحه نمایش استفاده می کند.
 این تکنولوژی راه را برای «park and play computing»
(استفاده سیار از نمایشگر در مکان دلخواه شما) هموار می کند، یعنی تنها با قرار دادن نمایشگر در نقاط تحت پوشش روی میز کار، میز کنفرانس یا هر جای دیگر انتقال انرژی انجام می شود.

    

    

در نمایشگرهای 22 اینچی بیسیم فوجیتسو از فناوری Smart Universal Power Access) SUPA) استفاده شده است. با فناوری SUPA می توان انرژی و داده ها را از یک فرستنده به یک گیرنده در دستگاه ترمینال (نمایشگرها، تبلت ها و تلفن های هوشمند و …) منتقل کرد.

    

در غرفه فوجیتسو در نمایشگاه 2011 CeBIT (بخش dealers only، سالن 15، غرفه F15) میز کاری که مخصوص این نمایشگرهای بیسیم بوده و توسط شرکت Euskirchen طراحی شده است، موفق به دریافت جایزه جهانی طراحی 2011 هم از طرف کارشناسان و هم از طرف بازدیدکنندگان گشت.

    

  

  

  

  

به گفته Rajat Kakar، معاون ارشد سیستم های محیط کار در بخش راهکارهای فناوری فوجیتسو: «ما در نظر داریم تا اولین مدل های مجهز به تکنولوژی برق رسانی تماما بیسیم را بر روی سری مانیتورهای با نور پس زمینه LED، در سال آینده روانه بازار کنیم». پس از PC ها و نمایشگرهای صفر-وات(که در حالت استندبای مصرف انرژی شان صفراست)، این نوآوری دیگری از کمپانی فوجیتسو است که در عمل هیج تفاوتی از نظر کیفیت تصویر با نمایشگرهای معمولی ندارد- به غیر از اینکه با روی کار آمدن این فناوری، دیگر از دست کابل های پیچ در پیچ خلاص خواهیم شد.

  

فوجیتسو هنوز از قیمت و مناطق توزیع نمایشگرهای بیسیم خود اطلاعاتی منتشر نکرده است و این موضوع در رونمایی تجاری این محصول مشخص خواهد شد.

  

  

  

فوجیتسو در یک نگاه:

    

کمپانی فوجیتسو شرکتی پیشرو در ارایه راه حل های پیشرفته و حرفه ای به تجارت ها و کمپانی هایی است که بر پایه ICT در بازارهای جهانی کار می کنند. این شرکت در حال حاضر در بیش از 70 کشور دنیا در حال فعالیت می باشد و دارای بیش از 170 هزار نیروی کار جهت حمایت و ارایه خدمات به مشتریان می باشد. فوجیتسو جهت طراحی و تولید محصولات خود ترکیبی از متخصصان سیستم ها و خدمات IT، و محصولات ارتباطی و محاسباتی را به وجود آورده است که این ترکیب باعث می شود کمپانی بتواند ارزش افزوده ای را از طریق محصولات با کیفیت به مشتریان خود ارایه کند.

    

    

این کمپانی در حال حاضر سومین کمپانی بزرگ دنیا در صنعت و خدمات IT می باشد. محصولات تولیدی این شرکت در کشور آلمان شامل انواع: PC، سرور، Storage، تبلت، نوت بوک، Zero Client، تین کلاینت، کی برد، مادر بورد، صفحه نمایش و Work Station می باشد.

  

  

 
  

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.